אא

פניה לבג"צ להפעלה מלאה של אל על בשבתות

בעתירה שהוגשה אמש (ו') נגד שרת התחבורה מירי רגב, שר הביטחון יואב גלנט, ממשלת ישראל וחברת אל על מבקשים למתן צו על תנאי ובקשה בהולה לצו ארעי וצו ביניים: "חרף מצב המלחמה, וחרף קביעת שרת התחבורה כי קיימת חשיבות עליונה להפעלת טיסות אל על בשבת למאמץ הלאומי המלחמתי"

צילום: 123rf צילום: 123rf

בג"צ הוגש אמש (ו') לבית המשפט העליון, ע"י עו"ד מאיר הלר נגד שרת התחבורה מירי רגב, שר הביטחון יואב גלנט, ממשלת ישראל וחברת אל על בבקשה של עתירה למתן צו על תנאי ובקשה בהולה לצו ארעי וצו ביניים המורה לחברת אל על להפעיל טיסות בשבת.

בבקשה נכתב בין היתר: "מדוע לא יעשו שימוש בסמכויות הנתונות להם על פי דין, ובהמשך למצב החירום עליו החליטה הממשלה ביום 8.10.23, להורות על הפעלה מלאה של חברת אל על בשבתות (כולל ערבי ומוצאי שבת) לצורך הבאה מקסימלית של מטענים לישראל ושל תושבי ישראל המבקשים לשוב לישראל.

מפאת הדחיפות העליונה לשלום הציבור והמדינה של הפעלת חברת אל על כבר בשבת הנוכחית, מבוקש לתת צו ארעי במעמד צד אחד המתייחס לשבת הנוכחית בלבד, המורה על הפעלת סמכויות".

עוד נטען בבקשה: "עד כה לא פעלה שרת התחבורה ולא הפעילה סמכויות המדינה, לפי אותה "מניית זהב" ולא בכל דרך אחרת. כך ארע שחרף מצב המלחמה, וחרף קביעת שרת התחבורה כי קיימת חשיבות עליונה להפעלת טיסות אל על בשבת למאמץ הלאומי והמלחמתי, וחרף הרצון המשותף לכל, ובפרט לממשלת ישראל ולאל על, שחברת אל על תפעל בשבת לאלתר, נכנסים לעוד שבת בה החברה לא עובדת".

עוד נכתב בעתירה ע"י עו"ד הלר: "מתחילת המלחמה ועד לימים אלה ישנם אלפי חיילים השוהים בחו"ל אשר קיבלו צו 8 והנדרשים לשוב ארצה ליחידותיהם בדחיפות רבה. חלקם חיילים קרביים וחלקם מיחידות אחרות חיוניות ביותר, דהיינו מדובר בעניין קריטי וחיוני לביטחון העם והמדינה. בנוסף, למרבה הצער, ישנו חוסר של ציוד צבאי רב ליחידות רבות בצה"ל.  עיכוב הבאת משלוח אפודים קרמיים וקסדות לארץ יכול להביא לפגיעות בחיילים – פגיעות אשר יכולות היו להימנע".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: