אא

איך להעסיק את הילדים במטבח בימי מלחמה?

כולנו כבר משתגעים בבית, המצב מלחיץ, אין בתי ספר וגנים והילדים שלנו מרגישים את הלחץ שאנחנו משדרים. אחד העיסוקים הכי מרגיעים הוא בישול ולהכניס את הילדים יחד איתכם למטבח יספק לכל המשפחה שעה של הפוגה מחשבתית מהמצב

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

הבאנו לכם שני מתכונים שילדים יכולים להכין בלי בעיה, תרשו להם להתנסות וליצור גם בלי העזרה שלכם כדי שהם ירגישו שזה באמת שלהם.

שבלולי פיצה:
בואו נודה בזה, אין מבוגר שלא אוהב שבלולי פיצה. היופי במנה הזו שהיא מורכבת משלושה דברים שלא צריך להכין אותם: בצק עלים, רוטב עגבניות מוכן וגבינה צהובה, מפה אתם יכולים לשדרג בהתאם למה שהילדים אוהבים, להכין איתם רוטב עגבניות, לשנות את סוג הגבינה ולשים עוד מלא תוספות . גם ההכנה פשוטה, מורחים, מגלגלים, חותכים ואופים.

אז בואו נתחיל עם המצרכים:
חבילת בצק עלים מופשר, עדיף מרודד

צנצנת של רוטב עגבניות מוכן

200-250 גרם גבינה מגוררת בהתאם למה שהילדים אוהבים

ביצה טרופה להברשה

איך מכינים? 
חממו תנור ל-180 מעלות, מזכירה לא לשכוח להפשיר את הבצק מבעוד מועד, פותחים את הבצק ונותנים לילדים למרוח את רוטב העגבניות, חשוב לא למרוח בקצוות כדי למנוע נזילות. סיימתם עם המריחה בלי ללכלך חצי מטבח- כבר זכיתם. 

עכשיו תנו להם לפזר את הגבינה המגוררת וכמובן שימו מעל כל מיני תוספות שהם אוהבים- תירס, בצל, טונה וכו׳. את גלגול הבצק מומלץ לעשות יחד איתם כי החלק הזה הוא מעט טריקי וחבל להרוס את כל העבודה הקשה. הדקו את הבצק לגליל מהודק, עיטפו בניילון נצמד או אלומיניום והכניסו למקפיא לשעה כדי שיהיה נוח לחתוך.

חיתכו את הגליל לפרוסות דקות, סדרו בתבנית עם נייר אפיה משומן, לא לשכוח להשאיר מרווחים כי הבצק מתנפח, מירחו בביצה טרופה ואפו כ- 20-25 דקות עד השחמה וקדימה לזלילה הגדולה מול סרט – זהירות זה חם!

FREEPIK צילום:FREEPIK צילום:

עוגיות חמאה שמחות:
אין על עוגיות בצורות שונות כדי לשמח ילדים ומבוגרים. בצק פריך הוא בצק שיחסית נוח להכין גם בידיים ואת הצורות של העוגיות אתם יכולים להכין גם ללא קורצנים אלא עם סכין או כוסות. אבל כן אומר ששווה תמיד להחזיק בבית קורצנים שונים, זה תמיד יעיל ויש במקסטוק ואמזון בכלום כסף.
אז בואו נתחיל עם המצרכים לכ- 15 עוגיות:

כוס  קמח לבן (140 גרם)

60 גרם חמאה רכה בטמפ’ החדר 

1/2 כפית תמצית וניל

1 חלמון

1/4 כוס סוכר

אופציה לקישוט: 50 גרם שוקולד מריר

אופן הכנה:
-מחממים תנור ל180 מעלות ומרפדים את בנית בנייר אפיה.
כמה מילים לגבי החמאה, אפשר להמיס אותה בעדינות במיקרו, רק חשוב לא להפוך אותה לנוזלית, היא צריכה להיות רכה מאד. את החמאה מערבבים ממש טוב עם החלמון והווניל, מוסיפים בהדרגה את הקמח ומערבבים בקערה עד לקבלת בצק אחיד.

בשלב הזה יש לכם שתי אופציות, בעיקרון בצק פריך מתפרק מהר ולכן מומלץ מאד לרדד אותו ולהכניס למקרר לכחצי שעה להתייצבות. אתם יכולים להכין את החלק הראשון מראש ולקרוא לילדים רק לרידוד או להסביר להם מה זה דחיית סיפוקים.

מוציאים את הבצק מהמקרר, מקמחים משטח עבודה, ומרדדים יחד עם הילדים את הבצק לעובי של כחצי ס”מ . בשלב הזה נותנים לילדים להתפרע ולעשות צורות שונות כי הטעם או אותו טעם בסוף אז שיהנו. את העוגיות מניחים על נייר אפיה ואופים במשך כ-15 דקות עד שהעוגיות מעט מזהיבות בדפנות. מוציאים מהתנור ומצננים.

אם בא לכם להתפרע, תמיסו חצי חבילת שוקולד במיקרו בפולסים קצרים (זהירות שלא יישרף), וערבבו היטב עד לתערובת חלקה.
אתם יכולים לטבול את העוגיות בשוקולד ולתת לו להתקשות או להכניס לתוך שקית זילוף ולתת לילדים לקשט את העוגיות.

FREEPIKFREEPIK

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פספורט קולינריקולינריהמלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: