אא

איומים אנונימיים שיבשו את נמלי התעופה בצרפת זה היום השני ברציפות

התרעות שווא על מתקפות ופצצות שיבשה את הפעילות ב-14 נמלי תעופה בצרפת, שנאלצו להפסיק את הטיסות במשך שעות, ואתמול התקבל איום דומה גם בנמל תעופה בבלגיה

נמל התעופה של נאנט. צילום: shutterstock נמל התעופה של נאנט. צילום: shutterstock

נמלי תעופה צרפתיים מרכזיים, כולל נאנט (NTE), ליל (LIL), בורדו (BOD), מונפלייה (MPL) ובובואה (BVA), נסגרו זמנית אתמול והיום, ה-18 וה-19 באוקטובר, עקב איומים אנונימיים על פצצות בנמלים.

התרעות האבטחה הופעלו, כאשר רשויות הנמלים קיבלו אזהרות בטלפון ובמייל על פצצה. האיומים פגעו משמעותית בפעילות הסדירה של נמלי התעופה, שיבשו תוכניות של נוסעים רבים וגרמו כאוס בתנועה האווירית ברחבי צרפת.

בסך הכל 14 נמלי תעופה צרפתיים נפגעו מההתראות, ולפחות 8 נמלי תעופה יזמו פינוי של נוסעים בתגובה לאיומים ולסכנה. בנמלי תעופה אלה הטרמינלים ונתיבי הגישה נסגרו וכוחות השיטור והחירום ערכו חיפושים ובדיקות יסודיות תוך עצירת התנועה האווירית.

התקשורת הצרפתית מציינת כי גם מטוסו של נשיא צרפת, עמנואל מקרון, שהיה בדרכו להשתתף בהלווייתו של דומיניק ברנרד, מורה שנהרג במתקפת טרור באראס, היה בין הטיסות המקורקעות.

זהו היום השני ברציפות שנמלי התעופה הגדולים בצרפת נפגעים מהתקריות הביטחוניות, כשכל הטיסות נפגעו מעיכובים ממושכים. כמו כן, אתמול גם בנמל התעופה אוסטנד-ברוז' בבלגיה התקבל איום דומה ונמל התעופה נסגר לפעילות במשך כל שעות הבוקר.

שר המשפטים הצרפתי, אריק דופון-מורטי, הזהיר: "המנוולים האלה נהנים מהתעלולים שלהם... הם יימצאו וייענשו".

"אזעקות שווא מסוכנות ולא מקובלות", אמר קלמנט בון, שר התחבורה הצרפתי. "המבצעים ייענשו בחומרה. עד שנתיים מאסר וקנס של 30,000 אירו".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: צרפת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: