אא

סתיו קולינרי בהונגריה: האטרקציות הגסטרונומיות שלא תרצו לפספס

הסתיו הגיע, וזה בדיוק הזמן לגלות את מה שיש למדינה להציע בזירת הגסטרונומיה

צילום: לשכת התיירות ההונגרית צילום: לשכת התיירות ההונגרית

בשנים האחרונות הונגריה עוברת מהפכה קולינרית של ממש, עם שלל פסטיבלים ואירועים קולינריים ששמים את המטבח ההונגרי בין 3 האטרקציות המובילות במדינה. 

בעוד העיר בודפשט מרושתת במסעדות מדהימות, כדאי מאוד גם לטעום מהמאכלים המסורתיים השונים מרחבי הונגריה. לכל אזור יש את המומחיות שלו, לצד אירועים קולינריים מיוחדים:

צילום: לשכת התיירות ההונגריתצילום: לשכת התיירות ההונגרית

יום מרטין הקדוש חל ב-11 בנובמבר. הוא נחגג ברחבי הונגריה בחגיגות ענק, שכן זהו החג האחרון לפני צום חג המולד בן 40 הימים. היסטורית, יום מרטין הקדוש היה היום שבו היו ההונגרים שוחטים, מבשלים ואוכלים את האווז שהם פיטמו. בנוסף, באופן מסורתי בימים אלה טועמים לראשונה את היינות החדשים של השנה. טעימות היין מלווה באופן מסורתי בנשף, ירידים וחגים נהדרים. על פי המסורת, אכילת אווז ביום מרטין מבטיחה עושר כל השנה, ושתיית יין חדש מבטיחה בריאות טובה. מרתפי יין ומסעדות מקומיות מסורתיות מציעים מנות מוכרות וביניהן מרק אווז, או אווז צלוי עם כרוב מאודה ותפוחי אדמה.

פסטיבל ימי הקציר הוא אחד מאירועי הקציר העתיקים ביותר בהונגריה, שמצויין מאז 1932, וחוגג את מסורת היין. יין טוקאז' שיחק תפקיד מפתח בעיצוב הזהות הלאומית ההונגרית במשך מאות שנים. מטרת האירוע היא לטפח מסורת תרבותית זו, ולהציג את ערכי הקהילה המגוונים של אתר המורשת העולמית Tokaj, בעיירה המתויירת Tokaj aszú. מדובר בחגיגה בת 3 ימים תחת הסיסמה: "יין לבן, תרבות צבעונית". 

ריבות ביתיות. צילום: לשכת התיירות ההונגריתריבות ביתיות. צילום: לשכת התיירות ההונגרית

פסטיבל הקציר Hollókő הוא אירוע מסורתי הנערך מדי שנה. במהלך הפסטיבל מודגמות טכניקות התססת הענבים, ומוגשים בו אשכולות ענבים ותירוש טרי. מצעד הקציר הוא ההיילייט של הפסטיבל, שמבוצע בליווי מסורתי של רקדניות עם, דגלים וכרכרות סוסים. 

פסטיבל היין האדום של אזור היין וילאני הוא האירוע הקולינרי הגדול ביותר ב"עיר היין ההונגרית" וילאני. האירוע נחגג במשך 3 ימים, מיום שישי עד ראשון. במהלכו מתקיימים אירועים שונים בכל רחבי העיר - ממרתפי היין ועד לכיכר המרכזית. המבקרים יזכו ליהנות ממופעים מוזיקליים שונים, מצעד הקציר, והדגמות של תהליך ייצור היין המסורתי. כמובן, מיטב היינות של האזור זמינים לטעימה.

פסטיבל היין האדום. צילום: לשכת התיירות ההונגריתפסטיבל היין האדום. צילום: לשכת התיירות ההונגרית

 
אירוע הפיקניק העונתי הגדול Etyek Picnic נחגג 4 פעמים בשנה: בקיץ, בסתיו, בחורף ובאביב. הפיקניק מציע תמיד אוכל, שתייה, מוסיקה עממית מתוחכמת ואווירה נהדרת - לצד מופעי תרבות ופעילויות ספורט, כולל הפעלות לילדים.

אירוע הפיקניק העונתי Etyek Picnic. צילום: לשכת התיירות ההונגריתאירוע הפיקניק העונתי Etyek Picnic. צילום: לשכת התיירות ההונגרית

פסטיבל הנקניקיות צ'אבה הוא אחד מהאירועים הגסטרונומיים הגדולים והפופולריים בהונגריה, כאשר במרכז תשומת הלב עומדת הנקניקייה ההונגרית המפורסמת בעולם, צ'אבאי. 

פסטיבל הנקניקיות צ'אבה. צילום: לשכת התיירות ההונגריתפסטיבל הנקניקיות צ'אבה. צילום: לשכת התיירות ההונגרית

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: הונגריה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: