אא

ההסתדרות נגד טייסי אל על לשעבר: "תביעה מנותקת מהמציאות, אובדן דרך מוסרי"

יחד עם ועד אנשי צוות אוויר של אל על, הגישה ההסתדרות כתב הגנה לתביעה של טייסי אל על לשעבר בסך של כ-14.8 מיליון ש"ח. "עיוורים לקיומו של משבר עולמי שהביא את החברה לסף סגירה"

אל על. צילום: Shutterstock אל על. צילום: Shutterstock

ההסתדרות יוצאת נגד טייסי אל על לשעבר.

יחד עם אנשי צוות אוויר של החברה, ההסתדרות הגישה כתב הגנה נזעם לבית הדין לעבודה בת"א. כתב ההגנה מגיע לאחר התביעה של טייסי אל על לשעבר שתובעים לקבל פיצוי של כ-14.8 מליון שקל.

בכתב ההגנה מצוין בין היתר כי "מדובר בתביעה מנותקת מהמציאות של טייסים לשעבר באל על (שגם נתבעת) אשר משקפת אובדן דרך משפטי ומוסרי חמור של התובעים. היא עותרת להציבם רטרואקטיבית , במעין טרקלין חוזי חסין ומשוריין מפני הטלטלות העזות שפקדו את העולם, המדינה, מקום עבודתם, ארגון העובדים וחבריהם לעבודה".

עוד מציינים בכתב ההגנה: "עיוורים לקיומו של משבר עולמי שהביא את החברה לסף סגירה, להעמדה ממושכת של צי המטוסים והטייסים ולחל"ת ארוך טווח של עובדיה, דורשים התובעים כי כספים מקרן הסולידריות, ישולמו להם כפי שהיה בהתעלם ממשבר הקורונה. בהתעלם מכך שהעובדים שמשכרם הכספים מנוכים לקרן הסולידריות לא עבדו תקופות ארוכות, או שעבדו בשכר מופחת באותה התקופה, בהתעלם משורה של הסכמים קיבוציים שנחתמו בחברה, גם במגזרים אחרים, שקבעו הקפאה או דחייה של זכויות הקבועות בהסכמים קיבוציים".

תחילה, התביעה הוגשה ע"י 32 טייסים לשעבר, אך 8 ביקשו להימחק מכתב התביעה לאחר הגשתו שביקשו לקבל חלק מקרן וותיקים שיש בחברה.
 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלהסתדרות העובדיםההסתדרות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: