אא

ברצלונה סוגרת את רציפי הנמל במרכז העיר לאניות שייט

ברצלונה היא נמל השייט העמוס ביותר באירופה ומתמודדת עם זיהום אוויר ותיירות יתר. התקנות החדשות ייכנסו לתוקף ב-22 באוקטובר ואניות השייט תעגונה מדרום לעיר, מרחק של חצי שעה נסיעה באוטובוס למרכז העיר

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

ברצלונה סוגרת את מרכז העיר שלה לאניות שייט. אניות הענק לא תורשינה עוד לעגון בנמל העיר ברציפים הצפוניים או במרכז הסחר העולמי.

במקום זאת, הן תיאלצנה לעגון במזח מול d’Adossat מדרום לבירת קטלוניה, נסיעה של 30 דקות באוטובוס אל מרכז העיר.

נוסף על כך, עיריית ברצלונה תאכוף מכסה יומית מחמירה של 7 אניות שייט ביום, במקום 10 כיום, כדי לסייע במאבק בזיהום ובתיירות יתר.

הכללים החדשים צפויים להיכנס לתוקף ב-22 באוקטובר.

ברצלונה היא נמל השייט העמוס ביותר באירופה, ומגיעים אליה יותר מ-2.7 מיליון נוסעי שייט בשנה. נמל ברצלונה נחשב גם לנמל השייט מזהם האוויר הגרוע באירופה במחקר, שנערך בשנה שעברה.

כבר ב-2018 נחתם הסכם בין נמל ברצלונה למועצת העיר, שנועד להילחם בהשפעה השלילית של תעשיית השייט על התושבים המקומיים. בשנת 2022, ראש העיר הקודמת הביעה תמיכה במכסה יומית על אניות ואף ציינה ש-40% מהאניות עוצרות בעיר רק ל-4 שעות, וציינה: "הם לא נותנים לעיר תמורה כלכלית".

במסגרת התקנות החדשות, כ-340 אניות ומעבורות בשנה יופנו מהרציף הממוקם במרכז הסחר העולמי, והרציף יהפוך ל"שטחים ציבוריים חדשים".

כידוע, לא רק ברצלונה מגבילה אניות שייט. פלמה דה מיורקה החילה בשנה שעברה מגבלה של 3 אניות ביום, ורק אחת בקיבולת של יותר מ-5,000 נוסעים.

ונציה עצרה אניות קרוז גדולות מלעגון במרכז ההיסטורי שלה כבר בשנת 2021, וגם אמסטרדם, סנטוריני ודוברובניק החמירו את ההגבלות על חברות השייט בשנים האחרונות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ברצלונה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: