אא

עלייה בדירוג של פתאל החזקות נוכח שיפור מתמשך בפרופיל העסקי

כלכלני חברת מידרוג: "דירוג החברה נשען על פרופיל עסקי חזק המתבטא בהיקף פעילות משמעותי ופיזור נכסי וגיאוגרפי. החברה צפויה לשמור על אחוז רווחיות של 14%-16% שבולט לחיוב לרמת הדירוג"

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

חברת מידרוג העלתה את הדירוג המנפיק של פתאל החזקות ואת דירוג אגרות החוב מאופק חיובי ליציב זאת נוכח השיפור בפרופיל העסקי של החברה.

כלכלני מידרוג מסבירים כי "העלאת הדירוג הינה לאור שיפור מתמשך בפרופיל העסקי ובביצועים התפעוליים של החברה מאז שוך המגיפה וכן בהשוואה לשנת 2019 ערב המגיפה, בזכות מגמה חיובית בביקושים לשירותי תיירות בישראל ובאירופה וצמיחה בנכסי החברה. היקף הכנסות החברה בארבעת הרבעונים שעד 30.6.23 עמד על כ-6.7 מיליארד שקל לעומת כ-5.5 מיליארד שקל בשנת 2019".

עוד מציינים במידרוג, "פעילות החברה בענף המלונאות מאופיינת ברמת סיכון ענפי גבוהה ביחס לענפי משק אחרים לאור חשיפה לתנודתיות גבוהה בשל תנאי הכלכלה או אירועים אקסוגניים אשר יש בהם בכדי להשפיע על הביקושים בענף כגון משבר הקורונה או אירועי טרטר. יחד עם זאת, איום מצד מיתון כלכלי ברחבי יבשת אירופה ובישראל מנציב עננה על המשך הצמיחה של הענף. עיקר פעילות החברה באירופה מתמקדת במדינות יציבות ובעיקר גרמניה, הולנד, סקוטלנד וספרד. יציבות הפעילות המלונאית במדינות הפעילות של החברה מתבטאת בתפוסות בינוניות עד גבוהות לאורך זמן ותנודתיות מעטה ב-ADR (תעריף ממוצע יומי)".

במידרוג מוסיפים עוד כי "התאבון העסקי של החברה הינו בינוני-גבוה מספיק ומאופיין בהשקעות נרחבות ברכישה והקמה של מלונות בשנים האחרונות לצד גידול בחוב החברה, בהתאם לאסטרטגיה העסקית של החברה בישראל ובאירופה שמבוססת על איתור הזדמנויות לרכישת, השכרת או ניהול מלונות".

"היקף ההשקעות של החברה בשנים 2020-2023, ישירות או באמצעות חברות כלולות (חלק החברה), הסתכם בכ-5 מיליארד שקל, שמומנו ברובם באמצעות נטילת חוב וכן באמצעות תזרים פנוי מפעילות שוטפת. מספר המלונות שמפעילה החברה גדל מ-222 בשנת 2019 ל-270 מלונות ליום 30.6.2023, ונתון זב אחראי במידה רבה לגידול בהכנסות החברה. להערכת מידרוג, המשך ההתרחבות באמצעות שותפות המלונות, יש בה למתן במידה מה את סיכון ההתרחבות. אם כי מידרוג מבצעת איחוד יחסי של נתוני השותפות במדידת היחסים הפיננסים של החברה. לחברה אין מדיניות דיבידנדים ומידרוג לא הניחה חלוקת דיבידנדים בשנים 2023-2042".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פתאל החזקות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: