אא

שיא מבקרים בפסטיבל אוקטוברפסט במינכן

בבירת מדינת בוואריה שבגרמניה מסכמים את אחד מפסטיבלי הבירה המוצלחים בכל הזמנים עם יותר מ-7 מיליון מבקרים ב-3 שבועות. מנגד - נרשמו שיא שלילי בצריכת בירה וזינוק בשתיית משקאות לא-אלכוהוליים

חוגגים אוקטוברפסט (צילום: Shutterstock) חוגגים אוקטוברפסט (צילום: Shutterstock)

יותר מבקרים - ופחות בירה. אלה נתוני הסיכום של פסטיבל הבירה הגדול בעולם, אוקטוברפסט, שנחתם בתחילת השבוע אחרי שלושה שבועות של חגיגות במינכן.

על פי נתונים שמפרסמת היום (ה') הנהלת הפסטיבל, בסך הכל ביקרו בשלושת השבועות 7.2 מיליון בני אדם, מקומיים ותיירים, ב"Wiesn", גן הפסטיבל שבמינכן. עם זאת, אחת הסיבות למספר הגבוה היא הארכת הפסטיבל בשלושה ימים.

מדובר בשיא כל הזמנים אליו התקרבו בפסטיבל רק בשנת 1985, אז נרשמו 7.1 מיליון מבקרים. בכל אחת מהשנים האחרונות המספר עמד על כ-6 מיליון מבקרים בפסטיבל.

פחות בירה, יותר מים

מנגד, נתונים קצת פחות מעודדים נרשמו עבור מותגי הבירה הענקיים המממנים את הפסטיבל. השנה נצרכו 6.5 מיליון ליטרים של בירה, ירידה של כ-11% ביחס לפסטיבל האחרון שהתקיים לפני מגיפת הקורונה ב-2019, אז עמדה הצריכה על 7.3 מיליון ליטרים.

אוקטוברפסט. החגיגה הגדולה אי פעם (צילום: Shutterstock(אוקטוברפסט. החגיגה הגדולה אי פעם (צילום: Shutterstock(

בתוך כל נרשם זינוק עצום בצריכת משקאות לא-אלכוהוליים בפסטיבל, כלומר בעיקר על ידי מי שהגיעו לבלות מחוץ לאוהלים. הזינוק הגדול מכל נרשם בצריכת מים, כ-50% יותר מאשר בשנים הקודמות - אולי הודות לטמפרטורות החמימות שנרשמו בימי החגיגות.

משטרת מינכן פעלה השנה באופן מוגבר בפסטיבל ותפסה 370 אורחים שהחזיקו בסמים מסוגים שונים, מה שאסור על פי חוק במתחם הפסטיבל. 7,600 איש נזקקו לטיפול רפואי, חלקם לאחר שנפלו ונחבלו (כנראה בעקבות צריכת אלכוהול מופרזת) וכן נרשמו 72 מקרים של תקיפות מיניות. 

רישיונם של 258 נהגים נשלל, 828 מכוניות ניזוקו ונגררו מאזור הפסטיבל.

אוקטוברפסט (צילום: Shutterstock)אוקטוברפסט (צילום: Shutterstock)

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: גרמניהאוקטוברפסטמינכןבירה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: