אא

כלכלני מידרוג מתירים את דירוג אופק יציב לרשת מלונות ישרוטל

"הכנסות החברה צפויות לעמוד בטווח 1.8-1.9 מיליארד שקל לשנה בשנים 2023-2024, לחברה ריכוז מסוים בפעילותה באילת, המהווה כ-49% מסך חדרי המלון של החברה"

Shutterstock Shutterstock

כלכלני חברת מידרוג התירו את דירוג אופק יציב לרשת מלונות ישרוטל.

הם מציינים בין השאר כי: "דירוג החברה נשען על פרופיל עסקי שהולם לרמת הדירוג, החברה בעלת פעילות מלונאית וותיקה בישראל וכן בעלת מיצוב בולט בשוק המלונאות בישראל עם נוכחות דומיננטית במרכזי התיירות במדינה. לחברה 4,858 חדרי מלון בארץ, המהווים כ-9% מסך חדרי המלון בארץ. עם זאת, לחברה ריכוז מסוים בפעילותה באילת, המהווה כ-49% מסך חדרי המלון של החברה. ריכוזיות זו נמצאת בתהליך צמצום בשנים האחרונות הודות לרכישה ופיתוח של בתי מלון חדשים ביתר אזורי הארץ, תהליך שצפוי להימשך גם בשנים הקרובות. בנוסף להמשך תהליך הפיתוח בארץ, החברה החלה ברכישה והפעלה של בתי מלון בחו"ל, בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה של החברה".

עוד מוסיפים הכלכלנים של מידרוג: "פעילות החברה חוותה התאוששות משמעותית ממשבר הקורונה עם חזרה לשיעורי תפוסה דומים לאלו של שנת 2019 ושיפור  בתוצאות תפעוליות. הכנסות החברה לארבעת הרבעונים האחרונים ליום 30.6.2203 הסתכמו בכ-1.9 מיליארד שקל בהשוואה לכ-1.4 מיליארד שקל בשנת 2019. בהשוואה בין התקופות, שיעור התפוסה הממוצע במלונות החברה דומה יחסית ועיקר הגידול בהכנסות, בשיעור שנתי ממוצע של כ-6% שנבע מעלייה בתעריפי הלינות המגלמות גידול בביקושים, השפעת האינפלציה, תמהיל סוגי המלונות, השקעות שבוצעו במלונות וכן תוספת של בתי מלון חדשים. המגמה החיובית נמשכה גם בשנת 2023. עפ"י תרחיש הבסיס של מידרוג, הכנסות החברה צפויות לעמוד בטווח 1.8-1.9 מיליארד שקל לשנה בשנים 2023-2024, היקף הולם לרמת הדירוג".

עוד מציינים במידרוג לגבי המחירים: "עליית התעריפים הובילה לשיפור ברווחיות התפעולית שבולט לחיוב לרמת הדירוג. בשנים 2022 רשמה החברה שיעור רווח תפעולי להכנסות של כ-18%, זאת בהשוואה לכ-23% בשנת 2021 וכ-15% בשנת 2019. בהתאם לתרחיש הבסיס של מידרוג, החברה צפויה לשמור על אחוז רווחיות של 16-17% שבולט לחיוב לרמת הדירוג".

עוד מוסיפים במידרוג: "המדיניות הפיננסית של החברה צפויה לאזן במידה טובה בין האינטרס של בעלי החוב ושל בעלי המניות. לחברה אין מדיניות חלוקת דיבידנדים קבועה. בשנים האחרונות החברה חילקה דיבידנדים בהיקף מתון ביחס לרווח הנקי. כך למשל, בשנת 2022 ובשנים 2018-2019 שיעור החלוקה מרווח נקי עמד בממוצע של כ-18%. להערכת מידרוג, החברה צפויה לחלק דיבידנדים בהיקפים דומים לאלה שחילקה בעבר. כמו כן, בכוונת החברה לשמור על יתרות נזילות בהיקפים משמעותיים. אסטרטגיית הפיתוח של החברה הינה מידתית והיא צפויה להרחיב את פעילותה בשנים הקרובות תוך הישענות על מקורותיה העצמיים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רשת מלונות ישרוטלישרוטל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: