אא

הפרלמנט האירופי קורא לכללים אחידים לכבודת יד של כל חברות התעופה האירופיות

חברי הפרלמנט דורשים לאכוף את הפסיקה של בית הדין האירופי לצדק, הקובעת כי חברות תעופה אינן צריכות לגבות עמלה נוספת עבור כבודת יד "בתנאי שהתיקים הללו עומדים בדרישות משקל וגודל סבירים ועומדים בתקני הבטיחות החלים"

 צילום: 123rf צילום: 123rf

הפרלמנט האירופי הצביע אתמול בעד האחדה של כללים לגבי גודל כבודת היד בתא הנוסעים. לדברי חברי הפרלמנט האירופי, הכללים המשתנים בין חברות התעופה לגבי כבודת נוסעים מותרת יוצרים עלויות נסתרות ואינם מאפשרים לצרכנים להשוות מחירים בשקיפות. גם חברות לואו קוסט וגם חברות מסורתיות מיישמות מדיניות שונה בנוגע לממדים של כבודת יד מסוגים שונים, ומבלבלים את הנוסעים.

אי לכך, חברי הפרלמנט דוגלים בהאחדה של כללים הנוגעים לממדים, משקל וסוג של כבודת יד, וכן  כבודה נשלחת, של כל חברות התעופה הפועלות בתוך האיחוד האירופי.

בעוד שהחלטה זו של הפרלמנט האירופי אינה מחייבת את חברות התעופה, חברי הפרלמנט האירופי קוראים לנציבות האירופית לאכוף פסיקה של בית הדין האירופי לצדק. פסיקה זו קובעת כי חברות תעופה אינן צריכות לגבות עמלה נוספת עבור כבודת יד "בתנאי שהתיקים הללו עומדים בדרישות משקל וגודל סבירים ועומדים בתקני הבטיחות החלים".

יתר על כן, חברי הפרלמנט האירופי קוראים לנציבות האירופית לטפל גם בעלויות נסתרות אחרות בשירותי הטיסה, כגון: תשלומים להקצאת מושבים.

המעבר לעבר כללים סטנדרטיים ואחידים נועד לפשט את חווית הנסיעה של הצרכנים ולשפר את השקיפות במערכים ובשיטות התמחור של חברות תעופה שונות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: האיחוד האירופי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: