אא

בקרוב אצלנו? הדרכון הדיגיטלי הראשון יוצא לדרך

פינלנד היא הראשונה שתאפשר מעבר בין מדינות אירופה ללא דרכון פיזי - אלא עם כזה שממש כמו כרטיס האשראי יחכה לכם בטלפון. התהליך להוצאתו מורכב. מה הסיכוי שנראה כזה אצלנו בקרוב?

דרכון ישראלי (צילום: Shutterstock) דרכון ישראלי (צילום: Shutterstock)

העתיד כבר כאן - והוא מגיע מפינלנד. תוכנית ניסיונית חדשה מאפשרת לתושבי המדינה לצאת את גבולותיה באמצעות דרכון דיגיטלי - Digital Travel Credentials (DTC) במקום שימוש בדרכון פיזי. מדובר בפעם הראשונה בה מדינה מאפשרת לתושבים לעשות שימוש בדרכון מסוג זה.

פינאייר (צילום: Shutterstock)פינאייר (צילום: Shutterstock)

הליך קבלת הדרכון החדש מורכב ומסורבל מעט. על המעוניינים להשתתף בניסוי להגיע פיזית לתחנת המשטרה, ולהירשם בהתנדבות על בסיס הדרכון הפיזי. לאחר בדיקת תיקו האישי של כל מבקש, המשטרה מחליטה אם לאפשר או לא לאפשר קבלת דרכון דיגיטלי.

לצד ההזדהות בתחנת המשטרה על הפינים לחתום על מסמך "זיהוי כפול" של טביעת אצבע וזיהוי פנים.

לאחר קבלת כל האישורים הדרושים, יש להכניס את הפרטים האישיים לאפליקציה ייעודית, בה בכל פעם שתרצו לעזוב את המדינה תצטרכו להצהיר על כך - בין 36 ל-4 שעות טרם הטיסה.

המערכת החדשה בפינלנד (צילום: DTC)המערכת החדשה בפינלנד (צילום: DTC)

המהלך הניסיוני הוא שיתוף פעולה בין החברה המפעילה את נמל התעופה בהלסינקי, FINAVIA, לבין חברת התעופה הפינית Finnair - והשימוש בדרכון הדיגיטלי מתאפשר רק בין פינלנד לכמה מדינות באיחוד האירופי, כמו גם ללונדון ומנצ'סטר בבריטניה.

"בדיוק כמו דרכון רגיל"

בנמלי התעופה, כך מדווחים היום (א') בתקשורת הפינית, ההליך פשוט מאוד ומזכיר את השימוש בדרכונים ביומטריים כאשר הקוד באפליקציה מזוהה באמצעות מיכשור ייעודי בנמל התעופה.

פינלנד (צילום: f123)פינלנד (צילום: f123)

לטענת מפתחי אפליקציית FIN DTC, היא בטוחה לחלוטין לשימוש ומתנהלת תחת פרוטוקולים מחמירים, בדומה לשימוש בארנק הדיגיטלי (שימוש ב-Apple Pay, למשל) בו נמצאים בנוסף לכרטיסי האשראי גם כרטיסי עלייה למטוס.

"בטיחות השימוש בדרכון הדיגיטלי זהה לזה הפיזי", אמרו בביקורת הגבולות הפינית והוסיפו: "המעבר מתאפשר בקלות ובמהירות ללא צורך בשימוש באמצעי ביטחון מחמירים כפי שננקטו עד היום".

בקרוב אצלנו? אולי חלקית

השורה האחרונה בהצהרת אנשי ביקורת הגבולות בפינלנד היא גם זו שככל הנראה תעכב מאוד את כניסת הדרכון הדיגיטלי לישראל. כחלק מהפיילוט הפיני, האזרחים מדלגים על נהלי הביטחון המוכרים בנמל התעופה.

בקרוב אצלנו? לא בטוח (צילום: ספיר פרץ)בקרוב אצלנו? לא בטוח (צילום: ספיר פרץ)

בהתחשב בנהלים הישראליים המחמירים, נראה כי גם שימוש בדרכון דיגיטלי לא יבטל את התשאול הבטחוני המוכר מנתב"ג. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: דרכוןהנפקת דרכוןפינלנדדרכונים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: