אא

סקר משרד התיירות: רוב הציבור סבור שהתמורה לכסף בחופשה בישראל נמוכה

מבדיקת משרד התיירות אודות עמדת הישראלים לגבי חופשה בישראל עולה שרוב הציבור לא יצא לחופשה בארץ בגלל העלות הגבוהה. 60% מעדיפים לטוס לחו"ל ואם כבר חופשה כאן אז במלון ופחות בצימר. שר התיירות: "הנתונים מראים שהישראלים רוצים לנפוש בישראל אך המחיר והתמורה מהווים חסם"

צילום: 123rf צילום: 123rf

לקראת השנה העברית החדשה, משרד התיירות בדק באמצעות סקר את עמדת הישראלים לגבי תיירות הפנים לשנת 2022-2023. אלה הם עיקרי הממצאים:

סדר עדיפויות חופשה בישראל לעומת הוצאות אחרות של משקי הבית
לימודים והעשרה דורגו כהוצאה החשובה ביותר למשק הבית הישראלי (דירוג 5 מתוך 8 מרבי). לאחר מכן, ציינו הישראלים הוצאה של חופשה בישראל (4.3), חופשה בחו"ל (4.2), קניית מוצרי חשמל (4.13), שיפוצים בבית (3.7), קניית פריטי אופנה (3.7), צריכת תרבות ומופעים (3.5) וקניית רכב (3.3). יצוין כי ההשוואה אינה לוקחת בחשבון את סדר הגודל של העלויות, אך נותנת מושג אינטואיטיבי על החשיבות הרבה שהישראלים מייחסים לחופשותיהם.

התמורה לכסף
62 אחוז מהציבור סבור שהתמורה לכסף בחופשה בישראל הינה נמוכה עד נמוכה מאוד. בסולם של 1-5 דורגה התמורה: 2.16. מהסקר עולה עוד, כי מרכיב המחיר הינו בעל החשיבות הגבוהה ביותר בעת תכנון החופשה. 60 אחוז ציינו שמעדיפים חופשה בחו"ל על פני חופשה בישראל. 21 אחוזים היו אדישים ללא העדפה ברורה ו-19 אחוזים הם בעלי העדפה ברורה לחופשה בישראל.

64 אחוזים מהמשיבים, שענו כי לא יצאו לחופשה בישראל בשנה האחרונה, ציינו את המחיר כחסם, ו-17 אחוזים ענו כי "לא התאים". נושא המחיר עלה גם בשאלה פתוחה על עיקר הבעיה בהזמנת חופשה – 37 אחוזים ציינו "אפשרות לנפוש במחירים סבירים ומבצעים".
 
בסקר נבדקו גם נושאים נוספים הקשורים לחופשה בישראל:

ההשראה לחופשות בארץ 
57 אחוזים ממקורות המידע המרכזיים לתכנון חופשה הינם משפחה וחברים. 45 אחוזים ציינו שהם מתכננים לפי הידע האישי, 24 אחוזים מעמיתים ממקום העבודה ו-22 אחוזים קיבלו את ההשראה מאתרים באינטרנט.

תכנון החופשה
במערך השיקולים בתכנון החופשה, נושא המחיר נמצא במקום הגבוה ביותר (ממוצע 7 מתוך 9). לאחריו מקום החופשה (6.3), מועד החופשה (5.3), עם מי יוצאים לחופשה (5.2) סוג המלון (4.5) וסוג הפעילות המתוכננת (3.5).

לרוב, הזמנת החופשה מתבצעת יותר מחודש מראש, ולרוב באמצעות האינטרנט. כמו כן עלה מהסקר, כי 70 אחוזים מהמשיבים ענו שפשוט לתכנן חופשה בישראל. עוד עלה, כי הישראלים מעידים על שביעות הרצון מהתכנון (68 אחוזים) ולרוב החופשה עמדה בציפיות.

רכיבי החופשה
משך החופשה השכיח ביותר הוא 2 לילות. הוא מושפע ממשתנים כגון: סוג החופשה, מיקום הלינה – 65 אחוז דיווחו על לינה בבית מלון ולאחר מכן בפער משמעותי, צימר בישוב כפרי (16), איכות השירות – כ-43 אחוז מדווחים על איכות שירות גבוהה, תמהיל המתארחים וקבוצת גיל – רוב החופשות מתבצעות עם בני זוג (65 אחוזים). 

כמחצית מהמשיבים דיווחו שיצאו לחופשה עירונית (46 אחוזים), כרבע דיווחו על חופשה כפרית ורבע נוסף על שילוב בין עירונית לכפרית. 86 אחוזים מהמשיבים דיווחו כי לא יצאו לטיול מאורגן במהלך השנה האחרונה ללא הבדל מהותי ביחס לשנת 2019. בהתאמה, רוב המשיבים (48 אחוזים)  לא נעזרו במורה דרך משום שאינם רואים תועלת בכך - 15 אחוזים בגלל המחיר, 11 אחוזים לא הכירו את האפשרות הזאת, ו-6 אחוזים לא יודעים היכן להזמין.

עלויות מרכיב הלינה מהוות כ-60 אחוז בממוצע מההוצאות על חופשה. ההוצאה הממוצעת לאדם בחופשה בבית מלון עומדת על 1,700 ₪, כאשר 1,000 ₪ מסכום זה משולם ללינה. במקרה של צימר בישוב כפרי, עלות זו יורדת ל-1,100 ₪, מתוכם 630 ללינה. 

מהסקר עולה, כי חווית טיול מוצלחת מבחינת התייר הישראלי בישראל, מבוססת על הבילוי בקבוצת חברים או משפחה (59 אחוזים), רמת שירות גבוהה באתרים ובמקום הלינה (49 אחוזים), מקום לא צפוף (39 אחוזים), ונסיעה רציפה ללא פקקים (30 אחוזים). הישראלי רואה כיתרונות משמעותיים בחופשה, בראש ובראשונה את היותה קרובה וזמינה (38 אחוזים), לאחריה חוויית מקומות חדשים (27 אחוזים), הרגשת בית חום וביטחון (25 אחוזים) וכן חיבור ושייכות לארץ ישראל וחופשה בת השגה (19 אחוזים). 

הסקר בוצע בקרב 2018 משיבים מעל גיל 18, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל. הסקר נערך על ידי מכון שריד, בהזמנת אגף תכנון מדיניות ואסטרטגיה במשרד התיירות ובוצע בהנחייתם המקצועית של ד"ר ירון ארגז ראש אגף מחקר במשרד התיירות וגברת הילה גור, מנהלת תחום שיווק פנים במשרד התיירות.

שר התיירות, חיים כץ: "הנתונים מראים בבירור כי הישראלים רוצים לנפוש בישראל אך המחיר והתמורה, מהווים חסם משמעותי. משרד התיירות בראשותי, פועל להגדלת ההיצע באמצעות הסרת חסמים בירוקרטיים בבינוי מלונות, וכן ליצירת אלטרנטיבות בעונות השיא, לרבות הקמת מתחמי קמפינג עונתי. תעשיית התיירות כולה צריכה להתגייס לשיפור המוצר התיירותי, בעלות ובאיכות. שיפור חווית התייר הוא הרווח של כולנו. שנה טובה ומבורכת לכל בית ישראל. שנת תיירות משגשגת".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד התיירותשר התיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: