אא

כלכלני מעלות: היקפי הפעילות של גלובל כנפיים מגבילים את הפרופיל העסקי של החברה

לדעת כלכלני מעלות, החוזקה של גלובל כנפיים: חוזי מכירה לטווח ארוך עם לקוחות המקנים נראות מסוימת של תזרימי מזומנים. הסיכון: צורך בביצוע השקעות הוניות גבוהות לשם הגדלת הצי וביסוס המעמד התחרותי

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

כלכלני חברת מעלות בתחזית יציבה לחברת גלובל כנפיים.

מצד אחד, הכלכלנים מציינים שהחוזקות העיקריות של החברה הן: חוזי חכירה לטווח ארוך עם לקוחות המקנים נראות מסוימת של תזרימי מזומנים. מודל פעילות על פיו החוכר לוקח על עצמו את עלויות התחזוקה וההפעלה המוביל לסיכוני תפעול נמוכים יחסית, גמישות מסוימת בהוצאות ההוניות.

מצד שני, על פי הכלכלנים הסיכונים העיקריים הם: מספר לקוחות קטן והיקף פעילות מצומצם מאוד בהשוואה לחברות מדורגות אחרות. כמו גם, חשיפה לענף התעופה המאופיין במחזוריות גבוהה. צורך בביצוע השקעות הוניות גבוהות לשם הגדלת הצי וביסוס המעמד התחרותי.

עוד מציינים כלכלני מעלות כי "נכון ליוני 2023 יש לגלובל כנפיים שישה מטוסים המוחכרים לארבעה לקוחות (כולל החכרת מטוס 330-200) , אולם הצי שלה צפוי לקטון בטווח הזמן המיידי ל-4 מטוסים עם גיל ממוצע משוקלל של 8 שנים, ולהיות מוחכר ל-3 לקוחות בלבד. היקפי פעילות נמוכים אלה מגבילים לדעתנו את הפרופיל העסקי של גלובל כנפיים. על אף צפי להמשך התאוששות ענף התעופה, אנו מעריכים כי לגלובל כנפיים יכולת מוגבלת להרחיב את הצי באופן משמעותי, בין השאר על רקע גודלה ביחס למתחרים מעמדה התחרותי והצורך בהיקף השקעות גבוה להתרחבות מהותית".

הכלכלנים צופים "קיטון בהכנסות של גלובל כנפיים לכ-10 מיליון דולר בשנה, בשנים 2023-2025, בעקבות מכירת המטוסים שהוחכרו ל-AVION EXPRESS MALTA. יציבות בתזרים הפנוי מחברת הבת כנפי תחזוקה ובדיבידנדים מ-QAS בסך כולל של כ-7 מיליון דולר לשנה בשנים 2023-2025. השקעות הוניות לשמירה על הקיים בסך של כ-2.3 מיליון דולר במאוחד בשנים 2023-2025. רכישת מטוס נוסף לצי של גלובל כנפיים ב-2204. חלוקת דיבידנד של כ-3 מיליון דולר לשנה בשנים 2024-2025".

עוד מנתחים כלכלני מעלות, "פרופיל הסיכון העסקי של כנפיים אחזקות משקף בעיקר את פרופיל הסיכון העסקי של גלובל כנפיים ומבוסס לדעתנו על פיזור לקוחות מוגבל הנובע מהיקף הפעילות המצומצם של הקבוצה בהשוואה למתחרותיה בעולם ועל חשיפה למחזוריות הגבוהה המאפיינת את ענף התעופה.

אנו סבורים כי גלובל כנפיים היא חברה קטנה ביחס לקבוצת ההשוואה, הן מבחינת גודל הצי ושוויו והן מבחינת רגישות לעזיבת חוכרים. לדעתנו, על אף שחוזי ההחכרה עליהם חותמת החברה עם חברות התעופה אמורים לספק לה נראות טובה לגבי תזרים המזומנים העתידי שלה, בשל מח"מ חוזי ההחכרה הארוך יחסית, נראות זו מוגבלת בשל מספר הלקוחות המצומצם והעובדה שבשנים האחרונות שני לקוחות של גלובל כנפיים הכריזו על חדלות פירעון".

זאת ועוד מציינים הכלכלנים, "אנו מעריכים כי גלובל כנפיים עשויה לפעול להגדלת צי המטוסים שלה, אך במתינות, וכי גודל הצי ושוויו ימשיכו להגביל את הדירוג בטווח הבינוני. אנו מעריכים כי הביקוש למטוסים ימשיך לגדול כתוצאה מהצפי להמשך הגידול בתנועת הנוסעים האווירית העולמית, אך בהעדר מקורות נרחבים ובשל התחרות בענף, לחברה יכולת מוגבלת להרחיב את הצי באופן משמעותי וכפועל יוצא מכך מוגבל הגידול בתזרים המזומנים".   

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: גלובל כנפיים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: