אא

3 באוקטובר: גרמניה חוגגת את החג הלאומי – יום האחדות

היום החגיגי מציין את איחודה מחדש של גרמניה, שהתרחש ב-3 באוקטובר 1990, והוא יום חג רשמי בכל רחבי גרמניה, שנחגג בטקסים ובפסטיבלים ובעיקר בקרב המשפחות

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

יום האחדות הוא חג ציבורי בגרמניה, שנחגג ב-3 באוקטובר. זהו יום החג הלאומי של גרמניה ומציין את איחודה מחדש של גרמניה, שהתקיים ביום זה ב-1990. ראוי לציין כי המועד של החג קבוע, גם אם ה-3 באוקטובר חל בסוף שבוע.

מאז 1990 יום האיחוד של גרמניה הוא החג הלאומי הרשמי בגרמניה.

ב-9 בנובמבר 1989 נפלה חומת ברלין, וסללה את הדרך לאיחודה מחדש של גרמניה, שפוצלה לשתי מדינות בתום מלחמת העולם השנייה.

איחודה מחדש של גרמניה התרחש ב-3 באוקטובר 1990, כאשר גרמניה המזרחית, הרפובליקה הגרמנית הדמוקרטית לשעבר (GDR), השתלבה עם גרמניה המערבית, הרפובליקה הפדרלית של גרמניה (FRG).

לאחר הבחירות החופשיות הראשונות בגרמניה המזרחית ב-18 במרץ 1990, המשא ומתן בין שתי הגרמניות הוביל להסכם איחוד.

משא ומתן נוסף בין שתי הגרמניות עם ארבע המעצמות הכובשות – ארצות הברית, בריטניה, צרפת ורוסיה – הוביל להסכם, שנחתם ב-20 ספטמבר 1990 והעניק ריבונות מלאה למדינה גרמנית מאוחדת. הסכם האיחוד גם הכריז על ה-3 באוקטובר כחג הלאומי הרשמי, וסיים את החלוקה בין שתי הגרמניות.

'יום אחדות גרמניה' לא נוסף כחג נוסף, אלא החליף את החגים הלאומיים של שתי הגרמניות. בגרמניה המערבית הוא החליף את יום האחדות הגרמנית ב-17 ביוני, יום השנה למחאה ב-1953 בגרמניה המזרחית, בה החג הלאומי נחוג ב-7 באוקטובר, 'יום הרפובליקה', שהנציח את הקמתה ב-1949.

יום האחדות הגרמנית נחגג מדי שנה בטקסים ופסטיבלים, ואת מרכז החגיגות מארחת עיר גדולה. בשנים האחרונות נערכו החגיגות המרכזיות בערים: פוטסדם, קיל, ברלין, מיינץ, דרזדן ופרנקפורט. העיר המארחת של יום האחדות הראשון הייתה הבירה ברלין, שהייתה מחולקת בעבר בין שתי המדינות, ומדי שנה מתקיימות בה חגיגות פומביות.

מלבד החגיגות והטקסים הציבוריים 'יום אחדות גרמניה' נחשב חג משפחתי, בו רוב הגרמנים חוגגים בחיק המשפחה בבתים, בטיולים או בפיקניקים בפארקים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: גרמניהברלין

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: