אא

עשרות אלפי חדרי מלון מאוכלסים כבר ע"י מפוני המדינה - מחירון המלונות

לראשונה: שיתוף פעולה בין משרד התיירות, התאחדות המלונות, פיקוד העורף ורח"ל, ללא מתווכים. המדינה תשלם על חדר במלון חמישה כוכבים 410 שקל, המחירון במלואו.

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

לראשונה שיתוף פעולה היסטורי בין משרד התיירות, התאחדות המלונות, פיקוד העורף, רח"ל (רשות חירום לאומית) ומשרד הפנים לשיכון כל המפונים מהעוטף, שדרות, נתיבות, הישובים הצמודים לגדר בצפון ולפי החלטת הממשלה, במלונות השונים.

שיתוף הפעולה נותן מענה להפקרת המחירים שהיתה עד כה, בה נגבו עמלות. משרד התיירות והתאחדות המלונות פתחו מטה מיוחד שנותן מענה 24/7.

כיוון שהוכרז לראשונה משנת 1973 משק לשעת חירום, אפשר היה לחייב את בתי המלון לקלוט את המפונים, אך בפועל לאור שיתוף הפעולה של משרד התיירות עם התאחדות בתי המלון נראה כי קיים מענה וולונטרי ואין צורך להפעיל את התקנות.

הערכה היא שכבר יש עשרות אלפי מפונים, שמשתכנים בעשרות אלפי חדרי מלון, כאשר בשלב זה יש כ-12,000 חדרים פנויים, שגם הם צפויים להתמלא. אם יפנו את תושבי קריית שמונה, יהיה קשה מאוד למצוא חדרים פנויים. המדינה הקצתה בשלב ראשון 16.5 מיליון שקל ליום לחימה של פינוי ועד למשך 14 יום ולאחריה יוחלט האם להאריך זאת.

סך הכל יוקצו בשלב זה 231 מיליון שקל מתקציב שנת 2023 מתוך הכספים של ההסכמים הקואליציוניים. 

לפי ההסכם של המדינה באמצעות החשב הכללי:

עבור מבוגר במלון של חמישה כוכבים בפנסיון מלא שמוזן בארוחות בוקר וערב וארוחת צהריים קלה, ישולמו 410.26 שקל לפני מע"מ ללילה. התוספת לילד עד גיל 18 בחדר ההורים תעמוד על 205.13 שקל ללילה.

עבור מבוגר שישוכן במלון ארבעה כוכבים בפנסיון מלא עם ארוחות בוקר וערב וארוחת צהריים קלה, ישולמו 376 שקל לפני מע"מ ללילה. התוספת עבור ילד עד גיל 18 בחדר ההורים תעמוד על 188 שקל לפני מע"מ ללילה.

עבור מבוגר במלונות ע"ב לינה בלבד או לינה וארוחת בוקר כולל צהריים קלה, ישולמו 345.15 שקל לפני מע"מ ללילה. התוספת לילד בחדר ההורים היא 173.08 שקל ללילה. ֿ

באכסניות, ישולמו עבור מבוגר בחדר זוגי 308 שקל לילה לפני מע"מ.

בגלל שיש מחסור בעובדים, והתשלום הנמוך יחסית, יש דרישות מינימום לניקיון החדרים:

החלפת סדינים אחת לשבוע, החלפת מגבות אחת לשלושה ימים, פינוי זבל מהחדרים אחת ליום.

למפונים יינתנו שירותי כביסה מוזלים באחריות כל מלון. לדברי המלונות מחירי המינימום גורמים להם הפסדים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: התאחדות המלונותמשרד התיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: