סירקיס לעובדי ישראייר: ״היעד שקבענו לעצמנו לחצות את רף מיליון הנוסעים נראה קרוב מתמיד״
מנכ"ל ישראייר באיגרת מיוחדת לעובדים: "טרחנו כולנו, במהלך משבר הקורונה. לא עצרנו מלכת. את פירות הטרחה קצרנו במהלך השנה שחלפה... האלוף במיל גיורא רום ז"ל, מי שהיה ראש רת״א, והלך לעולמו לפני כחודש - האיץ בנו לקלוט מערכות טכנולוגיות בתחום מבצעי האוויר והתחזוקה, ובכך סייע לנו בתשתית הצמיחה הנוכחית שלנו"
אורי סירקיס מנכ"ל חברת ישראייר נוהג בכל שנה עם סיום השנה העברית לשלוח אגרת סיכום שנה עם מטרות לעובדי החברה.
הפעם סירקיס כתב מסמך מפורט מאוד על מה שעשתה החברה בשנה החולפת וכך כתב לעובדי חברת התעופה:
"צוות יקר, שנה חלפה, שנה באה. מילנה בוסקט כתבה בספרה - "גם זה יעבור: אולי צריך לרצות קצת משהו לפני שמשיגים אותו. השנה שחלפה, הייתה השנה המלאה הראשונה, שאחרי משבר הקורונה. איזו שנה הייתה לנו! הוכחנו לעצמנו, את רלוונטיות האמרה: מי שטורח בערב שבת, אוכל בשבת".
סירקיס ממשיך וכותב: "טרחנו כולנו, במהלך משבר הקורונה. פעלנו אחרת. לא עצרנו מלכת. את פירות הטרחה הזאת קצרנו במהלך השנה שחלפה. השלמנו קליטה של שני מטוסי איירבוס נוספים וחתמנו מזכר הבנות לקליטת עוד 2 מטוסים. מכרנו את מטוסי ה ATR ושיפרנו מהקצה אל הקצה, את המוצר הפנים ארצי שלנו. פתחנו שישה יעדים חדשים בחו"ל. החלנו לממש בעוצמה את ההחלטה האסטרטגית שלנו, להגביר את פעילותינו מחוץ לישראל, ורכשנו מלון סקי באיטליה ושותפות בחמישה בתי מלון ביוון. נכנסנו כשותפים במרכז תחזוקה בקפריסין וקידמנו מו״מ לרכישת סמרטווינגס הצ’כית. העברנו את מטה החברה למשרדים חדשים, באמצעותם חיזקנו עוד יותר את הווייב הפנימי הייחודי שלנו. האצנו את תנופת הפיתוח הדיגיטאלית שלנו, באמצעות סדרה של פרויקטים שאפתניים בתחום המידע. הטמענו טכנולוגיית AI בנתיב הפנים ארצי ועלינו מדרגה בשימוש באותה טכנולוגיה בנתיבים הבינלאומיים.
השקנו את פרויקט אלתאה מבית אמדאוס, שעתיד לחולל מהפך שירותי בכל הקשור בממשקים מול הלקוחות שלנו בהזמנה ובתהליכי הבידוק, ולהגדיל ההכנסה מכל לקוח.התנענו פרויקט שיתוף מידע משמעותי עם איירבוס, שעתיד לשפר עוד יותר את איכות התחזוקה שלנו ולהקטין את הוצאות התפעול. הטמענו את מערכת התחזוקה החדשה שלנו, מהמובילות בתחומה, שאפשרה לנו לבצע מעקב איכותי יותר אחר משימות תחזוקה ולוגיסטיקה, ומקדמת אותנו לעידן דיגיטאלי מוחלט בתחום התחזוקה".
מנכ"ל ישראייר ממשיך ומפרט: "שיפרנו את תפריט מכירת מזון המטוסים שלנו, הוספנו מוצרים חדשניים והחלנו בפרויקט הרכש של מערכות קפה איכותיות במטוסים. על הדרך ביצענו פרויקט סליקה ותשלומים במסגרת מסופים אישיים לכל מנהלת או מנהל שירות בטיסה. כעשרים וחמישה אחוזים מהטייסים שלנו עברו הסבה. או מטייסי ATR לאיירבוס או מקצינים ראשונים לקברניטי איירבוס. הובלנו שורה ארוכה של פעולות רווחה שאנו כה גאים בהן. רכשנו השליטה בטכנולוגיית הפצת שירותי הקרקע לסוכני הנסיעות PTC , והשקענו בפיתוח שכבת הפצה נוספת לקהל לקוחות הקצה שלנו.
השקענו באפיון ופיתוח אתר המכירות החדש שלנו וביכולת שלנו להתממשק בעתיד עם מועדון כרטיס האשראי המשותף לרשת רמי לוי וישראכרט. ישראייר בתנופת פיתוח מואצת, שתימשך במלוא עוצמתה גם בשנה הבאה. שלל הפעולות הללו, ועוד רבות אחרות, נעשית בזכותכם, בתמיכתכם, בעבודה ובמסירות אין קץ ! הלקוחות שלנו חשים בכך! היקף הנוסעים שלנו בנתב"ג זינק בכחמישים אחוזים בהשוואה לשנת 2019, ואת חודשי השיא סיימנו במקום השלישי והמכובד בנתב"ג! היעד שקבענו לעצמנו לחצות את רף מיליון הנוסעים נראה קרוב מתמיד! פעילות חברות הבת המתמחות בתחומי התיירות השונים בשיאה, ומכירות התיירות הנכנסת התאוששו וחלפו את שנת 2019!".
סירקיס ממשיך ומפרט: "צבר ההזמנות שלנו, בפעילות הסיטונאית של ישראייר תיירות ותעופה, עומד בערבו של ראש השנה, בשיא של 211 מיליון דולר, יותר מהשנים 2019 ו-2022 אז מכרנו בהתאמה, 203 מיליון דולר ו-208 מיליון דולר בהתאמה, בכל השנה! כאשר עד לסיום שנת 2023 נותרו לנו עוד 3.5 חודשי מכירה!
צוות יקר, האלוף במיל גיורא רום ז"ל, מי שהיה ראש רת״א, והלך לעולמו לפני כחודש - והאיץ בנו לקלוט מערכות טכנולוגיות בתחום מבצעי האוויר והתחזוקה, ובכך סייע לנו בתשתית הצמיחה הנוכחית שלנו. גיורא כתב בספרו צבעוני ארבע: "הנפש האנושית תמחק קרוב לוודאי, דברים שאיננה מוכנה לקחת לשארית החיים…."
יהיו כאלו שירצו למחוק את משבר הקורונה, אך אנו נעדיף לראות בו הזדמנות להפיכת ישראייר לחברת תיירות מובילה בתחומי הנופש והפנאי. אני מבקש לאחל לכם, ליקיריכם, ולבני ביתכם, שנה בריאה, מלאה בטוב ועשייה. שנה שבא נצליח לרפא וליישב המחלוקות הקשות סביבנו, בארץ שלנו שאנו כה אוהבים.