אא

עם יותר מ-1,200 יעדי ספא: תיירות המרפא באירופה נוסקת והפכה לטרנד מבוקש המתאים לכולם

טיפולי הספא הפכו כבר מזמן לטרנד מבוקש באירופה והפכו לכלי חשוב לטיפול בריפוי המוכר על ידי ארגון הבריאות העולמי. למי טיפולי הספא מיועדים, ובאילו מחלות הם יכולים לסייע כטיפול משלים? כתבה ראשונה בסדרה, בשיתוף בשיתוף- ESPA- ארגון הספא האירופי, European Union ו-Mirabilia

יום מרגיע בספא. צילום: שאטרסטוק יום מרגיע בספא. צילום: שאטרסטוק

עוד בימי קדם בני האדם נהנו מסגולותיהם הבריאותיות של המעיינות החמים, ובנו מקומות שקיימים עד היום ומוכרים לנו כמרחצאות, אתרי ספא או מעיינות, בהתאם לתקופה המדוברת. הקלטים, הערבים והרומאים הם רק חלק מהעמים שהתענגו על יתרונות הספא באירופה, ונעזרו בו למטרות ריפוי ונופש. הוכחות ארכיאולוגיות של אתרי בריאות וספא רבים שרדו עד ימינו, וכך גם שמותיהם.

כיום, טיפולי ספא הם כלים טיפוליים חשובים, הנתמכים על ידי מאות שניות ניסיון ומחקרים מדעיים רבים המוכיחים את יעילותם. בהתבסס על הידע המדעי והרפואי, הטיפולים במחלות מסוימות באמצעות מעיינות חמים הוכרו על ידי ארגון הבריאות העולמי.

באירופה קיימים יותר מ-1,200 יעדי ספא עם מעיינות חמים שמציעים טיפולים שיקומיים, מניעתיים ומרגיעים.

מעיינות חמים. צילום: ESPAמעיינות חמים. צילום: ESPA

אתרי הבריאות והספא עושים שימוש בתרופות טבעיות, טכניקות שיקומיות וחומרים פעילים. הם דוגלים בחינוך לאורח חיים בריא, למען שמירה ושיפור המצב הבריאותי של האורחים. באתרים תגלו טיפולים למעקב אחר סוכרת, דלקת פרקים, עודף משקל והשמנת יתר, מחלות בדרכי הנשימה ומצבים כרוניים אחרים.

טיפולי הספא מתאימים גם לילדים ובני נוער, ומסייעים במיוחד במחלות נשימה, עור, אלרגיות, שרירים ושלד, כמו גם במצבים נוירולוגיים.

בנוסף לטיפולים המבוססים על משאבי הריפוי הטבעיים המקומיים, ניתן להשתמש בטכניקות טיפוליות נוספות: עיסויים, אלקטרותרפיה, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, פסיכותרפיה, ריפוי בדיבור, הרכבת תפריט תזונתי בריא ועוד.

רמת טיפולי הספא נשמרת בזכות ניצול משאבי הריפוי הטבעיים המקומיים, ומקצועיותם של הרופאים ואנשי המקצוע האחרים (פיזיותרפיסטים, מטפלים תזונתיים, פסיכולוגים ועוד).

אתר המרפא סטורניה שבאיטליה. צילום: שאטרסטוקאתר המרפא סטורניה שבאיטליה. צילום: שאטרסטוק

המעיינות החמים הם מקדש של פנאי ורווחה

תוך ניצול הסגולות של המעיינות החמים והמשאבים הטבעיים הנלווים, יעדי הבריאות והספא באירופה מציעים גם תוכניות המיועדות לאנשים המבקשים ליהנות גם מהיתרונות הבריאותיים שלהם - וגם מהרוגע שהם מאפשרים. גם כאן מדובר בהיבט טיפולי חשוב, שבמסגרתו המבקרים זוכים להשיב את האיזון התפקודי והנפשי באמצעות מקלחות טיפוליות, אמבטיות, עיסויים, סאונות, טיפולי יופי וטכניקות בלנאותרפיה.

ונסיים עם מילותיו של תיירי דובואה (Thierry Dubois), נשיא ארגון ESPA: "בלנאותרפיה יכולה לענות על הצרכים החדשים של העולם המשתנה שלנו".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות מרפאספאאירופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: