אא

כך צומחים ממשבר: חברות הקרוזים לא מפסיקות להפתיע ולחדש. הציבור הישראלי מצביע ברגליים

הפלגות מנמלי אשדוד וחיפה, מסלולי שייט חדשים וצפי לגידול נוסף בפעילות. ענף השייט הותיר את המשבר הקשה שפקד אותו הרחק מאחור ומסתבר שבחברות השייט גילו את הפוטנציאל הגדול של התיירים הישראלים

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

2023 מסתמנת כשנת ההתאוששות של התיירות העולמית ממשבר הקורונה. לצד הכאוס התעופתי ועצירת הפעילות, שפגעה אנושות בתעשייה הגלובלית, גם ענף השייט, ספג מהלומה לא פשוטה. ענף, שסבל מעצירה כמעט מוחלטת של תנועת האוניות.

במבט לאחור, ניכר כי תקופת 'הצינון' היוותה הזדמנות עבור חברות השייט הבינלאומיות על מנת להיערך מחדש, לצד שדרוג צי האוניות והשירותים לאורח.

על פי הערכות של בכירי הענף בארצות הברית ובאירופה, השנה הנוכחית צפויה להסתיים עם גידול ניכר של קרוב ל-90% ברווח התפעולי של הענף, מסך של 11.1 מיליארד דולר בשנת 2022 לכ-21.1 מיליארד דולר ב-2023. עם זאת, עדיין לא מדובר במספרי השיא שרשם הענף ב-2019, טרם פרוץ המשבר, שהסתכמו ב-23.4 מיליארד דולר.

בניסיון לתהות על קנקנו של ענף השייט במתכונתו הנוכחית, בדקנו עם נציגי חברות שייט מובילות איך צומחים ממשבר:

מד קרוזס

"השנה חזרנו לשגרת פעילות מבורכת"

חברת "מד קרוזס" מייצגת בישראל כמה ממותגי השייט החזקים בעולם, בהם 'קרניבל', 'קוסטה', 'פרינסס', 'קונרד', 'פי&או' ו-'סיבורן'. עיקר פעילותה, ביחס לשוק הישראלי, מתרכזת בחברת 'קוסטה' האיטלקית שבין אוניות הדגל שלה ניתן למנות את 'קוסטה טוסקנה' ו-'קוסטה סמרלדה', המציעות מסלולים בני 7 ימים בים התיכון, מרומא או ברצלונה, דרך יעדים כמו איביזה, פלמה דה-מיורקה, סרדיניה, נאפולי ועוד. בנוסף, יעד שצבר תאוצה מצד החברה בשנה החולפת, הוא הפיורדים הנורבגיים, יעד אליו שטה האונייה 'קוסטה פירנצה'. ויש גם את האונייה הגדולה 'קוסטה פסיפיקה', שהחלה השנה להפליג מנמל אשדוד למגוון מסלולים באגן הים התיכון, בהם מצרים, מלטה, איטליה וצרפת.

חברה נוספת, שמשווקת 'מד קרוזס', היא 'קרניבל קרוז'. ישראלים רבים הפליגו עם אוניות החברה למגוון מסלולים באירופה וגם מארה"ב באוניות העצומות 'קרניבל סלבריישן' ממיאמי ו-'מרדי גרא' מאורלנדו, המציעות חוויה לכל המשפחה, כולל רכבת הרים.

"שמחנו גם בשנה החולפת לעמוד בחוד החנית של תעשיית השייט בישראל, ולהמשיך להנגיש לישראלים עוד ועוד ספינות חדשות מפוארות מתקדמות במגוון מסלולים מרתקים וייחודיים", אומרת ענת סמובסקי, מנכ"לית מד קרוזס. עוד לדבריה, "אני גאה לעמוד בראש חברה ששמה לה למטרה לאפשר לקהל הישראלי לחוות חופשת קרוז נפלאה וחלומית במותגי השייט המובילים בעולם, בליווי ושירות מקצועיים שלנו כנציגת מכירות רשמית בישראל".

ביחס למשבר הקורונה, מעידה סמבוסקי על תקופת התאוששות שהורגשה במהלך העונה החולפת וצפויה להמשיך גם במהלך השנה הקרובה. "השוק הישראלי מתחלק לאלו שכבר גילו והתאהבו בענף השייט ומחפשים אוניות ומסלולים חדשים, לצד אלה שמפליגים בפעם הראשונה. ההתאוששות שלנו ממשבר הקורונה תלויה, בין היתר, בחלק הראשון של המפליגים, אותם לקוחות חוזרים שצועדים איתנו כבר שנים רבות ומפליגים כמה פעמים בשנה. בימים אלו, אפשר להגיד, שחזרנו לשגרת פעילות מבורכת, כשהקורונה כמעט לחלוטין מאחורינו". 

MSC קרוזס

"ההחלטה להפליג מישראל לא הייתה גחמה של רגע"

באפריל 2022 רשמה חברת MSC קרוזס נקודת ציון דרך היסטורי בקנה מידה ישראלי. היה זה כשאפשרה להנגיש מסלולי הפלגות חדשים עם אוניות שעגנו לראשונה בנמל חיפה. "ההחלטה להגיע לישראל לא הייתה גחמה של רגע, אלא תוכננה בקפידה כשנתיים לפני פרוץ המגיפה העולמית, וכהמשך ישיר לפעילות החברה ב-15 השנים האחרונות בשוק הישראלי", מבהיר אייל אטיאס, מנכ"ל MSC קרוזס בישראל.

ואכן, במהלך 2023 ביצעה MSC קרוזס שני מהלכים משמעותיים. הראשון, השקת האונייה MSC 'מוסיקה' שהחלה להפליג אחת לשבוע באופן סדיר מנמל חיפה למשך 7 לילות, כשהיא משלבת אורחים מישראל עם אורחים בינלאומיים, בדרך למגוון ביעדים בים התיכון. צעד נוסף,  צפוי בקרוב עם הגעתה של אוניית 'סינפוניה', שתציע מסלולי שייט של 11 לילות ליעדים כמו איטליה, יוון וקפריסין.

עוד מציינים ב-MSC כי הפליגו עימם השנה עשרות אלפי ישראלים, מנמל חיפה ומיעדים שונים ומגוונים בחו"ל, כאשר היעדים הפופולאריים ביותר כללו את הפיורדים הנורבגיים, איסלנד והאיים הקריביים. עדות נוספת לאמון שרוחשת החברה כלפי ישראל, מקורה בעובדה שהיא נוכחת באופן פיזי בארצנו עם משרדים ייעודיים על טהרת צוות ניהולי כחול-לבן.

אטיאס מוסיף כי "השנה אנו חווים ב-MSC קרוזס המשך של מגמת העלייה בהבעת האמון מצד הקהל הישראל במותג שלנו. קיים ביקוש גבוה במיוחד להפלגות מנמל חיפה ונמלים מגוונים נוספים בחו''ל, מגמה שאנו מקווים שתלך ותתגבר גם בשנה הבאה".

אוניית MSC SEASHORE. צילום: MSC Cruisesאוניית MSC SEASHORE. צילום: MSC Cruises

NCL

"אנו מציעים לשוק הישראלי תמורה מלאה לתשלום"

שחקנית מרכזית נוספת, שרשמה דריסת רגל משמעותית בענף הקרוזים עבור הקהל הישראלי, היא נורוויג'ן קרוז ליין. כ-6,900 ישראלים הפליגו בשנה החולפת איתה ליעדים מרכזיים כמו מערב הים התיכון, איסלנד, האיים הקנריים ואיי יון. 

"לשוק הישראלי יש חשיבות עצומה ל-NCL. הישראלים הם הרפתקנים ולהוטים לטייל, ולראיה ראינו שההזמנות גדלות בהתמדה משנה לשנה", אומר קווין בובלץ, סגן נשיא NCL ומנכ"ל מרכז אירופה, המזרח התיכון ואפריקה מטעם NCL. לדבריו, "אנו מציעים לשוק הישראלי בדיוק את מה שהם מחפשים בחופשה, תמורה מלאה לתשלום: ארוחות מגוונות ללא לוחות זמנים,  מגוון רחב של מסעדות וברים, פארקי מים, קארטינג של שלוש קומות, לאונג'ים, הופעות ברודווי זוכי פרסים, חדרי ספא מפנקים, חדרי כושר מרווחים, מבחר עצום של פעילויות לילדים ובני נוער, כשהכל יחד מתנקז לחופשה מגוונת לכל המשפחה".  

NCL. צילום: shutterstockNCL. צילום: shutterstock

רויאל קאריביאן

"הקהל הישראלי מצביע ברגליים רויאל"

רויאל קאריביאן היא החברה הבינלאומית הראשונה שהחליטה להפליג מישראל בשנת 2021, עוד בעיצומה של הקורונה. שנתיים חלפו מאז והחברה הפכה את חיפה לנמל הבית שלה עם למעלה מ-30 הפלגות, שבכל אחת מהן שטו כ-2000 ישראלים.

לצד נמל חיפה, שהפך גולת כותרת עבור הקהל הישראלי, הציגה רויאל קאריביאן השנה ביקושים גבוהים גם בהפלגות מברצלונה למערב הים התיכון, הפיורדים הנורבגיים, האיים הקריביים, אלסקה ועוד. לאחרונה אף הודיעה על חזרתה להפלגות במזרח הרחוק, אוסטרליה וניו-זילנד, כשחברת הבת 'סלבריטי קרוז' תחזור להפליג מסביב ליפן עוד השנה.

בשורה משמעותית צפויה להתרחש במהלך 2024, אז עתידה רויאל קאריביאן להשיק אונייה חדשה בנמל חיפה - Jewel of the Seas במשקל של 90 אלף טון, שתציג בין היתר אטרקציות לילדים, מגלשת מים, מסלול מיני גולף, מגרש כדורסל ועוד, החל מ-16 באוגוסט ועד אוקטובר.

לדברי אודי שנבל, מנכ"ל סנורמה, נציגת המכירות של רויאל קאריביאן בישראל, "רויאל קאריביאן ממשיכה להשקיע עבור האורחים שלה. כך למשל, ברמה המקומית, היינו לחברה היחידה שהציגה את האופציה לאוכל כשר טרי, בנוסף להתאמות נוספות שביצענו תוך שמירת ערכיה של החברה. אני שמח לראות שהקהל הישראלי מצביע ברגליים וההפלגות מתחילת העונה הן ב-100 אחוזי תפוסה. חשוב לומר כי הראייה הגדולה ביותר להצלחת החברה בישראל הינה חזרתה בעונה הבאה עם אונייה משודרגת". 

צילום: יחצ חברהצילום: יחצ חברה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קרוזיםNCLMSC CRUISES ישראלרויאל קריביאןMSCנורווג'יאן קרוז ליין

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: