אא

חששות גוברים באירופה עקב המלחמה: מדינות החלו להפעיל ביקורת גבולות

צרפת, איטליה, סלובניה, דנמרק ושבדיה מפעילות ביקורת קפדנית, עפ"י כללי האיחוד האירופי: "במקרה של איום רציני על תקנת הציבור או ביטחון הפנים"

צילום: 123rf צילום: 123rf

סלובניה הודיעה אתמול באופן רשמי על ביקורת גבולות עם השכנות הונגריה וקרואטיה בעקבות מהלך דומה, שביצעה איטליה עקב המלחמה במזרח התיכון. ממשלת איטליה גם השעתה הסכם גבולות פתוח עם סלובניה החל משבת למשך 10 ימים, בטענה ש-16,000 בני אדם נכנסו השנה לאיטליה באופן בלתי חוקי במעבר הגבול עם סלובניה.

מדינות אחרות, המפעילות בדיקות גבולות בתוך אזור שנגן באירופה, כוללות את דנמרק ושבדיה, ואילו צרפת הודיעה זה מכבר, כי היא מתכוונת להקפיד על בדיקות עד מאי 2024 לפחות.

ההחלטות מבטאות חששות ביטחוניים גוברים באירופה עקב המלחמה בין ישראל לארגון החמאס. ביום חמישי שרי הפנים של האיחוד האירופי דנו כיצד לנהל את השפעת המלחמה על גוש 27 מדינות שנגן, וזאת לאחר שפצצות תבערה הוטלו על בית כנסת בברלין, ותקיפות טרור ע"י קיצונים מוסלמים, שרצחו שני אוהדי כדורגל שבדים בבריסל ומורה בעיר אראס בצפון צרפת.

נציבת האיחוד האירופי לענייני פנים, אילבה ג'והנסון, אמרה בלוקסמבורג כי הנציבות בוחנת את סוגיית בדיקות הגבולות הפנימיים, אחד האתגרים של אזור שנגן.

עפ"י אמנת האיחוד האירופי, 27 המדינות השייכות לאזור שנגן יכולות להחזיר באופן זמני את ביקורת הגבולות "במקרה של איום רציני על תקנת הציבור או ביטחון הפנים".

שר הפנים של סלובניה, בושטיאן פוקלוקאר, הציג את פרטי ביקורת הגבולות בפגישת האיחוד האירופי בלוקסמבורג. לדבריו, הרשויות צפויות להקים מחסומים מיוחדים עבור אזרחי האיחוד האירופי. מאידך, הונגריה וקרואטיה מתרעמות על ביקורת הגבולות ומביעות תקווה, שהיא זמנית בלבד כתוצאה של "תנועת הגירה מוגברת ואיום טרור".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: האיחוד האירופיאמנת שנגןסלובניהאיטליה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: