אא

ספא בנוסח רומא: מסע בעקבות המעיינות החמים האירופאיים

לפני מעל ל-2000 שנה שימשו המעיינות החמים כספא עבור אנשי האימפריה הרומית. גם היום תמצאו יעדי ספא תרמיים דומים בכל רחבי אירופה. צאו איתנו למסע אל אתרי הבריאות והספא, בשיתוף ESPA - ארגון הספא האירופי, European Union ו-Mirabilia

צילום: ESPA צילום: ESPA

תרבות הספא של אירופה החלה עוד בתקופת האימפריה הרומית, לפני יותר מ-2,000 שנה. המעיינות החמים של פעם לא הוקדשו אך ורק למטרות של שמירה על בריאות הגוף. הם היוו גם מקום לבילוי, רגיעה, שיחה עם חברים ועיסוק באמנויות.

מאז, אתרי בריאות וספא בכל רחבי היבשת פיתחו עוד יותר את הגישה ההוליסטית הזו. סגולות רפואיות טבעיות, טיפולים שמחזקים את המערכת החיסונית באופן בר קיימא, ומגוון רחב של אטרקציות תרבותיות: שלושת האלמנטים הללו מרכיבים יחד את יעדי הספא האירופאיים.

ספא רוגאסקה שבסלובניה. צילום: ESPAספא רוגאסקה שבסלובניה. צילום: ESPA

מסוף המאה ה-19 ועד תחילת המאה ה-20, שהות באחד מאתרי הספא והבריאות הפכה לפופולרית מאוד בקרב אצולת אירופה ומעמד הביניים הגדל. את התקופה ההוליסטית הזו של יעדי הספא ניתן לחוות היום על ידי ביקור במבנים מדהימים, פארקים מרהיבים ואתרי תרבות שנבנו באותה תקופה.

את רשת של יעדי הספא התרמיים ממוצא רומי תמצאו בכל רחבי היבשת: בעיירת המרחצאות Aidipsos שביוון, ב- Hisarya ו-Kyustendil שבבולגריה, Vrnjačka Banja שבסרביה, במרחצאות הרקולאנה שברומניה, בבודפשט שבהונגריה, ב-Badenweiler שבלב היער השחור בגרמניה, בפיישטני שבסלובקיה וב-Dax שבצרפת.

צילום: ESPAצילום: ESPA

מהיכן נובעות הסגולות הבריאותיות של המעיינות החמים? המים מתחילים את דרכם כמי גשם, שעוברים כאלף מטרים דרך הרים סלעיים, וצפים מחדש כמים עשירים במינרלים ובפחמן דו חמצני. המים התרמיים, הטהורים והעשירים באופן טבעי במלחים, מינרלים ויוד, מוכרים בזכות תכונותיהם הטיפוליות.

מי המעיינות החמים שימשו במשך אלפי שנים לריפוי דלקות פרקים, כאבי פרקים וכוויות, אך השימוש העיקרי בהם הוא הקלה על מחלות עור מסוימות וגרד. הודות לאפקט המטהר ולתכונות נוגדות החמצון שלהם, מים תרמיים מתאימים לבעלי עור יבש או רגיש, או לאלו הסובלים מאקזמה או פסוריאזיס.

מעיינות חמים. צילום: ESPAמעיינות חמים. צילום: ESPA

יותר ויותר חברות קוסמטיקה באירופה מפתחות מגוון מוצרים המבוססים על היתרונות של מי המעיינות החמים. ברשימה תמצאו קרמי לחות, מסכות, סקראבים, שפתונים ועוד מוצרים שמעניקים לחות, מאזנים מחדש את העור ומרגיעים רגישויות, דלקות וגירוי.

רוצים לדעת עוד על ספא? בקרו בקטגוריית הספא והבריאות החדשה באתר

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות מרפאאירופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: