אא

"לא יודע מי יחזיק מעמד בענף התיירות אם לא יהיה פיצוי"

קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, מזהיר ממה שעתיד לקרות לענף התיירות בעקבות המצב: "יצטרכו לסגור את הדלת ולפתוח לאחר שיעבור זעם. הענף יהיה שונה לאחר המלחמה, יש ציבור נהדר ללא ממשלה". הראיון המלא

קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות. צילום: חן גלילי קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות. צילום: חן גלילי

המלחמה נמשכת והיקף הפגיעה בענף התיירות מתרחב.

קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, התייחס למצב: ״יצטרכו לסגור את הדלת ולפתוח לאחר שיעבור זעם. הענף יהיה שונה לאחר המלחמה, יש ציבור נהדר ללא ממשלה". לא יודע מי יחזיק בענף התיירות אם לא יהיה פיצוי".

קרני צייר במרוצת השנים תסריטי בלהות על עתיד ענף הנסיעות, אך נראה שהפעם קרני הכי פחות אופטימי באשר לעתיד לאור העובדה שהמדינה לא ממהרת לפצות.

קרני, בשיחה עם פספורטניוז, הוסיף: ״התוכנית שמשרד האוצר מציע לא פותרת שום בעיה. לא של המעסיקים, לא של העובדים. העקרונות לא מעודדים, מעסיק להחזיק את העובדים ואם יפגע להם בשכר עדיף להם ללכת לקבל דמי אבטלה. שכר ממוצע של התוכנית הוא שכר עבודה של 2022 שמבחינת הענף שלנו, הממוצע פחות מינואר ופברואר, שלא הייתה עבודה. השכר הממוצע הוא פחות באלפי שקלים משכר עבודה של סוכן נסיעות. אין שום מוטיבציה בתוכנית של האוצר שלא לשלוח את העובדים לחל"ת, אין בה שום תשובה למשרדים הגדולים".

״כל התוכנית היא שערורייה, הענף הוא של שירותים, לא של מסחר, לא של הוצאות תקורה. עושים תוכנית למי שגר מרחק של 4-7 ק"מ מהגבול, כל המדינה אצלם בגזרה שונה. אצלנו שדה תעופה סגור, אנשים לא יוצאים לחו"ל, אין להם עבודה, או מגויסים, או שאין להם ראש בגלל המצב. אם הם רוצים שנשמור על העובדים, צריכים לפצות את העובד. אין פיצוי למעסיק, אין פיצוי שיאפשר לשמור על העובדים״.

״יש לי חששות כבדים. עסקים חייבים לנקוט הצעדים, חייבים להוציא עובדים לחל"ת, להוריד משכורת. אנשים אומרים, מה כל שנתיים יורידו לי בשכר, יפגעו בי. אם יוציאו לחל"ת, יגידו לעצמם העובדים, אולי לא שווה לחזור. הענף יחטוף פגיעה רצינית ביותר".

קרני מבטיח: "ננהל מענק, נופיע בוועדות הכנסת, נגיש בג"צים, אותן פעולות שעשינו בקורונה, אך להגיד שהיום יש בדיוק אוזן קשבת זה לא יהיה נכון. כולם ובצדק עסוקים, על מי שאין להם איפה לגור, כואב הלב על כל משפחה. אבל יש מדינה שצריכה לדאוג גם לעתיד שלה".

קרני שעבר כבר הכל בענף התיירות מאוד פסימי : "תסריט הבלהות שלי שהמלחמה תיקח הרבה זמן, חודשים רבים, עסקים לא יחזיקו מעמד. הענף יראה אחר לאחר המלחמה. לא יודע מי יחזיק מעמד אם לא יהיה פיצוי. אנשים יצטרכו לסגור את הדלת, לפתוח מחדש לאחר יעבור זעם. אני מקווה שמי שצריך במדינה יתעשטו, כי אנחנו עומדים בפני דברים, אקוטיים, קריטיים, מנהל ציבורי שחייב להיות במה שקורה פה. יש לנו ציבור נהדר, שאין לו ממשלה", מסכם קרני את המצב.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: התאחדות סוכני הנסיעותקובי קרניהתאחדות סוכני נסיעותמלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: