אא

מלון Vert לגון נתניה: "הכי קשה לנו לראות שוטרים שמגיעים למלון לקחת ממפונים DNA"

המלון, על כל 260 חדריו, מאכלס 600 מפונים מתוכם 150 ילדים. צחי כהן, מנהל במלון מרשת קראון פלזה: "קשה מאוד אבל מתמודדים עם חיוך גדול, המון אמפטיה ונסיונות להעלות את המורל"

מפונים במלון ורט לגון נתניה. צילום: צחי כהן מפונים במלון ורט לגון נתניה. צילום: צחי כהן

מאז שאלפי ישראלים הפכו פליטים בארצם, בתי המלון בארץ ניצבים בעין הסערה. רבים מהם, שקלטו ועדיין קולטים המוני מפונים, מדווחים שעד אתמול-שלשום, 9-8 ימים אחרי פרוץ המלחמה, נאלצו לטפל ולפתור בעצמם בעיות כאלה ואחרות של מפונים. "רק אתמול, יום ראשון, אפשר לומר שהמדינה נכנסה לתמונה המלאה", אומר לפספורטניוז צחי כהן, מנהל במלון Vert לגון נתניה של רשת המלונות אפריקה ישראל.

המלון, על כל 260 חדריו, נמצא בתפוסה מלאה של מפונים מהדרום: 600 בני אדם מתוכם 150 ילדים מעוטף עזה, שדרות, אופקים, אשקלון ועוד.

מתי התחלתם לקלוט את המפונים הראשונים ומי הפנה אותם אליכם?

"ביום שהכל התחיל, שבת 7 באוקטובר, כבר אז התחלנו לקלוט ישראלים ראשונים שברחו מהדרום. הגיעו אלינו באופן פרטי. בשבת בערב קיבלנו טלפון ממשרד הקליטה שהם מפנים אלינו בית אבות של עולים דוברי רוסית, כ-60 קשישים, חלקם סיעודיים. זו הייתה הקבוצה המאורגת הראשונה מטעם המדינה. תוך יום המלון התמלא עד אפס מקום במפונים מעוטף עזה, שדרות, אשקלון, אופקים, נתיבות ועוד".

איך מתנהל מלון שלא מורגל בסיטואציה קיצונית שכזו?

"זה קשה מאוד אבל מתמודדים עם חיוך גדול, המון אמפטיה ונסיונות להעלות את המורל. כולנו משפחה שכולה אחת גדולה. כל המדינה היא משפחה שכולה אחת גדולה ואנחנו חלק. בהתחלה התמודדנו ממש לבד, ולאט לאט הצטרפה עיריית נתניה. שלחה פסיכולוגים ועובדים סוציאליים, וזה עוזר. מיום חמישי האחרון יש ממש מערך מלא של המדינה לצד המוני תורמים ומתנדבים מהעם הנפלא שלנו". 

בדומה למלונות רבים גם אתם הצעתם עם פרוץ המלחמה לארח מפונים מהדרום ב-50% הנחה. האם עדיין יש מפונים שנאלצים לשלם מכספם עבור האירוח במלון?

"בהתחלה המפונים שילמו וברגע שהמדינה נכנסה לסיפור, אז לא. בהתחלה התרמנו פילנטרופיים, חלקם יהודים צרפתים שגרים בעיר, שמימנו ארוחות צהריים למפונים. בימים כתיקונים המלון שלנו לא מגיש ארוחות צהריים. רק בוקר וערב. לא נעים לקחת כסף מאנשים כאלה אבל אין ברירה לגבות מינימום. אנחנו לא לוקחים כסף על הרבה דברים אחרים, החל מכביסה, ויש המון כביסה, ועד וקפה וכל מה שאפשר לתת אקסטרה במלון".

צחי כהן, מנהל במלון Vert לגון נתניה צחי כהן, מנהל במלון Vert לגון נתניה

האם חסרים לכם עובדים?

"חסרים לנו עשרות עובדים בהם עובדים זרים ומילואימניקים.יות. פתאום נשארנו כאן עם כלום עובדים. זה קשה אבל אנחנו, כל העובדים שנשארו, בשליחות פה. אנחנו עובדים קשה וזה המינימום שאנחנו יכולים לעשות. במקום לקחת רובה וללכת לגבול, אנחנו עוזרים לעורף ויש לנו כאן הרבה סיפורים קשים של העורף שהפך לחזית. ילדים עם טראומות".

מה באשר הפעלות לילדים ופעילויות למבוגרים במלון?

"בהתחלה אירגנו לבד כל מיני פעילויות, היום יש לנו שורה של אמנים שעומדים בתור. כבר יש לי מנהל הפקות. היום למשל, יופיעו כאן דיויד ברוזה, כוכבי ילדים, הצגה עוץ לי גוץ לי, קופיקו, סוזי סופרייס ואחריה עילי בוטנר. במקביל, יש לנו כאן ספר שמספר בחינם וגם קוסמטיקאית. הרבה מאוד בגדים ואוכל. תושבי נתניה הם אנשים חמים. לא רק שהם באים ומתנדבים, הם גם מוציאים כסף מכיסם על כל מה שחסר. יש לנו עם נהדר ואנחנו רואים את זה פה במלון. אני גאה בעם שלנו וגם בעובדים שלנו".

בתוך כל הקושי העצום, מהו הקושי הגדול ביותר שלכם?

"הכי קשה זה לראות שוטרים שמגיעים למלון לקחת ממפונים DNA".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רשת מלונות קראון פלזה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: