אא

״הישראלים גילו אותנו. יש אצלנו הכל מהכל״

כך אומר מושל מחוז טרנבה שבסלובקיה אחד המחוזות היפים באירופה אליו החלו טיסות ישירות מישראל. ״היינו צריכים למקם את טרנבה כיעד על מפת המטייל הישראלי״ | בשיתוף Overseas Travel // תוכן פרסומי

מחוז טרנבה, סלובקיה. צילום: יח"צ מחוז טרנבה, סלובקיה. צילום: יח"צ

"יש אצלנו הכל מהכל. אתרי מורשת יהודית, ספא, מי מעיינות תרמיים, טבע ירוק, אטרקציות, היסטוריה עשירה, קולינריה משובחת יין ודבש. הישראלים גילו אותנו הודות לקו טיסות ישיר שפעל השנה בין תל אביב לפישטני, בירת טרנבה", אומר Jozef Viskupic, מושל מחוז טרנבה שבסלובקיה.

צילום: יחצילום: יח

איך הצלחתם להביא לפתיחת קו התעופה הישיר ת"א-טרנבה?
"הקו הישיר הוא תוצאה של מאמצים ארוכי טווח. קודם, היינו צריכים למקם את טרנבה כיעד על מפת המטייל הישראלי. התחלנו את התהליך עם הצגת היעד ביריד התיירות הבינלאומי IMTM, בקיום סדנה לציבור המקצועי בתחום התיירות בירושלים. לאחר מכן, ארגנו סיור עיתונאים לסיקור היעד ונפגשנו אם מפעילי תיירות, סוכנויות נסיעות וחברות תעופה. הפעילויות הללו הביאו לשותפות עם חברת Overseas Travel, איתה התחלנו לפתח את התוכנית ליצירת טיסה ישירה. כולם יחד, פתחו בקמפיין שיווקי, וקידמנו את היעד ואת יצירת הקשר האווירי".

איך אתה מסכם את השנה הראשונה לתיירות הישראלית בטרנבה?
"שנה ראשונה של טיסה ישירה, היא תמיד לא קלה. שיווק היעד לתייר הישראלי ובכלל, הוא תהליך הדרגתי. נכון לעכשיו, חשוב לנו להמשיך את העונה, שהתחילה היטב, ולאט לאט להתחיל להתכונן לעונה הבאה".

צילום: יחצילום: יח

Jozef Viskupic, מושל מחוז טרנבה שבסלובקיה. צילום:יח"צ

איך אתה רואה את המשך שיתוף הפעולה בהגברת התיירות מישראל?
"משיכת תיירים ישראלים ליעד היא תהליך המבוסס על שיתוף פעולה ואמון הדדי, בייחוד עם שותפים מהצד הישראלי. לכן, נמשיך לקיים באופן רציף שותפויות עם מפעילי תיירות וסוכנויות נסיעות בישראל. כמובן, נשמור על הטיסה הישירה ת"א-פישטני ונמשיך בשיווק בתקשורת לחיזוק המודעות ליעד".

מה דעתך על התייר הישראלי?
"ידידותי מאוד וחובב תרבות".

למה לטייל דווקא בטרנבה?
"כי טרנבה, והישראלים יודעים זאת, הוא יעד בטוח שמציע חופשה איכותית במחירים נוחים - ספא, גסטרונומיה ואירוח. כמו כן, מכיוון שסלובקיה ומחוז טרנבה לא משתרעים על שטח גדול, לתיירים יש הזדמנות לראות הרבה מהיעד תוך פרק זמן קצר יחסית".

צילום: יחצילום: יח

איזה אטרקציות ומלונות חדשים צפויים להיפתח בטרנבה?
"אנו מנסים כל הזמן לשפר ולהפוך את טרנבה לאטרקטיבי יותר, ואנו מתכוננים ללא הרף להגדלת מספר המבקרים. אנו משקיעים בתשתיות ותומכים בפיתוח עסקים קטנים ובינוניים. אנו בונים פרויקטים מעניינים ויוצרים פעילויות אטרקטיביות לתיירים מקומיים וזרים, בסיוע של משאבים אירופאיים. למשל, ראינו גם עניין גובר באטרקציות מים כמו רפטינג ולכן מפתחים את התחום הזה. גם טיולים רגליים הם אטרקטיביים. יש לנו גם מרחב עצום של קילומטרים של שבילי אופניים, ואנחנו מפתחים גם פעילויות רכיבה אחרות.

עד כמה חשוב לכם לשמר את בתי הכנסת בטרנבה, שריד לקהילה היהודית בעבר?
"להרבה ישראלים יש פה שורשים. בתי הכנסת באזורנו הם מונומנטים תרבותיים והיסטוריים יקרי ערך. יש לשמר את הביצוע והארכיטקטורה יוצאי הדופן שלהם כמורשת לדורות הבאים, ובמקביל לעורר את התחדשותם על ידי הגדלת מספר המבקרים - לא רק מהקהילה היהודית".

צילום: יחצילום: יח

התיירות לטרנבה, סלובקיה במספרים

329,067 תיירים (פנים-וחוץ), מתוכם, 124,603 תיירים זרים ו-2,854 תיירים מישראל ב-2022.

1,184,443 מספר לינות מתוכן, 33,561 לינות של ישראלים המדורגים במקום השלישי אחרי תיירים מצ'כיה (205,360) וגרמניה (57,314) ב-2022. במחצית הראשונה של 2023 נרשמו 12,897 לינות ישראלים לעומת 9,419 בתקופה המקבילה ב-2022.
3.61 לילות משך זמן השהות הממוצעת של תיירים זרים בטרנבה לעומת 11.75 זמן שהות ממוצעת של תיירים מישראל ב-2022.

צילום: יחצילום: יח

טוב לדעת

חברת התיירות Overseas Travel, נציגת לשכת התיירות טרנבה בישראל, תמשיך להפעיל טיסות ישירות לפישטני (PZY), בירת המחוז, גם בעונה הבאה.

הטיסות ימשיכו עד סוף נובמבר 2023 ותתחדשנה בעונה הבאה כבר בפברואר ועד נובמבר 2024. הטיסות ימריאו בימי רביעי. ניתן למצוא במערכות ההפצה לסוכנים: טיסות, חבילות ספא, טיולים מאורגנים, טוס וסע, כפרי נופש למשפחות, מחנות אימונים לקבוצות ספורט ועוד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תוכן פרסומי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: