אא

המשבר האזורי: החברות הזרות מאריכות את ביטולי הטיסות ללבנון

אחרי שהזיזה את מרבית מטוסיה מביירות, מחשש להפגזה ישראלית, החברה הלאומית הלבנונית מודיעה על הפחתת טיסות משמעותית. החברות הזרות מודיעות בזו אחר זו, בדומה למצב בישראל, כי מאריכות את ביטולי הטיסות למדינה השכנה

מטוס חברת התעופה הלבנונית בנמל התעופה של ביירות (צילום: SHUTTERSTOCK) מטוס חברת התעופה הלבנונית בנמל התעופה של ביירות (צילום: SHUTTERSTOCK)

המשבר התעופתי סביב המלחמה ממשיך לגדול. חברת התעופה הלאומית הלבנונית (MEA (MIDDLE EAST AIRLINES הודיעה כי תפחית בכ-50% את פעילותה בשל המצב הביטחוני. פעולה הפוכה מזו בה נוקטות החברות הישראליות שתגברו את טיסות החילוץ בימי הלחימה הראשונים.

מנכ"ל חברת התעופה מומחד אל-חות' הודיע כי בשבוע הקרוב רק 22 ממטוסי החברה יפעלו באופן סדיר.

רק השבוע הודיעה החברה הלבנונית על העברת מרבית מטוסיה אל מחוץ לנמל התעופה רפיק אל-חרירי בביירות, העורק התעופתי הראשי של המדינה, מחשש להפגזה ישראלית בדומה להפגזות בשדה התעופה האזרחי של דמשק שבוצעו לאחרונה ועל פי מקורות זרים יוחסו לישראל.

החברות הזרות מאריכות את עוצר הטיסות

בתוך כך, חברות התעופה הזרות מאריכות את עצירת הטיסות ללבנון, בהן החברה היוונית AEGEAN שהודיעה היום (שבת) על המשך ביטול הטיסות הגורף הן ללבנון והן לישראל, עד סוף החודש (31 באוקטובר) לפחות.

מטוס של חברת התעופה אג'יאן איירליינס. צילום: שאטרסטוקמטוס של חברת התעופה אג'יאן איירליינס. צילום: שאטרסטוק

גם קבוצת לופטהנזה מאריכה את ביטול הטיסות הגורף ללבנון עד סוף אוקטובר וגם כאמור חברות תעופה רבות אחרות - כאשר ברקע נמצאת גם אזהרת מסע חמורה ללבנון שפרסמו בין היתר ארצות הברית, בריטניה וצרפת, ואתמול גם בלגיה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חברות תעופהמלחמהלבנון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: