אא

האגודה למלחמה בסרטן על הכוונה להחזיר את פינות העישון לנתב"ג: "רעיון הרסני שיש לגנוז"

אתמול (ג') פרסמנו כאן כי נפתחה פינת עישון בנתב"ג ושיש כוונה לפתוח בקרוב את תאי העישון בשדה שנסגרו בקורונה. האגודה למלחמה בסרטן: "תאי העישון אינם אטומים לגמרי והעשן שידלוף הוא סכנה לכלל הנוסעים העוברים בנתב"ג. באחריות רשות שדות התעופה לשמור על בריאות הנוסעים"

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

כפי שפורסם אתמול (ג') בבוקר בפספורטניוז, נמל התעופה בן גוריון אומנם הוכרז כשדה תעופה ללא עישון, אך רשות שדות התעופה (רש"ת) האחראית על הפעלתו, מאפשרת לציבור הנוסעים הגדול שצפוי לעבור בנמל במהלך חגי תשרי, לעשן בפינת עישון ייעודית שנפתחה באזור הרוטנדה הקטנה שליד חנות הצעצועים בטרמינל 3. 

במקביל נודע כי רש"ת צפויה לצאת בקרוב עם פיילוט לפתיחת תאי עישון לטובת קהל הנוסעים בטרמינלים 1 ו-3 שעומדים סגורים מאז הקורונה. זאת על אף שהשדה הוכרז כשדה ללא עישון. הסיבה העיקרית שברשות שוקלים להשיב את פינות העישון קשורה לתופעה חוזרת ונשנית של נוסעים שלא עומדים בלחץ, מפרים את החוק ונכנסים לעשן בתאי שירותים. 

מהאגודה למלחמה בסרטן אומרים הבוקר (ד') בתגובה: "מדובר ברעיון הרסני, שיחזיר את החברה הישראלית לשנות החמישים, של עישון בספסל האחורי של האוטובוס או איזור עישון במטוסים שהוכחו כגורמים למחלות לב וסרטן. אנחנו יותר חכמים היום ושואפים לגדל פה דור של ילדים נקיים מעישון פסיבי ואקטיבי. לא למדנו כלום בעשורים האחרונים? בעוד כל מדינות העולם צועדות קדימה בקידום החקיקה למניעת עישון ושדות התעופה מרחיקים את תאי העישון, ישראל עושה צעד אחורה וחברות הטבק והניקוטין מתפרנסות מהמתמכרים החדשים".

עוד נמסר מהאגודה, "מחקרים מדעיים הוכיחו שגם במרחק של מעל 9 מטר מאדם מעשן, או במקרה הזה מפינת עישון כולל הימצאות באוויר הפתוח, האדם שאינו מעשן נחשף לעישון וניתן יהיה למצוא בדמו חומרים מסוכנים".

מנתוני ארגון הבריאות העולמי עולה כי שיעור התחלואה מסרטן הריאה וממחלות לב בקרב אנשים שאינם מעשנים החיים עם בני זוג מעשנים, גבוה בכ-25% מאנשים שבני זוגם אינם מעשנים.

מחקר שנערך ביפן אף הראה כי חשיפה של 30 דקות בלבד לעישון כפוי גרמה לעלייה משמעותית בסיכון ללקות בהתקף לב. הסיכון לאירוע מוחי עולה ב-30%-20%. בנוסף, עישון כפוי בקרב הסובלים מאסתמה עלול לעורר התקף אסתמה. בטווח הקצר, העישון הכפוי גורם לגירוי בעיניים, לכאב ראש, לבחילה ולסחרחורת. עישון כפוי מסוכן יותר לחולי סרטן – הוא עלול להאיץ צמיחה של גידולים סרטניים על ידי זירוז יצירת כלי דם חדשים בגידול. 

עוד אומרים באגודה כי "ידוע שתאי העישון אינם אטומים לגמרי והעשן שידלוף לחלל האויר של אולמות השדה הוא סכנה ממשית לכלל הנוסעים העוברים בנתב"ג. באחריות רשות שדות התעופה לשמור על בריאותם של הנוסעים, ולא להפוך אותם לשבויים אשר נאלצים לנשום אויר מזוהם, רעיל ומסרטן. יש לגנוז את הרעיון ויפה שעה אחת קודם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נתב"ג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: