אא

הנציבות האירופית הטילה וטו על רכישת קבוצת Etraveli ע"י Booking.com ב-1.6 מיליארד אירו

רכישת ספקית טכנולוגיית הטיסות Etraveli Group נבלמה ע"י הנציבות בטענה כי הרכישה הייתה "גורמת ל-Booking לחזק עוד יותר את מעמדה בשוק של סוכנויות נסיעות מקוונות". ריינאייר בירכה על ההחלטה וטענה שהיא "חדשות טובות עבור צרכנים בכל רחבי העולם"

 צילום: shutterstock צילום: shutterstock

Booking Holdings התקשרה בהסכם לרכישת ספקית הטכנולוגיה העולמית Etraveli Group תמורת 1.63 מיליארד אירו בנובמבר 2021, אך לאחר בדיקת העסקה, נציבות האיחוד האירופי הטילה וטו על הרכישה בטענה כי הייתה "גורמת ל-Booking לחזק עוד יותר את מעמדה בשוק של סוכנויות נסיעות מקוונות באזור הכלכלי האירופי"

מנכ"לEtraveli   אמר שהוא מאוכזב מהחלטת הנציבות: "אם קבוצת Etraveli תתחבר עם Booking.com, מעבר לשותפות המסחרית הקיימת, זה היה מועיל עוד יותר לצרכנים האירופים על ידי הפחתת מחירים והגברת התחרות בתחום הטיסות".

Ryanair מצידה בירכה היום על החלטת הנציבות האירופית לחסום את הרכישה האנטי-תחרותית המוצעת של Booking.com של Etraveli. "היכולת של Booking.com להכתיב את רמות העמלות לבתי המלון בכל רחבי האיחוד האירופי יחד עם טכנולוגיית המסך המתקדמת של Etraveli המתמקדת באתרי חברות תעופה, תגרום לכך שצרכנים רבים יותר יחויבו בתשלום יתר על הטיסות שלהם, אם שתי הענקיות הדיגיטליות הללו יורשו להתמזג", ציינה חברת הלואו-קוסט האירופית.

ריינאייר טוענת גם כי צרכנים מתפתים לעתים קרובות להזמין באתרי אינטרנט של סוכני נסיעות מקוונים (OTA) המפרסמים "תעריפים נמוכים", רק כדי לשלם מאוחר יותר עמלות גבוהות יותר באופן משמעותי עבור כבודה, הזמנת מושבים ושירותים אחרים.

אתרים מקוונים רבים גם מסתירים את פרטי ההתקשרות של הלקוחות מחשש שיגלו שחברת התעופה קיבלה הרבה פחות עבור ההזמנה מאשר הלקוח שילם ל-OTA. החלטת הנציבות האירופית בתיק Booking.com / Etraveli היא אפוא חדשות טובות עבור צרכנים בכל רחבי העולם, לטענת ריינאייר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ריינאיירבוקינג.קום

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: