אא

עם משפחות החטופים מהעוטף בלרנקה: "מקווים שהמילים היפות יתורגמו למעשים"

בערב קורע לב שארגן בית חב"ד בלרנקה, התכנסו משפחות החטופים בעזה, לצד שגריר ישראל בקפריסין, נציג הפרלמנט ושגרירים נוספים. שליח פספורטניוז ללרנקה מדווח מהמפגש שלא הותיר עין יבשה

את אורות ה"צ'קלאקות" של משטרת לרנקה אפשר היה לראות גם במרחק של רחובות שלמים מבית חב"ד ומבית הכנסת המרכזי של העיר, שהדרכים אליו נחסמו שעות רבות לפני תחילת אירוע ההזדהות עם ישראל, שנערך הערב (שלישי) במקום.

שגריר ישראל בקפריסין בראיון לפספורטניוז: "אנחנו לא לבד, השגרירים הזרים תומכים ומבינים"

לאט לאט החלו להיאסף במקום מאות ישראלים, חלקם מתגוררים בקפריסין (ונסעו שעות מקצוות האי אל המקום), חלקם תיירים שנקלעו לסיטואציה, אחרים אפילו כאלה שלא הצליחו להשיג טיסה לארץ ונשארו עוד כמה ימים באי הפסטורלי. מרביתם מתעטפים בדגלים, בפנים חתומות, מנגבים את הדמעות ומשתדלים לא להראות את הכאב.

הקהל וכלי התקשורת שהתאספו לסיקור האירועהקהל וכלי התקשורת שהתאספו לסיקור האירוע

זו לא קבלת הפנים שהם רוצים להראות לאורחים שבדרך.

עופרי ביבס-לוי ומרב מור-רביב, נציגות משפחות החטופים לעזה בראיון לפספורטניוז: "לא צריכים להגיד מה יעשו, פשוט שיעשו"

והאורחים שבדרך, מגיעים כדבוקה אחת. הם נציגים של לא פחות מחמש משפחות שיקיריהן נחטפו על ידי מחבלי חמאס, באותו יום שבת ארור לפני עשרה ימים לרצועת עזה.

משפחות החטופיםמשפחות החטופים

בזו אחר זו עלו המשפחות וסיפרו את סיפורי הזוועות. מרב לשם-גונן סיפרה על רומי בתה שנפצעה במסיבת הטבח הנוראה ברעים; עופרי ביבס-לוי סיפרה על האחיינים ושני הוריהם, משפחה שלמה שנחטפה לעזה ועד עתה לא ידוע מה עלה בגורלו אפילו של אחד מהם.

מחבקים ובוכיםמחבקים ובוכים

והלב נשרף. איש בקהל לא נותר אדיש, עין לא נותרה יבשה – גם לא זו של שגריר ישראל בקפריסין, אורן אנוליק, שתיאר בהתרגשות אדירה את תחושותיו אל מול המראות וסיפורי הזוועות שחוותה המדינה ב-7 באוקטובר, ואת הקושי שבעמידה אל מול משפחות החטופים.

לצדו, באופן מרשים למדי, ניצבים שגרירת ארצות הברית בקפריסין, ג'ולי פישר, נציגי מדינות רבות אחרות ואף נציג הפרלמנט הקפריסאי שהתרעם על רצון העולם ב"תגובה מידתית" או ביצירת משוואה בין מעשי הזוועות של חמאס בקיבוצי העוטף ובמסיבה ברעים לבין התגובה הישראלית.

משפחות החטופים תולות תמונות יקיריהןמשפחות החטופים תולות תמונות יקיריהן

במהלך האירוע קרא הרב אריה רסקין קדיש לנשמות חללי האסון הלאומי והדליק, לצד בני משפחות החטופים, נרות עליהם בירכו למען חזרתם של השבויים.

את האירוע כולו, יש לציין, סיקרה הטלוויזיה הקפריסאית בהרחבה. לא פחות מארבעה ערוצי טלוויזיה, שלושה נציגי התקשורת הכתובה ועוד מספר כתבים של אתרי אינטרנט הגיעו למקום, והראו סולידריות מדהימה עם המשפחות ועם עם ישראל כולו.

כעת, אומרים לנו נציגי המשפחות, "אנחנו מקווים שהמילים היפות יתורגמו למעשים", ומדינות העולם יתגייסו למען השבת החטופים לישראל.

 

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קפריסיןלרנקהמלחמהשגריר ישראל בקפריסין

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: