אא

שר התיירות: "יש פתרונות הארחה לכל תושבי קריית שמונה"

אחרי טענות קשות של תושבים וחוסר סדר בפינוי קריית שמונה בהמשך לפקודה מאתמול, שר התיירות חיים כץ הגיע לעיר כדי לפקח על התהליך "שיושלם היום". בתוך כך חברת "אמסלם טורס" פרסמה התנצלות לתושבים שלא קיבלו מענה הולם

קריית שמונה (צילום: SHUTTERSTOCK) קריית שמונה (צילום: SHUTTERSTOCK)

שר התיירות חיים כץ הגיע היום (ב') בשעות הצוהריים לחמ"ל משרד התיירות והתאחדות המלונות שנפתח בעיר אתמול, עם קבלת פקודת הפינוי. על פי הודעה רשמית מטעם לשכת השר "נמצאו פתרונות הארחה לכלל התושבים", זאת למרות תלונות של תושבים שהגיעו לתקשורת ביממה האחרונה בדבר מקומות הארחה לא מתאימים.

המטה הייעודי לשיבוץ מפונים עובד 24 שעות ביממה, באמצעותו אותרו עבור תושבי קריית שמונה 17 אלף מיטות. על פי הערכות העירייה, נכון להיום כחמשת אלפים תושבים נותרו בעיר, כאלפיים מתוכם אינם מעוניינים להתפנות. הליך השיבוץ של תושבי קריית שמונה יושלם היום.

שר התיירות בקריית שמונה (צילום: משרד התיירות)שר התיירות בקריית שמונה (צילום: משרד התיירות)

בתוך כך, חברת אמסלם טורס שאליה פנו עיריית קריית שמונה והרשויות למתן סיוע חירום בפינוי תושבי קריית שמונה, זכתה אף היא לביקורת על תפקודה ועקב כך פרסמה הודעה מיוחדת.

"מהמקום של ערבות הדדית, אהבת הארץ וציונות אמרנו מיד 'כן' והכל בחזקת נעשה ונשמע. בזמן אפס פתחנו חמ״ל וקראנו לדגל לכל אנשינו, כך שבפועל מיידית בשבת נרתמו למעלה מ-100 מאנשינו למשימה לאומית חשובה זו". 

באמסלם טורס מסבירים כי החמ״ל פעל "באופן מלא במהלך כל ה-36 שעות הבאות ברציפות, ללא שינה עד לסיום ההקצאה. רשימת המלונות עם כמות החדרים ניתנו לנו על ידי משרד התיירות. חשוב להדגיש שאמסלם בשונה מההתנהלות המסחרית והשוטפת שלה, לא שימשה כסוכנות שמוכרת את חדרי המלון וגם התשלום למלונות לא נעשה דרכה, אלא רק שיבוץ החדרים למפונים".

על פי הודעה החברה, "התקבלה הקצאה של 2,300 חדרים ולצד האתגר והמורכבות במלאכת השיבוצים שכלל רגש, חמלה, סבלנות, הכלה נפשית,  פינינו למעלה מ-5,000 תושבים ועוד כ-300 תושבים בעלי צרכים מיוחדים".

בהמשך הועבר הפינוי לחמ״ל הממשלתי של משרד התיירות, כגורם הממשלתי האחראי והממונה על התהליך.

"אמסלם טורס מתנצלת בפני אותם תושבי קרית שמונה שבשל המציאות שנכפתה על כל הגורמים וחרף כל המאמצים לא קיבלו מענה הולם", נכתב בהודעה הרשמית.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: התאחדות המלונותמשרד התיירותשר התיירותאמסלם טורסחיים כץמלחמהקריית שמונה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: