אא

יריב פישר, יו״ר קבוצת פלייאיסט, רץ לראשות העיר הרצליה

אחרי למעלה מ-20 שנות ניהול בענף התיירות והפינטק, פישר החליט להתמודד לראשות העיר הרצליה מטעם "יש עתיד". פישר: "יודע ומאמין שלראש עיר יש את הכוח והיכולת להיות שומר סף"

|יריב פישר. צילום: יח"צ |יריב פישר. צילום: יח"צ

יריב פישר, יו״ר קבוצת ״פלייאיסט״ (בשותפות עם חברת ״אופקים״) ומייסד חברת ״גלובל רמיט״, החליט לעשות מעשה, ואחרי יותר מ-20 שנות ניהול בענף התיירות והפינטק, החליט להתמודד לראשות העיר הרצליה מטעם יש עתיד.

פישר, נשוי ואב ל-5 ילדים, חבר מועצת העיר הרצליה מזה שני עשורים, ומנהל 350 עובדים בכל העולם, עם מחזור שנתי של מיליארד וחצי שקלים, הגיע לראיון סיכום תקופה, וסיפר כיצד קיבל את ההחלטה המאתגרת להתמודד לראשות העיר, מה החזון שלו לעיר ומה יקרה בחברות שלו במידה ויבחר.

יום אחד קמת בבוקר והחלטת על שינוי קריירה?

"בחרתי להתמודד לתפקיד בבחירות הקרובות מתוך ההבנה שאין לנו יותר את הפריבילגיה לעמוד מנגד. אנו רואים בלב נחמץ כיצד הערכים הליברליים והדמוקרטים של המדינה שלנו נרמסים ע״י ממשלה קיצונית. המצב הנוכחי הזה מבחינתי קריאת השכמה, כי אני יודע ומאמין שלראש עיר יש את הכוח והיכולת להיות שומר הסף ולשמור על הצביון והאופי של העיר, בעיקר אל מול הגורמים הקיצוניים שמובילים את המדינה שלנו אל פי תהום. אני אב לחמישה ילדים, הרצליה היא הבית שלי, ומבחינתי זהו צו השעה לקחת אחריות ולשמור על הבית. אני בעל ניסיון רב בפעילות ציבורית ובניהול ויש לי את הידע והכלים לשמור על הרצליה ליברלית, ולהוביל אותה להישגים בחינוך, בקהילה, בדיור, בתחבורה ובאיכות הסביבה. כבר למעלה מ-20 שנה שאני פעיל בהתנדבות במועצת העיר, ומילאתי תפקידי ניהול רבים בהם יו"ר החברה לפיתוח התיירות בהרצליה, יו״ר ועדת הביקורת ועוד".

איך אתה מסכם שני עשורים כמנכ״ל קבוצת פלייאיסט?

"כמי שאוהב בני אדם ופתוח לעולם - אני נהנה להיות חלק מענף התיירות, ענף דינאמי ומתפתח. ניהול קבוצת תיירות לאורך תקופה של שני עשורים, שבמהלכם היו שינויים טכנולוגיים ורגולטוריים מרחיקי לכת, השאירו אותי חד ומפוקס, וחייבו אותי תמיד להיות יצירתי ולחשוב מחוץ לקופסא. בתחום הזה, אנחנו חייבים להיות עם אסטרטגיה ברורה, להוביל ולנהל את העובדים והמנהלים הנפלאים שלנו ולהגיב בצורה טקטית לשינויים המהירים. מהיום הראשון, קבוצת 'פלייאיסט' עבדה אחרת, תמיד בניסיון למצוא את 'האוקיינוס הכחול' ולהיות מובילה בענף. לפני עשרים שנה הישראלים טסו למזרח הרחוק רק עם אל על, ואנו באנו וייצרנו אלטרנטיבה, עם מערך אוטובוסים לשדה התעופה בירדן, ומשם הטסנו אלפי ישראלים דרך המפרץ הפרסי. פתחנו סניפי אופרציה בכל המזרח, והיינו הראשונים שפעלו במפרץ ובאיחוד האמירויות. אנחנו מייצגים חברות תעופה ורשתות בתי מלון, וגם במהלך המשבר החריף בענף בתקופת הקורונה, המשכנו לעבוד קשה והפעלנו טיסות צ׳ארטר מיוחדות. בשנים האחרונות נכנסנו לתחומים נוספים כמו הקרגו והכנסים, לתחום מעברי הגבול היבשתיים, ואנחנו גם שותפים בקבוצת 'אברהם הוסטל וטורס'. קשה לסכם עשרים שנים כמנכ״ל, זה אלפי שעות עבודה קשה עם צוות יוצא דופן שיחד איתו הפכנו את העולם כדי להצליח בגדול".

אחרי כל ההישגים האלה, איך עוזבים?

"איתי לוי, השותף שלי והבעלים של 'אופקים', ואני החלטנו כבר לפני שנתיים שהגיע הזמן לקחת צעד אחורה מהניהול השוטף ולהתרכז בפיתוח העסקי. לשמחתי הגדולה, באותו הזמן רכשנו את חברת ypm וכחלק מההסכם, סער פוקס נכנסה לתפקיד המנכ״לית ואני הפכתי להיות יו״ר הקבוצה והאחראי על הפיתוח העסקי. לקחת צעד אחורה בחברה שהקמתי ושאני מכיר כמו את כף ידי - זה בהחלט מהלך לא פשוט. אני בטוח שגם לסער המנכ״לית לא היה קל איתי בהתחלה, אבל שנינו נכנסנו לתהליך הזה מתוך מחויבות ונעזרנו בליווי של יועץ ארגוני, כדי שהתהליך יהיה מסודר ומדויק לכל הצדדים. היום אני שמח לומר בגאווה שזה היה התהליך הנכון וסער היא האישה הנכונה לתפקיד. קבוצת 'פלייאיסט' ממשיכה לצמוח, לפתח תחומים חדשים ואני יכול להבטיח שהשנים הבאות יהיו מאוד מעניינות".

אז מה התוכניות בפוליטיקה המוניציפלית?

"יש לי חזון ברור להרצליה - לחבר את העיר, להחזיר את הדופק לעיר ולשמור עליה ליברלית ודמוקרטית. הובלתי מאבקים בשחיתות, בהם סיכול הניסיונות לעשות שימוש בכספי ציבור בעבור משפחתו של ראש העיר, הובלתי מאבקים בנושא איכות סביבה, כגון הוצאת מפעלי הבטון המזהמים בגליל ים ובכניסה להרצליה פיתוח, פרויקט שיקום המצוק של אפולוניה והקמת הטיילת התחתונה. בזכות העשייה הזו השתפרה איכות החיים של תושבי העיר והאינטרסים של הציבור הליברלי נשמרו. אני אוהב את העיר הזאת, ואעשה הכל כדי לשמור על הרצליה ליברלית ולהוביל אותה לשיאים חדשים של מצויינות".

מה נאחל לך לשנה החדשה?

"קודם כל שננצח בבחירות לראשות העיר. זה חשוב לעיר ולמדינה, המחאה לימדה אותנו שאנחנו חייבים להתאחד ולקחת אחריות. וחוץ מזה, כמה שיותר זמן עם המשפחה. שתהיה שנה טובה והרבה בריאות לכולם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פלייאיסט

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: