אא

ועדת הכספים אישרה מתן ביטוח סיכוני מלחמה לחברות התעופה הישראליות ב-6 מיליארד דולר

בדיון התפתח ויכוח מדוע לא ניתן ביטוח לחברות התעופה הזרות. כל הפרטים מהישיבה

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

ועדת הכספים של הכנסת בראשות ח"כ משה גפני התכנסה היום (חמישי) ואישרה מתן ביטוח סיכוני מלחמה לחברת התעופה הישראליות בשל המלחמה.

מתן הביטוח לארבע חברות התעופה הישראליות, אל על, ישראייר, ארקיע וק.א.ל בהיקף של 6 מיליארד דולר.

חברת ענבל היא זו שתנפיק את פוליסות הביטוח שתהיה בשלב זה לתקופה של 3 חודשים. לביטוח אין השפעה על תקציב המדינה.

גפני אמר לחברי הכנסת: "פנה אלי החשב הכלכלי ואמר לי,  מדינה נמצאת תחת איום של טילים, מציאות תהיה שלא יטוסו יותר, חברות תעופה לא יסכימו לטוס בלי ביטוח, כדי לפתור את הבעיה,  צריך לאשר  ערבות מדינה כדי לכסות את עלות המטוסים. עשינו את זה את זה בעבר".

שחר בן צבי, ממונה על ערבויות המדינה באגף החשב הכלכלי במשרד האוצר: "אנחנו רוצים להמשיך את רצף הטיסות למדינת ישראל.  הצלחנו לאסוף את כל הנתונים,   אל על, ישראייר וארקיע הן החברות שטסות ופה זה מקום ההתאגדות שלהן, בניגוד לשאר חברות  הזרות, כאשר גם החרגנו את חברת ק.א.ל שמטיסה מטענים".

לשאלה מה עם החברות התעופה הזרות, אמרה נציגת האוצר :"ההודעה שקבלו חברות התעופה הישראליות תכף לכל החברות בעולם״.

ישי דן יחיא מרשות התעופה האזרחית: "חברות התעופה הזרות מיום ראשון ועד היום הולכות ונשמטות מלוח הטיסות, סיבות מגוונות וזה לא בגלל ביטוח. זאת לא שאלה שאם היינו מוסיפים ביטוח, כי החברות הזרות לא רוצות לטוס לפה".

שלומי עם שלם ראש מערך התקשורת באל על: "מטוס השבוע שהיה בדרכו מאירופה לת"א בגלל שנחתה רקטה, עצר, נחתת בלרנקה ואני נאלצתי לשלוח מטוס להביא את הנוסעים, וזה לא בגלל הביטוח. הטייס על דעת עצמו".

ח"כ גפני ביקש לתת ביטוח לחברות התעופה הזרות שירצו בכך. נציגת האוצר ציינה כי: "אין לנו בקשות מחברות ביטוח בקשר לחברות תעופה בעולם. ככל שנדרש נצטרך לקבל את הפוליסה שלה לראות מה כתוב, וככל שנדרש נפנה לוועדת הכספים".

ח"ג גפני  אמר במהלך הישיבה כי פנו אליו מחברת דור אלון שמספקת דלק למטוסים שביקשה גם ביטוח. "הם איימו כי לא יספקו דלק והמטוסים לא יוכלו לטוס". נציגת האוצר אמרה בתגובה:" אין קשר בין הביטוח שלהם לסיכוני מלחמה. יש להם מרכיב ביטוח, והם צריכים להסדיר זאת עם חברות התעופה הישראליות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ישראיירארקיערשות שדות התעופהאל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: