אא

התיירים לא חוזרים: החודש החם של השנה - בשפל

נתוני התאחדות המלונות בישראל מציגים מספרים נמוכים ביותר בתיירות הנכנסת: 17% פחות מבימים שלפני מגפת הקורונה. בתיירות הפנים: התאוששות

מלונות אילת (צילום: רמי סולומון) מלונות אילת (צילום: רמי סולומון)

אוגוסט עצוב לתיירות הנכנסת לישראל. החודש החם של השנה שאמור להיות גם אחד החזקים ביותר בתיירות הנכנסת לארץ, מסתיים עם 17% פחות תיירים בהשוואה ל-2019, בטרם מגפת הקורונה. כך על פי נתוני התאחדות המלונות בישראל המתפרסמים היום (27.9).

על פי הנתונים, הירידות הגבוהות מהממוצע נרשמו בים המלח, עם ירידה של 38%, בנתניה שם חלה ירידה של 35%, בטבריה ירידה של 32%, בחיפה ירידה של 29%, בהרצליה ואילת ירידה של 27% בנצרת ירידה של 14%. בירושלים נרשמה ירידה של 10%. העיר היחידה בה נרשמה עלייה בתיירות הנכנסת היא תל אביב עם עלייה של 3%.

בסך הכל, בשמונת החודשים הראשונים של שנת 2023, נרשמו כ-6.5 מיליון לינות של תיירים, ירידה של 17% לעומת התקופה המקבילה של 2019 (שנת השיא הקודמת, טרום הקורונה).

לינות הישראלים

באוגוסט הסתכמו לינות הישראלים בכשני מיליון, ללא שינוי לעומת אוגוסט 2022, עליה של שמונה אחוזים לעומת אוגוסט 2019. בתקופת הקיץ (יולי-אוגוסט), נרשמו כ-3.6 מיליון לינות ישראלים, ירידה של 4% לעומת קיץ אשתקד אך עליה של 2% לעומת קיץ 2019. כ-43% מלינות הישראלים בחודשי הקיץ היו באילת.

לינות הישראלים הסתכמו ב-10.4 מיליון, עליה של 10% לעומת התקופה המקבילה ב-2019

מהתאחדות המלונות נמסר: "לינות התיירים עדיין בירידה משמעותית ביחס ל-2019. הציבור הישראלי מצביע ברגליים ואנו מקוים שהמגמה החיובית בתיירות הפנים תמשיך, הן בעזרת הרוח הגבית של מבצעי הנחות רוחביים והן בשל הקלות רגולציה והסרת חסמים בהגדלת היצע החדרים שמוביל משרד התיירות כחלק מהמלחמה ביוקר המחעיה. אנו מקוים גם שהקמפיין השיווקי הבינלאומי החדש של משרד התיירות, יגדיל משמעותית את היקף התיירות הנכנסת לישראל".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: התאחדות המלונותלינות במלונותלינות תייריםהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: