אא

ETIAS: יישום מערכת המידע והאשרה האלקטרונית של האיחוד האירופי נדחה ל-2025

אתגרים בלתי צפויים, הנובעים מבעיות טכנולוגיות, שמירה על פרטיות ואבטחת המערכת, וכן ההיערכות לקראת המשחקים האולימפיים בפריס 2024 גורמים לדחייה נוספת של מערכת ETIAS

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

מערכת המידע וההרשאות האירופית לנסיעות (ETIAS), שתוכננה להיות מושקת תחילה ב-2021, עומדת בפני עיכוב נוסף. האיחוד האירופי צפוי להודיע, כי יישום ה-ETIAS נדחה לשנת 2025. דחייה נוספת זו מגיעה כתוצאה משילוב של אתגרים וסיבוכים בלתי צפויים, הנובעים, בין השאר, מהמשחקים האולימפיים פריס 2024.

מערכת ה-ETIAS, עליה הוכרז ב-2016, נועדה להגביר את הביטחון של אזור שנגן על ידי בדיקה מוקדמת של נוסעים ממדינות הפטורות מאשרות לפני שהם נכנסים לאזור, כמו ישראל, למשל. מטרת המערכת ליצור חווית נסיעה בטוחה ויעילה יותר תוך הפחתת הסיכון הביטחוני.

הסיבה העיקרית לעיכוב ביישום ETIAS היא הבעיות הבלתי צפויות, שעלו במהלך שלבי הפיתוח והבדיקה של המערכת, שעוררו חששות לגבי מוכנות המערכת. אתגרים טכניים, כולל תקלות תוכנה ובעיות בשילוב של נתונים, האטו את תהליך הפיתוח. כמו כן, גם השמירה על פרטיות הנתונים והבטחה ש-ETIAS עומדת בתקנות האיחוד האירופי ובמערך אבטחה קפדני, מעכבות את הפעלת המערכת.

המשחקים האולימפיים בפריס 2024 ממלאות תפקיד משמעותי בעיכוב של ETIAS, ודורשות השקעות נרחבות למשחקים, כולל שדרוגי תשתית ואמצעי אבטחה מוגברים.

מערכת הכניסה/יציאה של האיחוד האירופי, EES, המשמשת את אזרחי המדינות האירופיות שמחוץ לאזור שנגן, המשולבת באופן הדוק עם ETIAS, כששתי המערכות פועלות יחד, נתקלה אף היא בעיכובים.

נוסעים ממדינות פטורות מאשרות, וביניהן, ישראל, כאמור, יכולים להמשיך לבקר במדינות שנגן ללא אישור ETIAS עד שהמערכת תפעל במלואה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: האיחוד האירופיאמנת שנגןETIAS

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: