אא

מטוס ה-A321XLR של איירבוס יוצא לטיסות מבחן בינלאומיות ראשונות

ה-A321XLR פורש כנפיים בפעם הראשונה, חוצה אוקיינוסים ומבקר בשדות תעופה בינלאומיים. איירבוס החלה בקמפיין בינלאומי למבחן טיסה של 'בדיקות פונקציונליות ואמינות', חלק אינטגרלי מפעילות ההסמכה של EASA – הסוכנות האירופית לבטיחות תעופה

המטוס בטולוז, נמל הבית של איירבוס. צילום: איירבוס המטוס בטולוז, נמל הבית של איירבוס. צילום: איירבוס

המטרה העיקרית של טיסות המבחן הבינלאומיות הראשונות של מטוס ה-A321XLR של איירבוס היא להדגים את בשלות ומוכנות המערכות של המטוס הרבה לפני הכניסה לשירות. היעד של המבחן כ-100 שעות טיסה במשך 10 ימים ללא כיבוי מערכות, כ-15 טיסות בסך הכל, אופייניים לחברות תעופה, העשויות להפעיל את המטוס עם כניסתו לשירות, ומייצגים שילוב של מאפייני תפעול, תנאי אקלים, משך טיסה וסבב בשדה התעופה.

בפעם הראשונה, מאז טס מטוס ה-A321XLR לראשונה ביוני 2022, בטיסות המבחן יטיסו את המטוס טייסים אמיתיים של חברות תעופה, שיצברו ניסיון מעשי, לצד טייסי הניסוי של איירבוס ומהנדסי הטיסה, וכן קבוצה מייצגת של כ-30 נוסעים, מתנדבים עובדי איירבוס וחברות תעופה. כולם יהיו במטוס במהלך טיסות המבחן, כמו גם צוותים תומכים בטולוז וגם בשדות התעופה של היעד, שיתרמו למטרה משותפת, כאשר ה-A321XLR פורש כנפיים בפעם הראשונה, חוצה אוקיינוסים ומבקר בשדות תעופה בינלאומיים. המטוס שטס במשימות אלו הוא אחד משלושה אבות-טיפוס ייעודיים לטיסות מבחן, והיחיד המצויד בתא נוסעים מושלם.

"בימים עברו, 'הוכחת מסלול', מבחן טיסה של בדיקות פונקציונליות ואמינות, הייתה הצגת המטוסים בפעולה, עדות לחברת התעופה, שהמטוס שהם קנו באמת יכול לעשות את מה שהם רוצים לעשות איתו", ציין ג'ים פווסט, מהנדס בדיקות הטיסה הראשי של איירבוס.

"בימים אלה אנחנו ממשיכים עם סוג כזה של הדגמה, אבל אנחנו מציגים גם את המהימנות הטכנית והבגרות והתפקוד הטוב של המטוס, ולכן אנחנו קוראים לזה 'בדיקות פונקציונליות ואמינות'...המטרה שלנו לקבל תעודת הסמכה של EASA בתור התחלה, וזה מחייב אותנו לבצע 150 שעות טיסה, שצריכות לייצג פעולות שגרתיות כמו חברת תעופה ולעשות זאת בבטחה בכל התנאים", הוסיף פווסט.

"הטיסה צריכה להיעשות במטוס בודד, בטיסה בלוח זמנים רציף, והתצורה שלו צריכה להיות קרובה ככל האפשר לתכנון הסופי. יתר על כן, הפעילות צריכה לייצג תנאי סביבה אופייניים במהלך השימוש. לכן אנחנו מחפשים לטוס למקום קצת חם וקצת קר, לשדות תעופה שונים מבחינת התשתית, המיקום, מזג האוויר וגבהי המסלול. אם אנחנו יכולים להציג את המאפיינים המגוונים האלה, אז זה הופך את התצוגה להרבה יותר מייצגת", הדגיש פווסט.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: איירבוסA321XLR

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: