אא

סרי לנקה: היעד הבא שלכם לחופשת בטן גב מושלמת

לא רק גולשי גלים וטיולים מאורגנים, סרי לנקה שבלב האוקיינוס ההודי היא יעד לחופשת בטן גב באווירה טרופית. יצאנו לבדוק כמה מהריזורטים המפנקים באי שתפורים לזוגות ומשפחות. זנזיבר, מאחוריך

מלון שרתון סרי לנקה. צילום: ספיר פרץ מלון שרתון סרי לנקה. צילום: ספיר פרץ

אחרי שהצליחה להתנער מהדימוי הבעייתי שלה כארץ מלחמות, סרי לנקה, מדינת אי בלב האוקיינוס ההודי, מנערת מעליה גם את משבר הקורונה הקשה ולמצב עצמה כיעד תיירותי מבוקש המושך אליו כ-2 מיליון תיירים בשנה. ואין הכוונה רק לתיירות גלישה וטיולים מאורגנים, אלא גם לתיירות "בטן גב" בריזורטים המפנקים שהולכים ונבנים בה בקצב. ריזורטים שלא מביישים קולגות ביעדי בטן גב מפונפנים ופופולאריים.

למדינת האי הטרופית בלב האוקיינוס ההודי הגענו על מנת לקבל הצצה לריזורטים הטובים שתפורים לחופשת בטן גב לזוגות ולמשפחות. מלונות מודרניים שחברת התיירות קאמינוס החלה לשווק לקהל הישראלי במסגרת חבילות בטן גב, הכוללות טיסה ישירה שאורכת כ-6.5 שעות, העברות ו-7 לילות.

לפני שנציג את קולקציית המלונות המומלצים בדרום-מערב האי, שכאמור קאמינוס הזמינה אותנו לדגום, נבהיר שכולם ללא יוצא מן הכלל שוכנים על רצועות חוף יפיפיות. כאלה עם עצי קוקוס הנושקים למימיו של האוקיינוס ההודי. ובאותה נשימה נבהיר כי לצד המלונות המפנקים באמת, שתיכף נרחיב עליהם, זה המקום לומר שבסרי לנקה אפשר גם ליפול על מלונות חמישה כוכבים מהז'אנר הזול. קרי, מלונות שלא עומדים בסטנדרט של חמישה כוכבים באמת, כפי שקרה לכותבת שורות אלה.

היה זה מלון, איך נאמר זאת בעדינות, סרט אימה. מקקים, עובש וכתמי לכלוך בחדר. ומחוצה לו, מסדרונות ארוכים כגלות, חשוכים, עבשים ומלאים מכסי ביוב חלודים. ואם לא די בכך, שלטים במסדרונות המלון קוראים לא להאכיל קופים. וכמו הכינוי של סרי לנקה: "הדמעה של הודו" (כינוי שניתן לאי בשל צורתו כטיפת ענק שנשרה מהודו), גם אני הזלתי דמעה. מה בעצם אני רוצה לומר לכם בזה, שחשוב ביעד שכזה (אם כי סרי לנקה לא שונה מהרבה מקומות בעולם שבהם אפשר ליפול על מלונות 5 כוכבים גרועים) להזמין מלון על בסיס המלצות אישיות או מחברות שעומדות מאחורי הבטחות.

הנה שלושה ריזורטים מצוינים שקאמינוס הזמינה אותו לסקר באזור החוף הדרום מערבי של סרי לנקה ואהבנו מאוד:

Cinnamon Bentota Beach

כבר בכניסה ללובי מבינים שמדובר כאן בריזורט ספקטקולרי. התקרה המצוירת היפיפייה בלובי, עליה חתום אמן בעל שם, מיד שובה עין ולב. היא עשויה לוחות לוחות מצופים בדים מצוירים שיוצרים יחדיו הרמוניה מרהיבה של צבע וצורה. וזו לא יצירת האומנות היחידה במלון השיקי הזה. באחד החללים הציבוריים שלו ניצב פסל טווס גדול ומרשים עשוי יריעות נחושת ופליז מרותכות זו לזו. הטווס עומד כאן במלוא הדרו מאז נבנה המלון ב-1967.

מלון סינמון בנטוטה סרי לנקה. צילום: ספיר  פרץמלון סינמון בנטוטה סרי לנקה. צילום: ספיר פרץ

סרי לנקה. צילום: ספיר פרץסרי לנקה. צילום: ספיר פרץ

מבנה מקורי מהסיקסיטיז סביב בריכה. צילום: ספיר פרץמבנה מקורי מהסיקסיטיז סביב בריכה. צילום: ספיר פרץ

בהלימה למה שרואים בחללים הציבוריים, שכולם מגיעים עם חלונות ענק שכניסים פנימה את הטרופיקה הירוקה, כך גם חדרי האירוח. במלון יש 155 חדרים מתוכם כ-60 סוויטות במבנה מקורי ובוטיקי מהסיקסטיז. שאר החדרים, מפוזרים במבנים שנבנו מאוחר יותר. החדרים, בכל ששת הקטגוריות השונות, עם או בלי נוף לאוקיינוס ההודי, משדרים יוקרה, הן בעיצוב והן בפסליטיז.

עוד במלון הממוקם בעיירה Bentota הידועה בחופים מהיפים בסרי לנקה, 3 בריכות שחייה, אחת מהן עם מים מלוחים. יש גם מועדון ילדים מדוגם, חדר כושר וספא עם מגוון טיפולים. בגזרת האוכל, המלון מתחזק שתי מסעדות: מסעדת פירות ים ומסעדה מרכזית שבה מוגשות ארוחות בוקר-צהרים-ערב ומשקיפה לרצועת ים יפיפייה.

אני, התמזל מזלי לסעוד ארוחת צהרים במסעדה המרכזית. ארוחה שעולה למי שאינם אורחי המלון, כ-14,000 רופי סרי לנקי לזוג, שהם כ-180 שקלים טבין ותקילין. מה בתפריט? עמדת ירקות טריים שנחתכים לסלט אישי לפי בחירה, עמדת מנגל שרימפס, סוגי אורז, סוגי ירקות מבושלים בקארי, מנות בשר ועוף, דגים מטוגנים בסגנון שניצל, מגוון מנות קרות ושפע של קינוחים בסגנון מקומי. קרי, מתוק וצבעוני מאוד.

לסיכום, לא פלא שזוגות סרי-לנקים עם ביטקוין בוחרים להתחתן במלון הרומנטי והמרהיב הזה.

מחיר חבילה הכוללת טיסה, 7 לילות והעברות הלוך/חזור:

1,655$ לאדם בהרכב של זוג הורים + 2 ילדים על בסיס BB.

1,695$ לאדם בחדר זוגי, על בסיס BB.

(החבילה משווקת ע"י קאמינוס).

הפרזנטציה של המתוקים. צילום: ספיר פרץהפרזנטציה של המתוקים. צילום: ספיר פרץ

מלון סינמון בנטוטה. צילום: ספיר פרץמלון סינמון בנטוטה. צילום: ספיר פרץ

Sheraton Kosgoda Turtle Beach Resort

נתחיל מהבטן של ה'בטן גב' במלון שרתון קוסגודה. האוכל המוגש כאן הוא פשוט פנומנלי. ואם צריך להכריז על המלון עם האוכל הטעים ביותר מבין השלושה בהם ביקרנו, השרתון לוקח בגדול. נכון שהאוכל המוגש בחדרי האוכל המרכזיים של כל המלונות בהם ביקרנו הוא על טהרת המטבח הסרי-לנקי המושפע מאוד מזה ההודי – אבל כאן, איך שהוא, זה לא פחות ממושלם. אי אפשר היה להפסיק לאכול עוד ועוד על אף רמת החריפות הלא אנושית. הרבה קארי, חלב קוקוס, תבלינים, עדשים, ירקות מאודים, עוף, בשר, פירות ים, מבחר סלטים ומה לא. עושר קולינרי אדיר מלא טעמים.

האוכל הכי טעים שיש. צילום: ספיר פרץהאוכל הכי טעים שיש. צילום: ספיר פרץ

שרתון סרי לנקה. צילום: ספיר פרץשרתון סרי לנקה. צילום: ספיר פרץ

נקי ומטופח. מלון שרתון. צילום: ספיר פרץנקי ומטופח. מלון שרתון. צילום: ספיר פרץ

חוץ מאוכל מצוין, בשרתון יש בריכת שחייה אינסטגרמית המשקיפה לרצועת חוף ים יפיפייה המרוחקת מספר צעדים. חדרי האירוח מרווחים בעיצוב מודרני עם כל הפסיליטיז המוכרים ממלונות חמישה כוכבים: מיטת קינג סייז, מסך טיוי גדול וכיו"ב. חלק מהחדרים הממוקמים בקומת הקרקע, מגיעים עם בריכות שכשוך פרטיות. כל זה טובל בתוך ירוק. אפילו על הגג יש דשא (אמיתי. לא סינטטי) המשקיף מצד אחד למרות עצי הקוקוס ומצד שני על הנהר הנשפך אל האוקיינוס.

תצפית מהחדר. שרתון סרי לנקה. צילום: ספיר פרץתצפית מהחדר. שרתון סרי לנקה. צילום: ספיר פרץ

בריכה אינסטגרמית. צילום: ספיר פרץבריכה אינסטגרמית. צילום: ספיר פרץ
המלון הממוקם בעיירה הקטנה קוסגודה שבמחוז גאלה, אחד מ-9 מחוזות המרכיבים את סרי לנקה. העיירה ידועה בקינון צבי הים שלה ונעשים בה מאמצים להגן על הצבים בכמה דרכים כמו איסוף ביצים למדגרה מבוקרת ומפוקחת והשבתם לאוקיינוס ומתן טיפול לצבים שנפצעו בעיקר מסירות ומרשתות דיג. הכלכלה המקומית תלויה במידה רבה בדיג, כמו גם בתיירות ובייצור מוצרים המבוססים על קוקוס וקינמון.

מחיר חבילה הכוללת טיסה, 7 לילות והעברות הלוך/חזור:

1,435$ לאדם בהרכב של זוג הורים + 2 ילדים על בסיס BB.

1,495$ לאדם בחדר זוגי על בסיס BB.

חוף שרתון סרי לנקה. צילום: ספיר פרץחוף שרתון סרי לנקה. צילום: ספיר פרץ

Marriot Weligama Bat Resort

עם חדרים מעוצבים שמשקיפים כמעט כולם בקו ישיר לאוקיינוס ההודי, אי אפשר לטעות. מלון Marriott Weligama Bay הוא ללא צל של ספק פריים לוקיישן להעביר בו חופשת בטן גב זוגית או משפחתית.

מרפסת לאוקיינוס. חדר במריוט סרי לנקה. צילום: ספיר פרץמרפסת לאוקיינוס. חדר במריוט סרי לנקה. צילום: ספיר פרץ

חדר לדוגמה. צילום: ספיר פרץחדר לדוגמה. צילום: ספיר פרץ

מעבר לבריכות השחייה (למבוגרים ולילדים), הרופ-טופ עם התצפית הפנורמית לאוקיינוס, העיצוב השיקי של החדרים, הספא, מועדון הילדים המאובזר והאוכל הפיקנטי הטעים, המלון נמצא באחד האזורים היותר מסקרנים ב"אזור החוף" של סרי לנקה בעיר גאלה, שבדרום-מזרח האי. הפורטוגזים הקימו במאה ה-16 את מצודת גאלה המפוארת והפכו אותה לנמל העיקרי באי. העיר העתיקה של גאלה, שבה שלטו בין היתר גם הבריטים, הוכרזה בשנת 1988 כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

חוף מריוט. סרי לנקה. צילום: ספיר פרץחוף מריוט. סרי לנקה. צילום: ספיר פרץ

מחיר חבילה הכוללת טיסה, 7 לילות והעברות הלוך/חזור:

1,845$ לזוג + 2 על בסיס BB.

1,895$ לאדם בחדר זוגי על בסיס BB.

מחירי חבילות של טיסה + 7 לילות + העברות הלוך/חזור במלונות נוספים בהם לא ביקרנו:

מלון 4* Turyaa

1095$ לאדם בהרכב של זוג הורים + 2 ילדים על בסיס BB.

1145$ לאדם בחדר זוגי, על בסיס BB.

מלון 5* Anantara

1315$ לאדם בהרכב של זוג הורים + 2 ילדים על בסיס HB.

1395$ לאדם בחדר זוגי' על בסיס HB.

סרי לנקה. צילום: ספיר פרץסרי לנקה. צילום: ספיר פרץ

הכותבת הייתה אורחת קאמינוס בסרי לנקה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סרי לנקהקאמינוס תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: