אא

סוף למאכערים: מיום שלישי אין יותר מתווכים ללינות מפונים בבתי המלון

החשב הכללי במשרד האוצר הודיע לכל הגופים כי מעתה ולאורך כל המלחמה בתי המלון מתבקשים להעביר את החשבוניות בגין הלנת מפונים לחמ"ל שהוקם ע"י רח"ל ומשרדי התיירות והפנים

משרד האוצר בירושלים. צילום: ספיר פרץ משרד האוצר בירושלים. צילום: ספיר פרץ

רשמית, מיום שלישי הקרוב, התקבלה ההחלטה כי לאורך כל המלחמה, סוכני תיירות, מתווכים ומאכערים לא יוכלו יותר לתווך מפונים לבתי מלון והכל יעשה בצורה מסודרת דרך החמ"ל המיוחד שהוקם ע"י משרד התיירות, רח"ל ומשרד הפנים. 

בכך למנוע הישנות מקרים של גבייה של למעלה מכ-5% עמלה ואף יותר בגין העברת מפונים לבתי מלון. ארעו גם מקרים שמתווכים כאלה ואחרים דרשו ממלונות גם 20% עמלה תמורת העברת מפונים לבתי המלון.

ההחלטה נועדה לייעל את התהליך ולשלול כאמור את האפשרות של מתווכים ומאכערים לגבות עמלה בגין העברת מפונים לרשתות בתי המלון או מלונות בודדים.

יהלי רוטנברג, החשב הכללי במשרד האוצר, הודיע לראשי הרשויות בדרום, למנכ"ל משרד הפנים, רונן פרץ ולראש רשות חירום לאומית, יורם לרדו, על שינוי שיטת התשלום. "במסגרת מלחמת' 'חרבות ברזל' התקבלו מספר החלטות ממשלה והחלטות רשות החירום הלאומית (רח"ל) בנוגע לפינוי תושבים למתקני הלינה. הלינות האלו בוצעו במספר שיטות עד עתה, הן באמצעות התקשרויות ממשלתיות משרדיות נקודתיות, והן באמצעות רשויות מקומיות והן באופן עצמאי על ידי התושבים עצמם", כתב רוטנברג. 

עוד כותב רוטנברג כי "על מנת לנהל את האירוע בשליטה מרכזית, אשר תאפשר ראייה כוללת ואת ניהול המשאבים בצורה נכונה ויעילה, הוחלט על הקמת חמ"ל אחוד של משרד התיירות רח"ל ומשרד הפנים אשר יקבל ויתכלל את רשימות הדרישות  מהרשויות המקומיות ויבצע הקצאות הלנה בהתאם לקריטריונים השונים שנקבעו".

עוד מוסיף החשב הכללי, "מימוש ההלנות ע"י החמ"ל מבוצע באמצעות מוקד ייעודי בשיתוף התאחדות בתי המלון ובאמצעות הסכמים מרכזיים שנחתמו על ידנו עם איגודי הלנה במחירים נקובים ואחידים ובתשלומים מרכזיים של משרד התיירות".

החשב מוסיף וכותב, "על מנת לרכז את כלל ההלנות שבוצעו במסגרת ההחלטות השונות שהתקבלו, תחת ההסכמים המרכזיים של החשב הכללי, הן מטעמי יעילות כלכלית והן לצורך ריכוז התמונה תחת גורם אחד, יש לפעול ולבצע לאלתר העברת מקל  בנוגע לאותם התקשרויות שבוצעו אל ההתקשרות המרכזית הממשלתית".

עוד מציין רוטנברג כי "בהתאם לכך יתבקשו המלונות השונים להעביר חשבוניות גמר תשלום לגופים השונים שעד כה בוצעו ההלנות דרכם, ומתאריך זה ואילך יבוצעו ההלנות באמצעות החמ"ל האחוד ובהתאם להסכמים המרכזיים שנחתמו מול הממשלה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד התיירותמשרד האוצרמלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: