״מדובר במטוס המסחרי הירוק ביותר בעולם״: airBaltic קיבלה את מטוס האיירבוס A220-300 ה-44 שלה
מאז חודש מאי 2020, airBaltic מפעילה את כל טיסותיה רק עם מטוס איירבוס A220-300, ובחברה מדגישים כי בכך מצמצמת את המורכבות ונהנית מהיעילות הנוספת שמספק המטוס
חברת התעופה הלאומית הלטבית, אייר בלטיק- airBaltic קיבלה את המטוס ה-44 במספר מסוג איירבוס A220-30.
זהו מטוס ה-Airbus A220-300 החמישי שמקבלת החברה מתחילת השנה. בחברה מציינים כי מדובר במטוס נוסף מתוך-50 מטוסי Airbus A220-300 שהזמינה airBaltic. בנוסף, החברה מחזיקה ב-30 אופציות וזכויות רכישה עבור אותו סוג מטוס. אייר בלויק החלה להכניס לצי המטוסים שלה את האיירבוס ה-A220-300 לראשונה ב-2016.
עד כה אייר בלטיק הטיסה כ-13,000,000 נוסעים במטוס האיירבוס A220-300 כאשר מטוסי האיירבוס A220-300 של חברת התעופה השלימו כ-143,000 טיסות וטסו יותר מ-311,000 שעות.
מאז חודש מאי 2020, airBaltic מפעילה את כל טיסותיה רק עם מטוס איירבוס A220-300, ובחברה מדגישים כי בכך מצמצמת את המורכבות ונהנית מהיעילות הנוספת שמספק המטוס.
״מטוס האיירבוס ה-A220-300 ביצע ביצועים מעבר לציפיות החברה, והעניק ביצועים כלליים טובים יותר, יעילות דלק ונוחות הן לנוסעים והן לצוות. מטוס זה מציע חווית טיסה מצוינת עם יתרונות כאלה לנוסעים כמו מושבים רחבים יותר, חלונות גדולים יותר, יותר מקום למטען יד בתא הנוסעים, שירותים משופרים ועוד״, מסבירים בחברה את ההחלטה לבחור במטוס החדשני.
עוד מוסיפים בחברה כי: ״ל-Airbus A220-300 מערכת סינון אוויר איכותית המצוידת בפילטר מסוג High Efficiency Particulate Air (HEPA) המספק את רמת הסינון הטובה ביותר הזמינה כיום לאוויר ממוחזר בתא מרגע תחילת העלייה למטוס, במהלך כל הטיסה ועד שכל הנוסעים עוזבים את המטוס. איכות האוויר בתא מבוקרת בקפידה ומוחזרת עם קצבי אוורור המספקים החלפה כוללת של אוויר 20-30 פעמים בשעה.״
באייר בלטיק מסבירים כי מדובר במטוס המסחרי הירוק ביותר בעולם, שכן זהו המטוס הראשון שיש לו הצהרה שקופה על ההשפעה הסביבתית של מחזור החיים, המסייעת להפחית את פליטת CO2 ו-NOX ב-20% ו-50% בהתאמה.
כפי שפורסם בפספורטניוז לא מכבר, אייר בלטיק רשמה ברבעון הראשון של השנה את הרווח הגבוה ביותר בהיסטוריה שלה.
חברת התעופה הבלטית סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם רווח נקי של 14.6 מיליון אירו, המייצג שיפור של 105.7 מיליון אירו, בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2022. חברת התעופה הבלטית הצעירה המפעילה רשת של 108 קוויים, הטיסה בו גם כ-50% יותר נוסעים מאשתקד.