"הסכם שלום עם סעודיה עשוי להוות Game Changer בפעילות שדה התעופה רמון"
בעקבות הדיבורים על הסכם נורמליזציה המתקרב עם ערב הסעודית, אורי סירקיס, מנכ"ל חברת ישראייר בטור אישי מיוחד לפספורטניוז סבור שזה מה שיכול להציל את שדה״ת ע"ש רמון
הסכם שלום עם סעודיה עשוי להוות Game Changer בפעילות שדה התעופה רמון.
זה שנים שמנסים להחיות את שדה התעופה ברמון ללא הצלחה. בעבר, שילם משרד התיירות לחברות תעופה זרות כ- 50 דולר לכל נוסע שהונחת בשדה התעופה רמון.
הרציונאל היה ברור: עידוד בתשלום לתקופה מוגבלת, יצירת ביקושים בשלבי החדרת המוצר ושאיפה כי לאחר תקופת מה, עקומת הביקוש תתחזק וחברות התעופה הזרות, תמשכנה לטוס ללא דמי העידוד המשמעותיים.
אלא שבפועל, עם הפסקת התשלומים, הופסקו הטיסות. הפעילות התעופתית הפנים ארצית, אף היא צומצמה, בשל העובדה כי שדות התעופה העירונים - שדה דב, ושדה התעופה אילת נסגרו, והאטרקטיביות של הטיסה הפנים ארצית ירדה.
לשדה התעופה רמון, יש בעיות נוספות. הדלק הסילוני שם יקר באופן משמעותי בהשוואה לנתב״ג, אין לחברות התעופה אפשרות לסובב המטוסים, אלא באמצעות פוש בק, על אף העובדה שהשדה ריק ויש בו עמדות חניה רבות. אך יותר מהכל, אין לשדה נתיבי טיסה ישירים. עתה, עם התגברות הסיכויים לנירמול היחסים בין סעודיה לישראל, זאת יכולה להיות שעתו הגדולה של השדה.
המרחק מרמון למכה - עיר הולדתו של הנביא מוחמד, והעיר החשובה באסלאם הערבי, המהווה מרכז עליה לרגל של מיליוני אדם בכל שנה - הינו שעה וחצי.
רמון יכול להוות בסיס יציאה לכל עולי הרגל הפוטנציאלים בארץ ובחו"ל. הוא יכול להוות Hub במלוא מובן המילה למי שירצו להגיע אף מאירופה דרך נתב"ג ו/או בטיסות ישירות עם חיבוריות נוחה. ריאד או מכה- שדה התעופה רמון יכול להיות הפתרון האידיאלי.