אא

המנהל האזורי של אתיופיאן איירליינס בישראל: "אנו מחויבים לנוסעים שלנו במאמץ להחזיר אותם ליקיריהם"

חברת התעופה לא נרתעת מהמצב הביטחוני וממשיכה להפעיל את הקו בין נתב"ג לאדיס אבבה, כפי שעשתה גם במגפת הקורונה, ובזכות הרשת הבינל' המקיפה שלה מחזירה לארץ גם ישראלים. "אנחנו רוצים להפגין את אחריותנו בתקופה קשה זו"

ברהנו קאסה. צילום: עידו רימון ברהנו קאסה. צילום: עידו רימון

למרות שרוב חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס לישראל, אתיופיאן איירליינס ממשיכה בעקביות להפעיל את הקו בין ישראל לאתיופיה, ומסייעת רבות גם לישראלים, המעוניינים לחזור הביתה מרחבי העולם.

על מנת לתהות על המניעים של החברה ועל הקשר החם והתמיכה יוצאת הדופן שלה בישראל, פנינו אל Berhanu Kassa ברהנו קאסה, המנהל האזורי של החברה בישראל.

ראשית לכל, אנחנו רוצים להביע הערכה רבה לאתיופיאן איירליינס, שלמרות מצב המלחמה בארץ, אתם ממשיכים לטוס לישראל, כפי שעשיתם תמיד, גם בעת מגפת הקורונה, בעוד רוב חברות התעופה הזרות הפסיקו את טיסותיהן, אנחנו מציינים בראשית שיחתנו.

מדוע החלטתם להמשיך את פעילותכם בקו לישראל?

"אתיופיאן איירליינס פועלת מסביב לשעון כדי לשמור על תדירות של טיסה אחת או שתיים ביום מישראל מאז שהטרגדיה החלה ביום שבת שעבר. כפי שעשינו בתקופת מגפת הקורונה, תמיד היינו יציבים ותמכנו במצבי משבר. אנו מחויבים לנוסעים שלנו במאמץ להחזיר אותם ליקיריהם. אנחנו רוצים להפגין את אחריותנו בתקופה קשה זו".

מה הביקוש לטיסות שלכם מתל אביב?

"בעיקר החזרת ישראלים המנסים לחזור לישראל או זרים שנוסעים חזרה למולדתם. ברגע שחברות התעופה ביטלו את פעילותן בשבוע שעבר, היה ביקוש גבוה לחלופות מתל אביב ואליה. בשל רשת הקווים הרחבה שלנו, אנו יכולים להציע חלופות מאפריקה, אסיה ואמריקה. אפילו כשהצענו לנוסעים אפשרויות נוחות לשינוי כרטיסים, הטיסות שלנו די מלאות בשתי המחלקות. עם זאת, היו לנו לא מעט נוסעים שלא הופיעו, וזה מצער, מכיוון שהמושבים האלה יכלו לשמש אחרים שרצו לנסוע".

מי הנוסעים שלכם מתל אביב לאדיס ומי הנוסעים מאדיס לתל אביב?

"זה שילוב מגוון. יש לנו רופאים ומתנדבי רפואה ישראלים, שתומכים בילדים אפריקאים, זרים שלומדים חקלאות והיי-טק בישראל, אפריקאים שמבקרים משפחות וחברים, ומגוון רחב של עובדים זרים בישראל. כמו בישראל, יוצאי אתיופיה חגגו את חג 'המסקל' בסוף ספטמבר ורבים מהם תכננו לחזור ארצה. יש לנו אנשי עסקים ישראלים, וכן תרמילאים ישראלים, שחוזרים עכשיו מאמריקה הלטינית ואסיה. סייענו לנוסעים רבים בתנאים מיוחדים, והכל במאמץ לתמוך בצרכי הנסיעה שלהם בזמנים מאתגרים אלה".

חלק מהנוסעים הם כמובן נוסעי קונקשן. מהם היעדים העיקריים שלהם?

"רוב התנועה שלנו כרגע היא מעבר ל-אדיס אבבה. הטיסות שלנו נושאות קבוצה מגוונת של נוסעים, כולל תיירים החוקרים את כל יבשת אפריקה, צעירים שטסים לדרום אמריקה וממנה, נוסעים אסיאתיים, שאנו רואים לעתים קרובות בקווים שלנו למנילה או לבנגקוק, וכמובן, נוסעים עסקיים המרבים לנסוע ליעדים באפריקה".

קבעתם לעצמכם קו אדום? באיזה שלב תיאלצו להפסיק את הטיסות בקו לתל אביב?

"מטה אתיופיאן איירליינס מקיים מעקב ובקרה צמודים על כל הטיסות מ/אל תל אביב ומתעדכן מדי יום על המצב הביטחוני בישראל.

חברת התעופה שלנו ידועה כחברה הממשיכה בעקביות לשרת מדינות, שיש בהן סכסוכים ומלחמות ואסונות טבע. זכרו את המשך הנוכחות והפעילות שלנו בישראל בתקופת מגפת הקורונה.

כל עוד יש לנו סיווג ביטחוני לפעול, אני והצוות המשותף שלנו באתיופיאן איירליינס וב'טל תעופה', הנציגה שלנו בישראל, נמשיך לעשות זאת בשמחה.

הלחץ עלינו גבר, מכיוון שחברות תעופה רבות ביטלו את טיסותיהן. תקוותנו היא שפתרון שלום יגיע בקרוב, וחברת התעופה תמשיך בפעילותה ללא הפרעות".

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אתיופיאן איירליינסאדיס אבבה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: