אא

פנומנלי: ביקרנו במלון ״שהפריח את השממה״ - Six Senses שחרות

כשהוא צועד אל השנה השלישית שלו, עם בריכה ממכרת עם נוף להרי הירדן, ספא ברמה בינלאומית וארוחת בוקר בלתי נשכחת, ביקרנו במלון- ריזורט, Six Senses שחרות שמביא את היוקרה והחוויה למדבר. מה מחכה לאורחים בשחרות? נסענו דרומה לבחון מקרוב וחזרנו מוקסמים

סיקס סנסס שחרות. צילום: מייקי לוי סיקס סנסס שחרות. צילום: מייקי לוי

כשהוכרז על כך שרשת Six Senses מגיעה לישראל, זה היה יום חג לעולם המלונאות בישראל וגם לענף התיירות. לא בכל יום רשת יוקרה בינלאומית מכריזה על פתיחת מלון (או יותר נכון ריזורט) בישראל, ורק לאחרונה אנחנו רואים נוכחות של עוד רשתות כאלו. כולם מרוויחים מזה: ענף התיירות המקומי זוכה למקומות עבודה, ולמקום שאפשר להתמקצע בו ברמה הגבוהה ביותר, גם התושבים המקומיים שיכולים ליהנות מהפירות של מקום יוקרתי ברמה בינלאומית, והתיירים שמגיעים לישראל בעקבות המלון החדש, וכן תתפלאו כמה יש כאלו שמגיעים ל-Six Senses שחרות.

אז הפעם ביקרנו ב-Six Senses שחרות, ממש פנינה בלב המדבר, מרחק שעה נסיעה מאילת ואת מה שחווינו תוכלו לקרוא כאן בשורות הבאות.

אם רק היו מדברים באנגלית, הייתי בטוח שאנחנו בחו״ל 

אחרי נסיעה של כשלוש שעות מאילת, עם עצירה בדרך, הגענו לכביש המתפתל מעלה, ומתפצל ל-2: ליישוב הקהילתי שחרות ול-Six Senses, כרבע שעה מהיישוב. ההגעה יכולה להתבצע גם ברכב, וגם בטיסה, דרך שדה התעופה רמון, כשהנסיעה אורכת כחצי שעה לשחרות. את הרכב מחנים בחלקו התחתון של הריזורט, הרחק מהמלון (או יותר נכון, ריזורט) עצמו, כמה שמתפרש אצלי כמשהו סימבולי ואולי קצת רוחני - הרכב נמצא רחוק, ומהרגע שנכנסים, מתנתקים ומגיעים לפנינה בלב המדבר. הצ׳ק אין מתבצע במרכז המבקרים, היכן שניתן למצוא גם חווה שיקומית, ומיד בסיומו טוקטק עולה במעלה ההר ומגיעים לריזורט. הכל מרגיש חו״ל - מהרגע שמחנים את הרכב ועד הרגע שעולים למעלה, וזו לגמרי מחמאה. הדבר היחיד שמחזיר אותנו שוב לכך שאנחנו בישראל, הוא השפה, העברית. 

פספורטניוזפספורטניוז

התפיסה העיצובית - להיות חלק מהמקום ולהשתלב בו בצורה מושלמת 

התפיסה ב-Six Senses היא להתחבר למקום, להיות חלק ממנו ולא להיות עצם זר בתוך קהילה, ורואים את זה מהרגע הראשון שנכנסים. הריזורט נבנה בצורה שמשתלבת בצורה מושלמת עם האבן והנוף. הוא נבנה בצורה כה טובה, שאם הטבע היה מדבר, הוא אולי היה חושב שהריזורט היה שם תמיד. במהלך השהייה שוחחתי עם תושבי שחרות שסיפרו שכשהמלון נבנה בהחלט היה רעש של חציבות באבן, אך מאז שהושלם, הם כה שמחים ממנו ומהתוצאה הסופית שגם מביאה כלכלה מקומית.

עם עיצוב מדברי, מקומי. צילום: פספורטניוזעם עיצוב מדברי, מקומי. צילום: פספורטניוז

במלון נבנו כשישים חדרים והוא משתרע על פני 188 דונם, התוצאה: שקט, פרטיות וגם כשהמלון היה בתפוסה גבוהה, זה כלל לא הורגש וזה נפלא. מהרגע שעולים למעלה, נחשפים לבריכה החיצונית המשקיפה אל הרי הירדן, לספא הצמוד עם הבריכה הפנימית (עליו ארחיב בהמשך), מרתף היינות המרהיב, שתי המסעדות היחסית צמודות בהן אוכלים גם ארוחת בוקר ונהנים מנוף ממכר, הקבלה והחדרים המפוזרים על פני ההר. במהלך היום כמעט ובלתי אפשרי להגיע מהחדר לבריכה ברגל, אבל בערב לחלוטין ניתן ללכת מהמסעדה עד לחדר, כשמזג האוויר נוח וההליכה לא ארוכה מדי. 

התרומה לקהילה 

ברשת Six Senses מאמינים מאוד במקומיות וזה בא לידי ביטוי גם בשימוש בחומרים ועיצוב מקומי, וגם בכך שמערבים את הקהילה ככל שניתן. מדובר בערך משותף של כל הרשת, מה שמבדל אותה מרשת יוקרתית, לרשת בליגה אחרת לגמרי. התרומה לקהילה נוכחת כששף המסעדה חבר אל בית נוער באילת וביחד, עם הנערים שזוכים להזדמנות שנייה, הם מעצבים את כלי המטבח הבאים של המלון. 

החדר מפנה את המקום לדברים החשובים באמת: החוויות במלון

בריזורט ניתן למצוא מספר יחסית מצומצם של חדרים: סוויטה, סוויטה פנורמית עם נוף למדבר, סוויטה עם בריכה, ווילה פנורמית עם בריכה. אנחנו לנו בסוויטה פנורמית עם נוף למדבר, כשהחדרים מחולקים לאזורים, ובאזור שלנו היו בסך הכל עוד 2 חדרים צמודים. בפועל, לא שמענו אף אורח והשקט היה פשוט ממכר. החדרים עצמם יחסית מרווחים, ורואים שנעשה שימוש בחומרים הטובים ביותר. השימוש בטיח מסוג טדלקט רק מדגיש כמה חשבו על הפרטים הקטנים.

הסוויטה הפנורמית. צילום: פספורטניוזהסוויטה הפנורמית. צילום: פספורטניוז

הוא מעניק מראה שהוא מצד אחד אותנטי, אך מצד שני יוקרתי מאוד. בחדר ניתן למצוא פינת ישיבה, שולחן עבודה, מקלחת, אמבטיה ומרפסת גדולה עם נוף פנורמי למדבר. הכל נעשה בשימוש חומרים מקומיים, כשניתן למצוא שטיחים מדבריים, וריהוט שמשתלב בצורה מושלמת בנוף המדברי-ישראלי. החדרים הם בדיוק איך שהם צריכים להיות, הם אותנטיים, צנועים, ונותנים את הפוקוס לדברים החשובים באמת: החוויות במלון. 

בריכה ממכרת עם נוף להרי הירדן, וספא ברמה בינלאומית 

הבריכה מילאה חלק עיקרי ומרכזי בביקור שלנו, במעין ריטואל קבוע של אוכל, בריכה, חדר, אוכל, חדר. בבריכה, הצמודה גם לספא, ניתן למצוא מסעדה ובר עם מבחר אלכוהול נהדר. למרות שהמלון היה בתפוסה יחסית מלאה, מצאנו שהבריכה לא הרגישה עמוסה כלל וזה היה מבורך.

פספורטניוזפספורטניוז

הספא שממוקם ליד, מביא את הבשורה הנוספת של Six Senses לישראל - הטיפולים, וה״מעבדות״ בהם מייצרים חומרים אורגניים בסוג של פעילות לאורחים שגם אפשר לקחת הביתה. הספא כולל את טיפולי ה-Six Senses הנחשבים לשם דבר, שיעורי Sound Healing, שיעורי יוגה בבוקר ללא תשלום, כשהסדנאות והיוגה נעשים אל הנוף המרהיב המדברי. 

סדנת Sound Healing. צילום: פספורטניוזסדנת Sound Healing. צילום: פספורטניוז

במלון חשבו גם על הימים הקרים יותר של המדבר, ובנו בריכה מקורה, ממש בצמוד ל-Earth Lab, ״מעבדה״ בה מכינים מוצרי טיפוח טבעיים. ה-Earth Lab נמצא בכל אחד ממלונות הרשת, והוא מספק חוויה אחרת. עוד ניתן ליהנות גם משיקוף של המצב הבריאותי, וזאת על ידי מומחים ומכשור ייעודי. 

הבריכה המקורה בסיקס סנסס. צילום: פספורטניוזהבריכה המקורה בסיקס סנסס. צילום: פספורטניוז

ארוחת הבוקר הטובה ביותר - כאן בשחרות

במלון אומרים בגאווה ובצדק - יש לנו את הארוחות בוקר הכי טובות שיש. האם הם עומדים במשימה? נתחיל מזה שבמלון אין כשרות. לא מערבבים בשר וחלב במנות, ורוב חומרי הגלם הם כשרים, אך אין למלון תעודת כשרות מה שמאפשר לו להגיש ארוחות ערב עם קינוחים חלביים, דבר נדיר עד כדי לא קיים במלונות בישראל. כמובן שניתן גם למצוא קינוחים שהם פרווה, כך שכולם יכולים ליהנות. ארוחת הבוקר כוללת בופה עשיר עם מאפים מצויינים שלא יביישו קונדיטוריה בתל אביב, לצד מנות שניתן להזמין מהתפריט. התוצאה? זו בהחלט ארוחת הבוקר הטובה ביותר שאכלתי במלון בישראל. הדגש על המבחר והאיכות הקולינריים ניכרים 

הנוף מארוחת הבוקר. צילום: פספורטניוזהנוף מארוחת הבוקר. צילום: פספורטניוז

בשחרות ניתן למצוא 3 מסעדות: הבריכה, המסעדה הראשית ומסעדת טאפסים. מצאנו את עצמנו נודדים בין האוכל שבמסעדה שהיה נהדר (ממליץ בחום על ״פיצת שחרות״) לבין המסעדת שף. באירוח חצי פנסיון נהנים מארוחת שף במסעדה, כשניתן גם להזמין ארוחת טעימות מראש. אם אתם חובבי קולינריה, המלון מספק לא מעט חוויות, וניתן גם ליהנות מחדר היינות המרשים במיוחד. 

חדר היינות בסיקס סנסס. צילום: פספורטניוזחדר היינות בסיקס סנסס. צילום: פספורטניוז

מגשים את חזון בן גוריון - להפריח את השממה 

חזון בן גוריון היה להפריח את השממה, וה-Six Senses שחרות עושה בדיוק את זה.
הוא מפריח את השממה ומביא משהו אחר למדבר הישראלי. יוקרה שטרם נראתה ושירות יוצא דופן, אך אותנטיות והרבה כבוד למדבר, וכל זה ללא פשרות ובאיזון מושלם.
במלון מספרים שיש אורחים שמגיעים 7-8 פעמים בשנה, ובהחלט אפשר להבין אותם, יש משהו אחר שהמלון מעניק, מין תחושה שלא חווים אותה בכל מקום, גם לא במלונות יוקרתיים יותר או פחות. החשש העיקרי שלי היה מפני השירות, אך הוא התבדה במהירות וכל נותן שירות שפגש אותנו, העניק פשוט שירות מצוין. כל השאר, היה פשוט פנומנלי - בין אם זה האוכל, המתקנים, או החוויה. 
חוויה מושלמת שאי אפשר למצוא בארץ. צילום: פספורטניוזחוויה מושלמת שאי אפשר למצוא בארץ. צילום: פספורטניוז

כמה זה יעלה לכם?

ליוקרה הזאת ולחוויות יש תג מחיר שעומד על כ-1,000 דולר ללילה לפני מע״מ לתושבים ישראלים. נכון, לא מדובר בריזורט הזול ביותר, והוא בקלות מתברג לרשימת המלונות היקרים כאן, אך אם משווים אותו למלונות אחרים באילת בתקופת הקיץ, פתאום מגלים ש-1,000 דולר ללילה לפני מע״מ, זה לא כל כך יקר בהשוואה לאילת.  לצד זה צריך לזכור שכל מלון של הרשת בעולם, מתחיל בתג מחיר דומה, כך שלקבל את חווית ה-Six Senses ולחסוך על הטיסה, זו בהחלט יכולה להיות חוויה ייחודית, או דבר מה שבשגרה למי שהפרוטה מצויה בכיסו.

הכותב היה אורח של חברת Six Senses שחרות 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: six senses

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: