אא

שר התיירות: ״יש לגלות אפס סובלנות כלפי פגיעה בסמלי דת״

בעקבות הסרטון בו תועדו עוברי אורח כאשר הם יורקים על צליינים בירושלים, גינה שר התיירות חיים כץ את המקרה וציין כי ״הינם פוגעים תדמית של ישראל ובתיירות״

שר התיירות חיים כץ. צילום: דוברות משרד התיירות שר התיירות חיים כץ. צילום: דוברות משרד התיירות

חיים כץ, שר התיירות, הגיב היום (ג') לתיעוד היריקות של עוברי אורח כלפי צליינים בעיר העתיקה. גינה את המקרה ואף ציין כי "האמירה שיריקה על נוצרים היא מנהג עתיק ואף משובח היא אומללה. ואהבת לרעך כמוך הוא כלל גדול בתורה והעיקרי שבה״.

עוד הוסיף השר כי ״במקום להיות אור לגויים, המעשים של קומץ קיצוני, משניאים את היהדות ואת העם היהודי, פוגעים בתדמית של ישראל ובתיירות. יש לגלות אפס סובלנות כלפי פגיעה בסמלי דת באשר הם".

גם שר החוץ, אלי כהן, גינה את התופעה הבזויה, "אני מגנה את התופעה המכוערת של יריקות על נוצרים ופגיעה בכל אדם בשל דתו או אמונתו. תופעה זו אינה מייצגת את ערכי היהדות. חופש הדת והפולחן הם ערכי יסוד בישראל. מאות אלפי תיירים נוצרים מגיעים מדי שנה לארץ לביקור במקומות הקדושים להם ולנו. אני קורא לכל אזרחי ישראל לכבד את המסורת והאמונה של כל הבאים בשערי ירושלים עיר הקודש".

שר הבינוי והשיכון והשר במשרד רה"מ, הרב יצחק גולדקנופף, ויו"ר יהדות התורה אף הוא פרסם הודעת גינוי: "נדהמתי לשמוע על התופעה המזעזעת של תקיפה בשם היהדות כביכול. 'דְּרָכֶיהָ דַרְכֵי נֹעַם וְכָל נְתִיבוֹתֶיהָ שָׁלוֹם'. תורתנו הקדושה מצווה עלינו לנהוג בכבוד כלפי כל אדם באשר הוא, לא משנה מהי אמונתו, דתו או מוצאו. חובה עלינו לדאוג שיהיה כבוד שמיים מתרבה על ידינו ולא חלילה להפך. אני מגנה את ההתנהגות הנפסדת הזו".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותבארץירושליםשר התיירותחיים כץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: