אא

עם 150 שגרירים וקונסולי כבוד מ-90 מדינות: במשרד החוץ קיימו הרמת כוסית חגיגית לשנה החדשה

האירוע התקיים לראשונה, וכלל דיון בהישגי משרד החוץ ב-9 החודשים האחרונים ובחינת דרכים לחיזוק הקשרים בין ישראל למדינות השונות

צילום: משרד החוץ צילום: משרד החוץ

משרד החוץ קיים היום (ד', 13.9.23) טקס מיוחד לכבוד השנה החדשה, בהשתתפות 80 שגרירים ו-70 קונסולי כבוד, נציגיהם של 90 מדינות מכל העולם.

שר החוץ אלי כהן בירך את הנוכחים בברכת שנה חדשה וסקר את פעילות המשרד ב-9 החודשים האחרונים: הביקור ההיסטורי בסודן והנחת התשתית להסכם שלום; פתיחת שמי עומאן לטיסות מישראל; פתיחת שגרירות אזרבייג'ן בישראל (המדינה המוסלמית השיעית הראשונה שנפתחה בה שגרירות ישראלית); חתימה על הסכם סחר חופשי עם איחוד האמירויות; פתיחת 3 שגרירויות חדשות בישראל; חניכת שגרירות חדשה בטורקמניסטן; העברת 3 שגרירויות לירושלים; והובלת 5 משלחות עסקיות לחיזוק קשרים כלכליים עם מדינות.

השר כהן התייחס בנאומו לביקוריו ב-34 מדינות ופגישותיו עם כ-50 שרי חוץ בשנה האחרונה וציין כי בעוד יומיים ימלאו 3 שנים להסכמי אברהם, ששינו ללא היכר את המזרח התיכון - ומגבירים את הפוטנציאל לחתימת הסכם שלום עם סעודיה עוד השנה.

בנוסף ציין השר כי בדצמבר הקרוב משרד החוץ יציג את תוכניתה של מדינת ישראל לסיוע גלובלי להתמודדות עם המחסור העולמי הצפוי במים. הוא הדגיש את מחויבותה של ישראל לסייע להפוך את העולם למקום טוב יותר ולהושיט עזרה הומניטרית למדינות בעולם - כפי שהעניקה השנה לטורקיה, קפריסין, יוון ועוד.

שר החוץ אלי כהן : "ראש השנה מסמן לא רק את תחילתה של השנה החדשה בלוח השנה העברי, אלא גם זמן להתחדשות ותקווה. בשנה האחרונה הוביל משרד החוץ הישגים משמעותיים ופורצי דרך מתוך שאיפה להעמיק עוד יותר את הקשרים עם השותפים שלנו וגם להרחיב את מעגל השלום והנורמליזציה למדינות נוספות במזרח התיכון ומחוצה לו".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: שר החוץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: