אא

אבו דאבי: הטרמינל החדש הענק של נמל התעופה ייפתח ב-1 בנובמבר

ניסויי המוכנות המבצעית הסתיימו בהצלחה, והטרמינל החדש והחדיש יכפיל את הקיבולת הנוכחית ויוכל להכיל עד 45 מיליון נוסעים בשנה. עד אמצע נובמבר כל חברות התעופה יעברו לפעילות מלאה בטרמינל החדש

המסוע בכניסה לטרמינל. צילום: נמל אבו דאבי המסוע בכניסה לטרמינל. צילום: נמל אבו דאבי

טרמינל A הענק והחדיש בנמל התעופה הבינלאומי של אבו דאבי (AUH) אמור להיפתח רשמית ב-1 בנובמבר. בזכות העיצוב הייחודי בצורת X, הטרמינל ישפר את זרימת הנוסעים, ויוכל להכפיל את הקיבולת הנוכחית ולהכיל עד 45 מיליון נוסעים בשנה.

כאחד מטרמינלי התעופה הגדולים בעולם הוא יתאפיין ביעילות ייחודית: יחסוך 45% בצריכת המים וכן יחסוך בחשמל עם יותר מ-7,500 פאנלים סולאריים.

היום, יום שלישי, הסתיים ניסוי מוכנות מבצעית בהשתתפות למעלה מ-11,000 מתנדבים. נמל התעופה ציין כי השלמת הניסויים בהצלחה היא ציון דרך קריטי המעיד שהטרמינל החדש מוכן לציבור.

המנכ"לית הנוכחית של נמלי התעופה באבו דאבי, אלנה סורליני, דיברה על פתיחת הטרמינל החדש: "כשההכנות האחרונות כמעט הושלמו, אני גאה לומר שאנחנו מוכנים לפתוח את טרמינל A לציבור ב-1 בנובמבר. אנו נראה עלייה מהירה במספר הטיסות הפועלות מטרמינל A החל מה-1 בנובמבר... טרמינל A יניע את הצמיחה של מגזר התעופה באבו דאבי וימלא תפקיד מרכזי בקבלת פני יותר עסקים ותיירים לאמירות בעשורים הבאים".

לפי Emirates New Agency, איתיחאד איירווייס, חברת התעופה המקומית תערוך טיסה טקסית ב-31 באוקטובר. במשך השבועיים הראשונים להפעלת הטרמינל, חברות התעופה הפועלות בנמל יעברו לטרמינל החדש בשלושה שלבים.

לאחר הטיסה החגיגית של איתיחאד, וויזאייר ו-15 חברות בינלאומיות נוספות יעבירו את פעילותן לטרמינל A. איתיחאד תפעיל 16 טיסות יומיות מטרמינל A החל מ-9 בנובמבר, וב-14 בנובמבר תפעל באופן מלא מהטרמינל החדש, ועד אותו יום 28 חברות תעופה יפעילו טיסות מהטרמינל.

הנהלת נמל התעופה ציינה, שטרמינל A יהיה "גן עדן לקונים" עם 35,000 מ"ר של חנויות קמעונאיות וזכייני מזון ומשקאות. הטרמינל יכלול גם שירותים יוקרתיים למנוחה ורגיעה, לרבות שני מכוני ספא בריאות ויופי וטרקלין מודרני חיצוני, וכן מלון "איכותי" עם 138 חדרים.

הטרמינל יכיל גם חידושים טכנולוגיים להעצמת חווית הנוסע. הטרמינל יהיה הראשון בעולם שיכלול את כל הפתרונות הביומטריים המותקנים, כגון: מסירת תיקים בשירות עצמי, שירותי הבידוק ושערי עלייה אלקטרוניים למטוסים במהלך השלב הראשון. לאחר מכן, הטרמינל ישתמש גם בטכנולוגיית זיהוי פנים כדי למזער את זמני ההמתנה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אבו דאביאיתיחאד איירווייס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: