אא

רשמית: ישראלים ייכנסו לארצות הברית ללא ויזה

הפטור מוויזות לארצות הברית ניתן היום רשמית לאזרחי מדינת ישראל. מתי יכנס המהלך לתוקף, ומה חשוב לדעת לפני ההמראה? כל המידע בכתבה

קיבלנו את הבשורה לפני יומיים, וכעת זה כבר לא בגדר פנטזיה. היום (ד', 27.9.23) הוכרז באופן רשמי על הצטרפות ישראל לתוכנית הפטור מוויזות לארה"ב, וכעת היא המדינה ה-41 ברשימה. 

למרות החדשות המשמחות, חשוב לזכור שגם במצב המדיני החדש לא תוכלו פשוט לעלות על טיסה לארה"ב. גם כעת תצטרכו לקבל אשרת כניסה, אך תהליך הגשת הבקשה הפך לפשוט ומהיר משמעותית.

את בקשת הכניסה תצטרכו להגיש במערכת ה-ESTA באתר הרשמי של השגרירות, לפחות 72 שעות טרם מועד ההמראה. האישור יהיה תקף לשנתיים, אך רק בעלי דרכון ביומטרי שהונפק ל-10 שנים יוכלו להשתמש במערכת. האחרים, יצטרכו עדיין להוציא ויזת תייר.

לפני שאתם ממהרים להזמין כרטיסים, שימו לב שישראלים אינם יכולים עדיין להשתמש במערכת. השינוי יכנס לתוקף לקראת סוף נובמבר, ועד אז תהליך הפקת הוויזה יתקיים כמקודם. במידה וכבר קבעתם תור לשגרירות, מומלץ שלא לבטלו.

מה ההבדלים בין הוויזות? ויזת התייר B1/B2 תקפה ל-10 שנים ומאפשרת שהות של עד חצי שנה בארה"ב. זאת לעומת אשרת ESTA, שתקפה לשנתיים בלבד, ומאפשרת שהות של שלושה חודשים בלבד. כמו כן, מי שמגיע לארה"ב עם ויזת תייר יכול לשנות את מעמדו לוויזה אחרת, כמו ויזת סטודנט, אך לא ניתן לעשות זאת אם נכנסתם עם ESTA.

לכן, גם בעקבות המהלך החדש, ישראלים שנוסעים לארה"ב לזמן ארוך למטרת עבודה או לימודים עדיין יצטרכו להוציא לשם כך את הוויזות הרלוונטיות. בנוסף, החוק האמריקאי קובע כי בעלי אזרחות כפולה אינם יכולים להשתמש ב-ESTA כדי לנסוע לארה"ב, אלא רק באמצעות הדרכון האמריקאי.

סטפני האלט, הממונה על שגרירות ארה"ב בישראל, הסביר על השינוי והודה לשותפים לדרך: "אני רוצה להודות במיוחד לשגריר הקודם ניידס ולראש המל"ל הנגבי, וגם לראשי הממשלה הקודמים לפיד ובנט בנוסף לנתניהו ולהמון פקידים ישראלים שעבדו קשה על כך".

גם שר החוץ אלי כהן הגיב על הבשורה: "זה יום היסטורי עבור אזרחי מדינת ישראל. אחרי שנים של ניסיונות, ועבודה מאומצת בחודשים האחרונים כעת ניתן לברך על המוגמר. 
אני מבקש להודות לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ולמזכיר המדינה ידידי אנתוני בלינקן על תמיכתם והובלתם למתן פטור מוויזות לישראלים, ולהביע הערכתי לשגריר ארה"ב היוצא טום ניידס על קידום הפרויקט במהלך כהונתו.
בנוסף, אני רוצה להודות למנכ"ל משרד החוץ, רונן לוי (מעוז), לאנשי שגרירות ישראל בארה"ב ולעובדי משרד החוץ בירושלים על העבודה המאומצת שהובילה להישג הזה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ארצות הבריתארה"בויזהטיסות ישירות לארצות הברית

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: