אא

סכסוך איטלקי: ITA Airways תובעת את Aeroitalia בגין דמיון למיתוג Alitalia

ITA Airways שלחה צו לחברת Aeroitalia, בו היא מאשימה אותה בשימוש במיתוג דומה לאליטליה ודורשת לשנות את שם החברה ולפצות את ITA Airways בגין נזקים והוצאות משפטיות

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

ITA Airways מאשימה את חברת Aeroitalia, לפי הדיווחים בתקשורת האיטלקית, שהיא משתמשת במיתוג דומה מדי לחברת אליטליה, שפשטה את הרגל, וזכויות הקניין הרוחני שלה נרכשו על ידי ITA, למרות שהיא אינה משתמשת במיתוג עצמו.

העיתון Corriere della Sera דיווח כי Società Italiana Brevetti (SIB), חברת קניין רוחני, שלחה מכתב תביעה ל-Aeroitalia בשם ITA Airways. במכתב נטען כי העיצוב של Aeroitalia דומה מדי לזה של Alitalia, כאשר גם קווי דמיון נוספים בין שני המותגים קיימים, והורה לחברת התעופה להפסיק להשתמש בכל הסימנים המסחריים הדומים.

התביעה כוללת גם דרישה לשינוי שמה של Aeroitalia ופיצוי ITA Airways בגין נזקים והוצאות משפטיות. מאידך, גאטיאנו אינטריירי, מנכ"ל Aeroitalia, נדהם מההאשמות, זמן רב לאחר הקמת חברת התעופה, שהמיתוג שלה נעשה ע"י "חברות ניהול מותגים מוסמכות ביותר בעמידה מלאה בקריטריונים לאפיון ובידול".

Aeroitalia החלה את פעילותה ביולי 2022. חברת התעופה מפעילה 11 מטוסים, מתוכם חמישה חכורים בחכירה רטובה מחברות תעופה אחרות, ועוד 6 מטוסים נוספים, כולם מטוסי בואינג 737-800, חכורים מחברות ליסינג שונות, והחברה מתכננת לחכור בקרוב גם 3 מטוסי בואינג 737 MAX 8.

ITA Airways החלה את טיסותיה ב-15 באוקטובר 2021, ביום שבו אליטליה הפסיקה את פעילותה. החברה השתתפה במכרז פתוח לרכישת המותג של אליטליה, כפי שנדרש ע"י הנציבות האירופית, ורכשה את המותג.   

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: Ita Airwaysאליטליה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: