אא

5 סיבות מדוע כדאי לכם לבקר בליטא דווקא בסתיו הקרוב

תודות לריבוי היערות והסביבה הטבעית העשירה, ליטא זוכה בסתיו למראה מרהיב במיוחד. ליקוט פטריות, פסטיבל קולינרי, שלכת קסומה וטיסות זולות, הם רק חלק קטן ממה שהופך את ליטא ליעד אידיאלי לחופשת הסתיו

קובנה, ליטא. צילום: Shutterstock קובנה, ליטא. צילום: Shutterstock

טיסה ישירה של כארבע שעות בלבד ואתם בליטא. עיר אירופאית תוססת ומבוססת שופעת מרחבים ירוקים, שדות, אגמים ויערות, ובעונת הסתיו בה העצים מתחילים ללבוש גוונים של שקיעה, הפטריות צצות ביערות והנופים הופכים לציוריים להפליא. 

בחודשים הקרובים אפשר למצוא אל ליטא טיסות ישירות במחירים אטרקטיביים מאוד (לעיתים אפילו בעשרות אירו בודדים לכיוון), כאשר חברות הלאו קוסט וויזאייר וריינאייר מפעילות קווים ישירים מישראל לליטא מספר פעמים בשבוע. אם תוסיפו לכך את העובדה שכמות התיירים במדינה צונחת (ובזכות כך צונחים גם מחירי המלונות), מזג האוויר מתקרר מעט והופך לנוח מאד לפעילויות אקטיביות, אזי כל אלה הן סיבות טובות מדוע כדאי להגיע לליטא בסתיו. בכל מקרה ואנו אספנו עבורכם המלצות נוספות. 

Dzūkija. צילום: משרד התיירות של ליטאDzūkija. צילום: משרד התיירות של ליטא

לסייר בשלכת וללקט פטריות בפארקים הלאומיים

בליטא תמצאו חמישה פארקים לאומיים מוגנים שמדהימים ביופיים לאורך השנה כולה - ובמיוחד בעונת הסתיו. אם אתם חייבים לבחור רק שניים מתוכם, היינו ממליצים על ביקור בפארק הלאומי Aukštaitija, המאופיין ביותר ממאה אגמים צלולים ונקיים, כפרים אתנוגרפיים וטבע הרמוני. כמעט 70% משטח הפארק מכוסה ביערות. הפארק הוא ביתם של מאות זנים של ציפורים, יונקים וצמחים. יש במקום מספר אזורי קמפינג ציבוריים.

הפארק הנוסף הוא Dzūkija, אשר נחשב לשטח המוגן הגדול היותר בליטא. הסיבה המרכזית להגיע אליו בסתיו הוא פעילות חביבה במיוחד על המקומיים - ליקוט פטריות. צפרות היא אטרקציה נוספת ייחודית למקום. גם כאן תוכלו ללון באתרי קמפינג או בבתי הארחה.

Grabijolai. צילום: משרד התיירות של ליטאGrabijolai. צילום: משרד התיירות של ליטא

עיירות וכפרים היסטוריים

אחד הדברים הטובים ביותר לעשות בליטא הוא לעצור בעיירות ובכפרים קטנים שאולי לא יופיעו במדריכי הטיולים, ובזכות כך הם אותנטיים ומיוחדים. כמעט בכל עיירה תוכלו לראות כנסיות מרשימות, כיכרות וציוני דרך אחרים שנותרו כפי שהם במשך עשרות או מאות שנים, ומשמרים את המראה של ליטא של פעם.

אחד הכפרים הציוריים שנמצא כחצי שעת נסיעה מווילנה הבירה, הוא הכפר גרביולי (Grabijolai). הכפר הקטנטן הזה נראה כאילו הזמן בו עצר מלכת, ולמעשה זה מה שקורה שם. המקומיים שחיים בו מנהלים אורח חיים חקלאי ומתגוררים בבתי עץ צבעוניים, כמעט ללא קליטה סלולרית או אינטרנט. לאורך השביל היחיד שחוצה את הכפר תמצאו באר מים שנשמרה מאות שנים ועדיין פעילה, ובקצה השביל תגיעו לנחל יפיפייה מוקף חורש. 

עוגת בול עץ. צילום: משרד התיירות של ליטאעוגת בול עץ. צילום: משרד התיירות של ליטא

חגיגות קולינריה מקומית

בסתיו מתקיימים בליטא מגוון אירועים מיוחדים, וסביר שתמצאו שווקי איכרים שצצים בערים הגדולות ובאזורים הכפריים בתקופה זו, כשעדיין נעים ואפשרי ליהנות ממזג אוויר נפלא. אחד האירועים השווים שקורה רגע לפני שהעיר לובשת חורף של ממש, הוא פסטיבל הגסטרונומיה של ליטא. הפסטיבל יתקיים השנה בתאריכים 6-12 בנובמבר, במהלכו מסעדות רבות בערים הגדולות מציעות תפריטים מוזלים ומיוחדים, וכן פותחות את שעריהן למי שרוצה ללמוד על טרנדים קולינריים או להשתתף בסדנאות. 

בין המאכלים המקומיים המפורסמים של ליטא תמצאו את "המרק הוורוד" – מרק סלק קר ומרענן; "צ'פלינאי" שהן כופתאות אוויריות ממולאות בבשר, גבינה או פטריות; "עוגת בול עץ" שמדמה בצורתה בול עץ קוצני, מרק פטריות עשיר - וכמובן בירות מקומיות, שהן מקור לגאווה מקומית. 

וילנה. צילום: משרד התיירות של ליטאוילנה. צילום: משרד התיירות של ליטא

חופשת סתיו בערים הגדולות

הקיץ חלף ואיתו העומס בתיירים, מה שהופך את השהות לנעימה ואת ההתניידות לפשוטה להפליא. ליטא היא מדינה קומפקטית ונוח מאד לטייל בה עם רכב שכור וגם בתחבורה ציבורית. המרחק בין הערים הגדולות אינו גדול, כך שוכלו לשלב ביקור ביותר מעיר אחת, גם במהלך חופשה לא מאוד ארוכה. בערים עצמן ובדרך אליהן תוכלו להתרשם מצבעי השלכת המרהיבים. הערים שלא תרצו לפספס הן וילנה הבירה, שהעיר העתיקה שלה מוגדרת כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו; קובנה, עיר התרבות המגניבה והתוססת של ליטא שמושכת אליה צעירים וסטודנטים מכל העולם; וטרקאי, שמציעה אווירה כפרית עם מגוון אטרקציות, ובראשן ביקור בטירת טרקאי הניצבת בליבו של אגם מוקף חורש, אליה תוכלו להגיע בעזרת סירת פדלים, שייט ביאכטה או חתירה בקייק. 

קובנה. צילום: משרד התיירות של ליטאקובנה. צילום: משרד התיירות של ליטא

חווית קניות ובילוי לכל המשפחה

בזמן שאצלנו מחירי ביגוד החורף מרקיעים לשחקים, במרכזי הקניות בליטא תוכלו ליהנות ממחירים נוחים ואפילו ממבצעים שווים, שמגיעים לשיאם ככל שמתקרבים לעונת הסיילים של חג המולד. בכל אחת מהערים הגדולות תמצאו קניונים גדולים ומרווחים עם כל המותגים המוכרים, לצד חנויות אופנה מקומיות. בילוי בקניון הוא אפשרות מעולה לימים גשומים, בעיקר משום שתמצאו שם גם חוויות ואטרקציות ומתחמי אוכל עם מסעדות מעולות. 

בערים קובנה ווילנה ישנה רשת קניונים בשם "אקרופוליס", המספקת חווית קניה ובילוי אולטימטיבית, עם למעלה מ-200 חנויות בכל דרגות המחירים, מסעדות, בית קולנוע, משטח החלקה על הקרח ובאולינג. ואם כבר קניות, נספר לכם שליטא נחשבת ליצואנית של אבני האמבר המשובחות בעולם, ברחבי המדינה תמצאו בוטיקים ומוזיאונים העוסקים באבן המיוחדת הזו, ושווה לרכוש אותה כאן כתכשיט, מזכרת או מתנה.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ליטא

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: