אא

קנסות של עד 1,500 שקלים: עיריית תל אביב-יפו מזהירה ומזכירה לקראת יום הכיפורים

רגע לפני יום הכיפורים, "חג האופניים" עבור רבים, עיריית תל אביב-יפו מפרסמת תזכורת לכללי הרכיבה ולקנסות על עבירות תנועה שונות. כל מה שמותר ואסור - שמרו והישמרו

רוכבים בתל אביב (צילום: Shutterstock) רוכבים בתל אביב (צילום: Shutterstock)

​לקראת יום הכיפורים בעיריית תל אביב-יפו מפרסמים תזכורת לכללי הרכיבה על אופניים, וגם את הקנסות שבצד אי-ציות לכללים. יצוין כי בעירייה לא נוהגים להפעיל פקחים במהלך יום הכיפורים.

בעירייה מזכירים כי ​יש לרכוב על שבילי אופניים מסומנים. במקום בו אין שבילי אופניים, יש לרכוב בצד הימני של הכביש, בהתאם לחוקי התנועה. הרכיבה על המדרכה שלא בשביל אופניים אסורה ועלולה לעלות לכם בקנס של 250 שקלים.

קורקינט חשמלי. אסור להרכיב רוכבים נוספים (צילום: Shutterstock)קורקינט חשמלי. אסור להרכיב רוכבים נוספים (צילום: Shutterstock)

רכיבה על אופניים וקורקינט חשמלי מותרת מגיל 16 ומעלה, בהתאם לחוק. אסור להרכיב רוכב נוסף על קורקינט והקנס על כך הוא 250 שקלים

ניתן להרכיב ילדים שטרם מלאו להם 8 שנים על אופניים רגילים וחשמליים בלבד, המצוידים במושב נפרד, המבטיח את שלום המורכב, ובתנאי שהמרכיב בגיל 14 לפחות.

אסור לרכוב על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16. הקנס על כך הוא 1,000 שקלים. הרכיבה מותרת רק אחרי מבחן כשירות. על רוכב שייתפס מבלי שעבר מבחן כשירות יוטל קנס בסך 750 שקלים.אסור לעקוף מצד ימין של כלי רכב כבד, אוטובוס או משאית. לא רואים אותך וזה מסוכן מאוד.

יש לרכוב במעברי חצייה שיועדו וסומנו במיוחד בעבור ציבור הרוכבים. במקומות בהם אין מעבר חצייה ייעודי, נא להוליך את האופניים ברגל.

בלילה חלה חובה לרכוב עם פנס לבן קדמי ופנס אדום אחורי. הקנס על רכיבה ללא הפנסים - 250 שקלים.

מהירות נסיעה מקסימלית של אופניים חשמליים היא 25 קמ"ש. הקנס על רכיבה מהירה יותר עומד על 1,000 שקלים.

חובה לציית לחוקי התנועה, אופניים הם כלי רכב לכל דבר. הקנס על חציית צומת באור אדום הוא 1,500 שקלים.

שימוש בטלפון בזמן רכיבה גם הוא אסור וגורר קנס של 1,000 שקלים. שימוש באוזניות גם הוא אסור בעת רכיבה - ויעלה לכם 250 שקלים

בהגעה למעבר חצייה ברכיבה על הכביש או שביל אופניים, זכות המעבר היא של הולכות והולכי הרגל. נא להקפיד על כך, לעצור בסבלנות ולאפשר להם לעבור.

ברחובות שסומנו בתמרור מיוחד כממותני תנועה (רחוב שבו מהירות הנסיעה המותרת היא עד 30 קמ"ש), הרכיבה על המדרכה אסורה. הרכיבה תתאפשר בזהירות על הכביש.

חל איסור מוחלט לחצות מעבר חצייה להולכי רגל בנסיעה - יש לרדת מהאופניים ולחצות ברגל את מעבר החצייה. הנסיעה תתאפשר רק במעברי חצייה שיועדו וסומנו במיוחד עבור ציבור הרוכבים.

אופנועים וקטנועים - רכיבה על מדרכה להולכי רגל ועל שבילי אופניים ושבילי הולכי רגל אסורה בהחלט. הקנס על כך עומד על 500 שקלים.

רכיבה בטוחה וגמר חתימה טובה!

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תל אביבאופנייםעיריית תל אביבתאונות דרכיםיום כיפוררכיבהחגים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: