תל אביב 24°c
ניו יורק 19°c
לונדון 9°c
פריז 12°c
ברלין 14°c
אתונה 19°c
לרנקה 21°c
אא

השאירו את הקורנה מאחור: הכנסות רשות שדות התעופה במחצית הראשונה של השנה: כ-2.077 מיליארד שקל

לעומת כ-1.363 מיליארד שקל בתקופה המקבילה ב-2022. בחציון הראשון של השנה רשמה הרשות רווח תפעולי של כ-334 מיליון שקל. כלכלני מידרוג: "להערכתנו, ההכנסות צפויות לחזור להיקפן המלא, טרם התפרצות הקורונה״

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

רשות שדות התעופה בדרך לרשום הכנסות זהות לטרום הקורונה.

כלכלני מידרוג הותירו את דירוג המנפיק לרשות שדות התעופה כיציב נוכח ההתאוששות היפה של הרשות. "להערכתנו, ההכנסות צפויות לחזור להיקפן המלא, טרם התפרצות הקורונה, בסיום שנת 2023.״

במהלך החציון הראשון של שנת 2023, עמדה כמות הנוסעים על כ-11.4 מיליון נוסעים והכנסות הרשות הסתכמו לכ-2.077 מיליארד שקל , לעומת כ-1.363 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרשות רשמה בשנת 2020 הפסד תפעולי מהותי בהיקף של כ-1.3 מיליארד שקל, לעומת הפסד תפעולי של כ-1 מיליארד שקל בשנת 2021, כאשר בשנת 2022 הרשות עברה לרווח תפעולי של כ-510 מיליון שקל. במהלך החציון הראשון של שנת 2023 הציגה הרשות רווח תפעולי של כ-334 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של כ-75 מיליון בחציון הראשון של 2022.

מגמת ההתאוששות בהיקפי התנועה התעצמה בשנים האחרונות, עד לכדי חזרה להיקפי תנועה דומים לטרום תקופת הקורונה בשנת 2023. בפרט, על פי התחזית העדכנית, כמות הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג צפויה לעמוד על כ-24 מיליון נוסעים בסוף שנת 2023, בדומה לכמות הנוסעים בשנת 2019 . במקביל לכך, עפ"י כלכלני מידרוג "מגמת ההתאוששות דומה צפויה גם בהכנסות הרשות לשנת 2023, אשר צפויות להיות דומות להכנסות בשנת 2019".

לשם ההשוואה בשנת 2107 כמות הנוסעים עמדה כל כ-23.1 מיליון נוסעים והכנסה בסך של כ-3.6 מיליארד שקל, בשנת 2018 כמות הנוסעים עמדה על כ-25.3 מיליון וההכנסות על סך של כ-3.8 מיליארד שקל, ובשנת 2019 כמות הנוסעים עמדה על כ-26.5 מיליון עם הכנסה בסך של כ-4.1 מיליארד שקל.

נוכח רמת הרווחיות הגבוהה באותן שנים, בשנים 2017, 2018, 2019, שילמה הרשות למדינת ישראל תמלוגים בהיקפים של 962 מיליון שקל, 1.162 מיליארד שקל, ו-1.219 מיליארד שקל בהתאמה.

עוד מוסיפים כלכלני מידרוג כי להערכתם: "נוכח הזיקה הגבוהה בין המדינה לבין רשות שדות התעופה, לרבות השפעתה הגבוהה של הממשלה על התוכנית האסטרטגית של הרשות, תוכנית הפיתוח שלה ועל יכולתה לגייס חוב לצורך מימון הפעילות השוטפת, וכן נוכח הערכתנו כי בשל תלות הרשות בגובה אגרות התעופה והיקף התמלוגים שגובה המדינה, ביצועיה העסקיים העצמאיים של הרשות הינם בעלי השפעה נמוכה על יכולת שירות החוב שלה, מידרוג מעריכה כי הערכת האשראי הבסיסית של הרשות הינה בעלת חשיבות נמוכה להערכת סיכון האשראי שלה. בהתאם לכך, הערכת מידרוג לסיכון האשראי של רשות שדות התעופה מתבססת על הערכת מידת הסבירות לתמיכת המדינה ברשות במידת הצורך".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רשות שדות התעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: