אא

מנכ"ל משרד הבריאות: "התארגנות מיידית של קופות החולים במלונות המפונים בים המלח"

באירוע חילופי שרים במשרד הבריאות אמר מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב : "קופות החולים ושלנו בהם אנשי צוות שמפונים בעצמם, דאגו שיפתחו שם טיפות חלב ואת כל השירותים שהמשרד יכול להציע"

צילום: משרד הבריאות צילום: משרד הבריאות

בצל האירועים, התקיימה היום (א') העברת מקל במשרד הבריאות בנוכחות שר הבריאות הנכנס, אוריאל בוסו, שר הבריאות היוצא, משה ארבל, מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב והנהלת המשרד.

שר הבריאות הנכנס אוריאל בוסו אמר: "אנחנו נמצאים בעיצומם של ימי לחימה שמדינת ישראל לא ידעה מעולם מיום הקמתה. כולנו מרוכזים בדבר אחד - מערכת הבריאות והצוותים הרפואיים, שהם חלק ממערך הלחימה של מדינת ישראל. הגיוס המלא של הצוותים בבתי החולים מעוררת השתאות. בימים קשים אלו מערכת הבריאות הוכיחה את עצמה כמי שעשתה את הבלתי ייאמן. אני נכנס למשרד הזה בחרדת קודש. 

אני מודה ליו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי ולמועצת החכמים שראו בי כמי שיכול לבצע את המשימה הזו. האחריות הגדולה שיש לרב דרעי עבור אזרחי ישראל היא ההוכחה שקולו חשוב יותר מתמיד במלחמה הזאת וכולנו תפילה שימשיך יחד עם הדרג המדיני והביטחוני להוביל באחדות את המבצע בעוטף. אני מודה לשר היוצא משה ארבל על פעילות שוטפת ועל תרומתו האדירה ותפקודו יוצא הדופן למערכת הבריאות במקצועיות ורגישות".

כמו כן, ביקש השר להודות למנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב על הובלה מקצועית ושליטה רב תחומית במערכת הבריאות. "אני סמוך ובטוח שהוא יהיה לי לעזר רב ולאזרחי ישראל בפרט  בתקופה המורכבת והמאתגרת העומדת לפנינו. מדינת ישראל תצטרך ריפוי אמיתי. אנחנו רואים אותך, משה בר סימן טוב, כמפקד של הלוחמים בשטח, מנהל את הצוותים הרפואיים לטובת בריאות אזרחי ישראל. אני רוצה להודות למלאכים שנמצאים בשטח, האחים והאחיות, הרופאים והרופאות, מד"א, זק"א. כמי שמתנדב בזק"א אני יודע שמה שאנחנו רואים היום זה לא משהו שבן אנוש יכול לספוג, לראות ולהבין".

השר בוסו הוסיף ונשא חלק מתפילת הרופא: "תזכני להביט על כל סובל הבא לשאול בעצתי כעל אדם, בלי הבדל בין עשיר ועני, ידיד ושונא, איש טוב ורע", וסיים בתפילה לשלומם של הנעדרים, התינוקות השבויים, משפחותיהם המשוועים לאות חיים מיקיריהם, לחללי צבא הגנה לישראל וכוחות הביטחון אשר נפלו בקרב על הגנת הארץ, ועל הפצועים ועל כל החיילים שעומדים בגבורה בחזית".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב אמר באירוע: "יש סיפור מוכר על הרב יונתן זקס, כשעוד היה סטודנט לכלכה בקיימברידג' שבמסגרת הזהות היהודית שלו פגש רבנים ובין השאר גם את הרבי מלובביץ. הרבי שאל אותו על החיים היהודיים בקיימברידג' ומה הוא יכול לעשות למענם, והרב זקס ענה לו שבסיטואציה בה הוא נמצא זה לא מתאים לי. ‎ הרבי מלובביץ קטע אותו ואמר לו שאדם לא נקלע לסיטואציה, הוא שם את עצמו בסיטואציה וכשם שהוא שם את עצמו בסיטואציה אחת הוא יכול לשים את עצמו בסיטואציה אחרת.

מערכת הבריאות שאנחנו חלק מהמאמץ שלה, היא מערכת החשובה ביותר בשגרה וכמו שאנחנו רואים היא השנייה הכי חשובה בחירום או חשובה כמו מערכת הביטחון. אנחנו מדברים עליה כמערכת, אבל המערכת בסוף היא אנשים.. אני רוצה לספר על אנשים שפגשתי - ד״ר שני כספי רופאת משפחה צעירה מקיבוץ מגן, שהייתה בבית שלה עם משפחתה וכששמעו את היריות בעלה והיא יצאו החוצה, השאירו את הילדים עם ההורים שלה, הכניסו את הפצועים לאוטו ותחת אש חילצו אותם לקיבוץ רביבים. תוך כדי היא דיברה עם ד"ר אסי סיקורל שדאג שינחת שם מטוס ושלושת הפצועים הגיעו לסורוקה. שניים מהם ניצלו. היא גיבורת ישראל.

שלומי קודיש ודן שוורצקוף מנהל בית החולים ומנהל המיון בסורוקה, שקלטו מספר בלתי נתפס של פצועים. היה אמור להיות בישראל בינואר תרגיל ורצו לעשות תרחיש קיצוני מאוד - אר"ן של 100 פצועים בבת אחת. בסורוקה הם קלטו למעלה מ-800 פצועים, נלחמו על כל חולה בשיניים והסטטיסטיקה של מי ששרד מדברת בעד עצמה. 

אתמול הייתי בברזילי ופגשתי שם עובדות סוציאליות, ויולה מימון ושירן יעקובי. אין לי מילים לומר מה הם עשו וכמה אנחנו בעלי חוב כלפיהם. בזמן שהמשפחות שלהן בעוטף עזה, הן החזיקו ומחזיקות עד עכשיו את מערך התמיכה במטפלים ובמטופלים.

הייתי בנהריה והגיע חייל פצוע טראומה. סביב מיטתו היו ד"ר מיקי וייס ראש מערך הטראומה, ד"ר חטיב כמאל סגן מנהל בית החולים ושני מתמחים לכירורגיה שעבדו במסירות אין קץ כצוות כדי להציל את חייו של אותו החייל.

הצוותים של מד"א שעבדו תחת אש וספגו פציעות ואבדות. גורמי המקצוע שנמצאים בשורה ובמכון לרפואה משפטית, אנשים שפשוט התנדבו להיות שם.

הייתי באזור המלונות של המפונים בים המלח, וראיתי את ההתארגנות המיידית של קופות החולים ושלנו בהם אנשי צוות שמפונים בעצמם, שדאגו שיפתחו שם טיפות חלב ואת כל השירותים שהמשרד יכול להציע.

כל האנשים האלו הכניסו את עצמם לסיטואציה. הם לא נקלעו אליה והם בוחרים להיות בה יום יום כשהחיים של כולנו התערערו, בוחרים לתפקד ולעשות את הדבר הנכון כל הזמן.

בשבת התחלנו לקרוא את פרשת בראשית, וכל פעם שאנחנו קוראים את התורה יש לנו חובה למצוא משהו חדש בקריאה. האירוע הטראומטי שקרה לנו בשבוע שעבר, יכול להיות פוטנציאל של מנוע צמיחה אישי ולאומי. קשה לחשוב על זה בשעה שאנו נחשפים לזוועות הכי גדולות שאפשר.

אירועי חירום ושגרה בנויים על היכולת של כולם לעבוד יחד. כל המערכת הייתה צריכה לקבל הרבה החלטות קשות ונצטרך להמשיך ולקבל אותן בחרדת קודש ובחרדת החיים, בחרדה לפצועים ובכבוד למתים.

השר ארבל, המשפט שיותר מכל מזקק אותך זה שהרגשתי שמבחינתך הפוליטיקה היא אמצעי לממש שליחות ציבורית. היית עבורי עוגן ומשענת בכל התקופה הזו. שרטטת חזון שהיום אנו מבינים כמה הם חשובים כמו בריאות הנפש.

השר בוסו, אנחנו יודעים שמערכת הבריאות קרובה לליבך ומקדמים את כניסתך למשרד בברכת הצלחה. מעולם לא היה שר שנזקק לברכה כזו יותר ממך בעת הזאת. אנחנו נעשה הכל כדי שתצליח".

שר הבריאות היוצא, משה ארבל אמר: "המערכת הזו על אנשיה היא המערכת הטובה ביותר בשירות הציבורי במדינת ישראל. לראות את האנשים והנשים שעושים את המערכת, מגויסים על מלא, תחת תופת לא עושים חשבון וקולטים מספר אסטרונומי של פצועים ומטפלים בהם בצורה הטובה ביותר. בדמעות ובגרון חנוק אני עוזב את המשרד, אבל בטוח שתמשיכו לעשות את מה שאתם יודעים לעשות הכי טוב מכולם - להציל חיי אדם כי חביב אדם שנברא בצלם. אני מאחל לשר בוסו הצלחה גדולה ומאחל שהמשרד הזה ימשיך לעמוד בהצלחות רבות ובעיקר שכל מה שנעשה פה יהיה תרגול ולא יישום בפועל".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד הבריאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: