אא

סערת התפילות בהפרדה: ראש העיר ת"א נגד ביהמ"ש - "לא העמדה שלי"

בית המשפט העליון ביטל את הכרזת עיריית תל אביב לפיה לא יתאפשר לארגון "ראש יהודי" לקיים תפילות כלל בעיר. על פי החלטת השופט - שתהיה מבחן גדול לכוחות הביטחון - תיאסר הפרדה מגדרית בין המתפללים והמתפללות

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

שישו ושמחו? ארגון "ראש יהודי" שעמד בלב המהומות ביום הכיפורים סביב הצבת מחיצות בתפילה בכיכר דיזנגוף בתל אביב, יוכל לקיים את ההקפות השניות באותו מקום - אך ללא מחיצות. כך החליט היום (ו') בית המשפט העליון לאחר עתירת הארגון נגד עיריית תל אביב.

ההקפות השניות בכיכר יתקיימו מחר ויחלו בשעה מאוחרת מהרגיל, 21:30, תחת אבטחה כבדה של משטרת ישראל ופקחי עיריית תל אביב-יפו. החלטת בית המשפט מהווה אתגר גדול עבור כוחות הביטחון, ומבחן נוסף שצפוי מחר באם מי מהמתפללים יחליט שוב, כמו ביום הכיפורים, להציב מחיצות במקום.

שמחת תורה ללא הפרדה? (צילום: Shutterstock)שמחת תורה ללא הפרדה? (צילום: Shutterstock)

ראש העיר תל אביב-יפו, רון חולדאי, מחה על החלטת בית המשפט לאחר שהעירייה פסלה את הארגון מלקיים את כלל התפילות בעיר והודיעה על "שמחת תורה בסימן שוויון מגדרי".

"העירייה נענתה לבקשת בית המשפט העליון, אשר ברוח הימים ועל רקע האווירה הציבורית המתוחה, לחץ לאפשר לקיים אירוע הקפות שניות על ידי ארגון ראש יהודי בכיכר דיזינגוף", כתב חולדאי. "בית המשפט הבהיר לארגון שלא תהיה הפרדה מגדרית באירוע! ובכדי להפחית את הסיכוי לפרובוקציות הנחה לקיים את האירוע בשעה מאוחרת מהרגיל".

חולדאי חתם במילים "גם כאשר בית המשפט אינו בעמדתי - אני מכבד אותו!".

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תל אביברון חולדאיחגיםשמחת תורה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: