אא

ברשות שדות התעופה רוצים לפנות את מושב צפריה לטובת הרחבת נתב"ג: התושבים זועמים

ביישוב הוותיק הנמצא בסמוך מתנגדים לאפשרות הזו ואומרים: "צפריה איננה פתרון לשדה״ת חלופי". מרש"ת נמסר כי:" העתקת ישובים אינה בסמכות ובאחריות רש"ת הפועלת בהתאם לתפקידיה הקבועים בחוק רשות שדות התעופה״

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

ברשות שדות התעופה בוחנים אפשרת להרחיב את נתב"ג על חשבון הפקעת מושב צפריה, הנמצא סמוך לנמל התעופה בן גוריון. בעבר כבר התקיימו שיחות בין הצדדים לבחינת פינוי המושב הוותיק שנוסד בשנת 1949, שיחות שהסתיימו ללא הסכמות.

כעת ראשי המושב שלחו לתושבים הודעה ברוח זו: "לתושבי המושב שלום, הננו מביאים זאת לידיעתכם כדלקמן: 

ראש המועצה, דוד יפרח זומן לישיבה לרשות שדות התעופה בנושא פינוי מושב צפריה, לטובת הרחבת שדה התעופה. בישיבה שהתקיימה הבוקר (אתמול, חמישי) עם ראש המועצה סוכם: לקיים אסיפה כללית לכלל חברי האגודה בנוכחותו של דוד יפרח, מיד לאחר חג הסוכות".

המושב הוקם כשנה לאחר קום המדינה,  על ידי עולים דתיים מאירופה, חברי הפועל המזרחי. הוא כולל בעלים של כ-82 נחלות, חלקם דור שלישי במושב, עוד בעלים של כ-62 יחידות נוספות, כאשר סך הכל מתגוררים כיום במושב כ-1,000 איש. בעבר בשנת 1994 הופקעו מהמושב כ-640 דונם לצורך הרחבת נמל התעופה בן גוריון. כיום יש במושב כ-1,800 דונם, והתושבים אינם מוכנים כלל לשמוע על אפשרות לפינוי.

מנחם פרידמן יו"ר וועד האגודה בצפירה אמר לפספורטניוז בנושא כי: "לא יכולים לפנות 1,000 נפש, כאשר יש התנגדות לכך,  מתוך 76 שנותיי אני גר פה 71 שנים, רשות שדות התעופה זרקה משהו באוויר, אולי יזיז משהו בקרב מקבלי החלטות לפתוח שדה תעופה חילופי. צפריה איננה פתרון לשדה תעופה חילופי. הקימו שדה ל- 12-16 מיליון נוסעים והגענו ל-24 מיליון נוסעים ומתכננים ל-40 מיליון, צפירה לא תהיה התחליף. משתמשים בנו ככלי, לא יהיה מזה שום דבר. אסיפות כלליות נעשות תדיר, ישמעו את המקור. לא רואים משהו שיכול להתרחש מחר או מחרתיים או בעוד שנה, בלתי נתפס שיפנו ישוב. בנינו פה קהילה מגובשת ומפוארת, משפחות עם 3-4 דורות, קראו לדוד (יפרח- ראש המועצה), נעשה אסיפה כללית ונוריד מסדר היום את המערבולת הזו. תנו לנו להמשיך לגור בשקט בתוך הקהילה שלנו".

מרשות שדות התעופה נמסר כי: "היא מקיימת באופן שוטף שיח עם ראשי רשויות וישובים סמוכים לנתב"ג. העתקת ישובים אינה בסמכות ובאחריות רש"ת הפועלת בהתאם לתפקידיה הקבועים בחוק רשות שדות התעופה התשל"ז-1977."

 

...

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רשות שדות התעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: